Pan European Topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb m nog wel voor je liggen, doe er toch niets mee..


Verder ga denk ik toch maar eens Roadpilot 2 proberen op de pan morgen even bellen of ze die nog voor donderdag kunnen leveren en monteren !
als je deze moet op sturen kan ik zelf er beter er 1 halen bij de winkel maar dank je
 
ben weer terug in nederland trouwens. gister al weer gewerkt, eergister teruggekomen.

wel gaaf hoor, fransen respecteren motorrijders echt alsof het hun ouders zijn. Je krijgt alle ruimte om met st1300+aanhanger er achter door de file te rijden. Al moet ik wel zeggen dat als je motoren achter je aan zie komen die harder gaan, ga aan de kant want ze rijden nog altijd rustig 120 door een stilstaande meerbaanskoekblikprocessie.

wel heerlijk gereden daar, ook binnendoorweggetjes, lekker sturen en kwaliteit is altijd super. De ergste wegen waren nog de opritten en afritten van de autoroutes die volliggen met teerstrepen. (lees: je ziet geen afvalt meer)
 
Zo ik ben ook weer terug, kreeg zondag een belletje of ik niet mee wilde naar zwitserland ! nou... graag dus in 4 dagen naar belgie, luxemburg, frankrijk, zwitsersland, lichtenstein en duitsland (2200 km ongeveer) nog even op een pass gestaan waar de weg omringt werd door 5 m hoge sneeuw muren !
 
Beste panrijders,

Vorige week mijn st1300a uit 2002 opgehaald. Vandaag wat spulletjes gemonteerd waaronder mijn gps. Op mijn vorige fietsen, een VFR800 en FJR1300 had ik hem direct op de accu, wel met een zekering er tussen uiteraard, nooit een probleem geweest.

Nu heb ik hem weer gemonteerd, werkte prima. Dwz gps werkte goed, alleen bleek na 2 bochten dat de richtingaanwijzers het niet meer deden. Alarm lichten nog wel, maar richting aangeven ho maar. Ding er dus weer afgehaald en na een paar keer van links naar rechts richting aangeven deden ze het weer als vanouds. Vaag!

Zijn er meer mensen die zoiets ervaren hebben? Dat als je iets direct op de accu aansluit dat richtingaanwijzers of andere (electronische) zaken gek gaan doen?
 
ik heb alleen als ik mijn aanhanger er achter hang dat ik eerst richting aan moet geven en daarna pas alarmlichten. Misschien dat de boordcomputer even van slag raakt omdat het te veel stroom trekt ofzo. Het je echt zowel de plus als min direct op de accu zitten? zou geen probleem moeten zijn dan...
 
Rechtstreeks op de accu zou normaal gesproken de minste problemen moeten geven toch?

Ik was gisteren maar eens begonnen met de grote beurt...
De Pan was er aan toe, want hij liep de laatste tijd wat lullig, alsof hij zeer slecht gesynchroniseerd was. Was trouwens ook vrij plotseling gekomen...

Lang verhaal kort, ik wil de Pan synchroon gaan stellen, hoor ik dat er ergens valse lucht wordt aangezogen... Bij het membraankraantje... dat membraantje was dus lek, die werkt op het vacuum van de cylinder rechts achter, waardoor de Pan weer lullig liep.
Heb ik nog geluk gehad dat ik er niet onderweg mee ben stil komen staan.

Goed, de oplossing...
Volgens diverse origineel Honda onderdelen sites kun je dat membraantje niet los krijgen. Ook niet bij Hoco, maar die hebben wel dat membraantje voor een goldwing 1500... Die hadden we nog een opknapper staan waar ik met weinig moeite bij het membaan kon kijken of het dezelfde was. Wat blijkt, gewoon dezelfde, dus even een nieuwe besteld.
Zaterdag binnen en kost dan geen €125,- dat een nieuw kraantje zou kosten, maar €15,- voor enkel het membraantje...

Gr. Vier
 
foto%202.jpg


foto%203.jpg


foto%204.jpg


fotos onderaan de bergen voor ik de 130.000.000 haarspeltbochten in draai ! moest ook wel lachten toen ik over een pas reed naar huis, langs een boemeltreintje springen paar mensen op om fotos te maken van een motorrijder + aanhanger door de sneeuw :D (dat ik na die pas een boete heb gekregen wegens keren in de tunnel WAT GRUWELIJK DUUR IS 500 euro moet je dan maar niet er bij denken)
 
nou de hoogte van de boete is beetje excessief naar nederlandse maatstaven maargoed gewoon accepteren en een gevalletje van jammer dan :P
 
Ja, vond het ook raar van die accu. Heb de gps-voeding dan nu maar via de 12v plug lopen, werkt ook, maar had die liever vrij gehouden voor een andere accessoire.
 
Hey allemaal,

Vandaag heb ik de Pan weer mee naar huis genomen, even met een donorbenzinekraantje.
Hoe kan het ook anders bij imitatie onderdelen, het paste weer eens net niet.
Ben er anderhalf uur met dat membraantje aan het klooien geweest, paste gewoon niet, net te klein...

Nu ligt het ding in benzine, het schijnt dat rubber daar van gaat uitzetten.
Zodra het past en werkt, komt mijn eigen kraantje weer op de Pan, dus met nieuw membraantje...

Heb de Pan ook nog een grote beurt gegeven dus. Hij loopt weer als een zonnetje, ik had de carbs niet persé hoeven synchroniseren, maar pietleut als ik ben was ik toch nog niet helemaal tevreden. Het eindresultaat, weer een half uurtje verder, maar de carbs perfect gesynchroniseerd! Helemaal top.

Gr. Vier

PS. het imitatiemembraantje was van tourmax.
 
Zo ik ben ook weer terug, kreeg zondag een belletje of ik niet mee wilde naar zwitserland ! nou... graag dus in 4 dagen naar belgie, luxemburg, frankrijk, zwitsersland, lichtenstein en duitsland (2200 km ongeveer) nog even op een pass gestaan waar de weg omringt werd door 5 m hoge sneeuw muren !

Hoeveel km rij jij per jaar ? 80.000 ?. :)
 
NeuH was redelijk schoon ! Wel gaaf. ;) vandaag slipte de motor behorlojk bij t wegtrekken dacht dat ie ging maar goed beetje gas geven toen trok ie weer recht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan