Pan European Topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rustig hier... :P

Gisteren de Pan maar eens even goed uitgetest in de Eifel. Stuk snelweg, langzame bochten, snelle bochten en veel inhaalkansen benut :+

Conclusie: Ik heb de juiste motor gekocht 8-)

Greetz Thijs
 
De Pan is weer terug van de dealer, ze stond daar om in drie uur tijd :} een nieuwe distributieriem, spanner en geleiderol te krijgen. (na 102500km)

wat mij vooral opviel, en ik heb dat al vaker gehoord, is dat de oude onderdelen werkelijk geen van alle ook maar een spoor van vesrlijten vertonen. op de spanner en geleiderol geen speling of krasje te vinden, de riem zelf zag er uit als de nieuwe die er om ging. Ook de nummers waren nog prima te herkennen op de riem. In geen enkele tand een barst of stukje eruit gewoon "echt als nieuw"

Mijn Pan is bezig aan het dertiende seizoen en ik durfde het niet aan om door te rijden tot de 150000 km maar bij nader inzien zou het, denk ik, geen probleem hebben gegeven.

Tja zo'n K1600GT ziet er dan wel moderner en fraai uit maar de kwaliteit van de Pan staat buiten kijf. :} Voorlopig houdt ze nog de dezelfde bestuurder!!! *D

just mij two cents.
 
Laatst bewerkt:
Zo dan pan 1300 staat eindelijk weer in de garage ! na transport en onderhoudsbeurt rijdt ie weer als een zonnetje ! nu is alleen de handvatverwarming kapot dus nu zit ik te twijfelen om weer Hot Grips van Oxford te nemen of de originele van Honda iemand ervaring met die laatste?
 
Zo, ook weer terug van een middagje lekker toeren.
Is vandaag weer de 1e keer dat de pan uit winterstalling kwam,




maar zeker niet de laatste keer. *D
 
@djaxel: ik rij nog zonder, maar da's wel op een ST1100, misschien zijn je handen dan beter beschermd.
 
Zo dan pan 1300 staat eindelijk weer in de garage ! na transport en onderhoudsbeurt rijdt ie weer als een zonnetje ! nu is alleen de handvatverwarming kapot dus nu zit ik te twijfelen om weer Hot Grips van Oxford te nemen of de originele van Honda iemand ervaring met die laatste?

Ik heb op mijn CBF originele Honda heaters. Ze werken niet anders of betrer dan de after-market systemen. Ze zijn alleen mooi afgewerkt met orginele stekkers en een thermostatische schakelaar (in mijn geval 5 standen, te wijziginegn met een drukknop) waarop met LED's wordt aangegeven op welke stand hij staat.
Ook als de motor stationair draait gaat de verwarming vanzelf uit (vb voor stoplicht) en slaat weer automatisch aan als je gaat rijden. Kortom de accu leegtrekken zit er niet in

groet
 
Ben je niet een beetje te jong voor zo'n rijdend bankstel. M'n opa van weet ik veel hoe oud had ook zo'n ding.
Ik was 33jr toen ik begon op de Pan, maar die waren toen best duur........ Nu is de Pan voor jongere rijders beter bereikbaar. Gefeliciteerd met je beslissing!

Ik kan stellen, :Y dat je vele malen fitter van die fiets afstapt in Italië dan menige buikschuiver of naked ;)

Lekker sturen :]
 
Zijn er al Pans uitgerust met een camera? Dan denk ik vooral aan types van de HD contour of GoPro Hero.

Ben benieuwd naar je ervaringen en hoe een en ander gemonteerd is en wat de kwaliteit van de filmpjes zijn tijdens het :] Via internet heb ik zelf een voorkeur voor de GoPro hero maar die is ook weer een stuk logger.
 
Vergeet niet dat je wel in HD kan filmen met die camera's maar dat je wel moet beschikken over een "zware" pc en dat je je opnames op blu-ray moet branden,anders heb je gewoon geen HD weergave.
Die camera's kan je ook gebruiken met een "grotere" geheugenkaart,maar dan moet je ook weer extra batterijen kopen want die gaan dan weer zolang niet mee om zo'n "grotere" geheugenkaart vol te filmen...
Wat betreft de montage van zo'n camera op de Pan...ik heb al gezien dat zo'n camera gemonteerd werd op de linker valbeugel,dus de plastic cover eraf doen en dan een support op de beugel schroeven,voordeel is dat de camera stevig staat,nadeel is dat je constant een stuk van je motor in beeld hebt,de montage die ik zag was met zo'n GoPro Hero.
 
Vergeet niet dat je wel in HD kan filmen met die camera's maar dat je wel moet beschikken over een "zware" pc en dat je je opnames op blu-ray moet branden,anders heb je gewoon geen HD weergave.
Bedankt :} voor deze info, weer wat wijzer.....

Die camera's kan je ook gebruiken met een "grotere" geheugenkaart,maar dan moet je ook weer extra batterijen kopen want die gaan dan weer zolang niet mee om zo'n "grotere" geheugenkaart vol te filmen...
Wat betreft de montage van zo'n camera op de Pan...ik heb al gezien dat zo'n camera gemonteerd werd op de linker valbeugel,dus de plastic cover eraf doen en dan een support op de beugel schroeven,voordeel is dat de camera stevig staat,nadeel is dat je constant een stuk van je motor in beeld hebt,de montage die ik zag was met zo'n GoPro Hero.
Plaatsing op de vleugel is natuurlijk een slechte optie, omdat die camera's zijn uitgerust met een groothoeklens. Ik heb zelf een Migsol steun waar 3x een RAM-mountbal op gemonteerd kan worden....... dus optimaal achter de ruit ;)
 
Ik heb ook zo'n Migsel steun bovenop mijn dashbord maar gewoonlijk geef ik de camera aan mijn vrouw,achterop de motor en dat heeft al mooie foto's en beelden opgeleverd :P
 
De Pan is weer terug van de dealer, ze stond daar om in drie uur tijd :} een nieuwe distributieriem, spanner en geleiderol te krijgen. (na 102500km)

wat mij vooral opviel, en ik heb dat al vaker gehoord, is dat de oude onderdelen werkelijk geen van alle ook maar een spoor van vesrlijten vertonen. op de spanner en geleiderol geen speling of krasje te vinden, de riem zelf zag er uit als de nieuwe die er om ging. Ook de nummers waren nog prima te herkennen op de riem. In geen enkele tand een barst of stukje eruit gewoon "echt als nieuw"

Mijn Pan is bezig aan het dertiende seizoen en ik durfde het niet aan om door te rijden tot de 150000 km maar bij nader inzien zou het, denk ik, geen probleem hebben gegeven.

Tja zo'n K1600GT ziet er dan wel moderner en fraai uit maar de kwaliteit van de Pan staat buiten kijf. :} Voorlopig houdt ze nog de dezelfde bestuurder!!! *D

just mij two cents.


Blackflash.

Waar heb je je riem laten vervangen?
Die van mij staat nu op 85000 en zal eerders dus ook vervangen moeten worden.
O en wat heeft het gekost?

Groet,

Richard
 
Blackflash.

Waar heb je je riem laten vervangen?
Die van mij staat nu op 85000 en zal eerders dus ook vervangen moeten worden.
O en wat heeft het gekost?

Groet,

Richard

zoals al gezegd, de riem moet bij 100000 gecontroleerd en bij 150000 vervangen. die van mij heeft bijna 110000 gereden. Hij is bij Arie Molenaar geweest, daar heeft Michel (die veel van Pans weet) hem vervangen in drie uur tijd.
gelijk met de riem heb ik ook de spanner en de geleiderol laten vervangen.
al met al een klus van 400 euries maar dit doe ik toch lkiever niet zelf.

De Pan loopt nogsteeds als een tiet en staat nu in de planning naar Milaan geprogrammeerd. :]
 
Zo net terug van weekendje in duitsland (winterkamperen) in prüm ! toch nog bijna 600 km gereden dit weekend !
 
Goedendag allemaal,
Even voorstellen, ik ben 32 jaar, bijna mijn motorrijbewijs. Dus een vraagje:
Is een Pan een goede eerste motor (beginnend bestuurder) ondanks het gewicht?

Zo ja, maakt het nog uit of ik dan een 1100 of een 1300 koop?

Alvast bedankt!
Mvg Laurens
 
Laatst bewerkt:
Goedendag allemaal,
Even voorstellen, ik ben 32 jaar, bijna mijn motorrijbewijs. Dus een vraagje:
Is een Pan een goede eerste motor (beginnend bestuurder) ondanks het gewicht?

Zo ja, maakt het nog uit of ik dan een 1100 of een 1300 koop?

Alvast bedankt!
Mvg Laurens

Ha Laurens, welkom hier.

ik weet niet wat je postuur (voor het gewicht van de motor maakt dat best wel een beetje uit) is maar als beginnend bestuurder kan het wel. De Pan is een zeer goedmoedige motor die veel tolereerd, echter eentje die wel wel wat zwaar is.

Ook daar is trouwens aan gedacht door Honda want de kapjes over de valbeugels zijn maar een paar tientjes, vaak is dat het enige als die omvalt })
 
Voor een beginnend motorrijder is hij eigenlijk "te zwaar"!

Niet voor niets zeggen ze dat je eigenlijk op een lichte fiets moet beginnen. Eerst een paar jaar op een lichte fiets om de kneepjes van het motorrijden te leren kennen en daarna de overstap. Dan gaat het eigenlijk meer om de routine te krijgen van bijvoorbeeld straatje keren zonder voetjes aan de grond, motorgevoel kweken en misschien nog meer van die zaken. Met een lichte kunnen die dingen nou eenmaal makkelijker.......

Ik heb 10 jaar op een 550 gereden voor de 1e overstap.

Het verschil van de ST1100 t.o.v. de ST1300 is dat hij "top"zwaar is en iets minder wendbaarder. Maar dat moet je even ervaren door een proefrit. De ST1100 is natuurlijk budgettair eerder te betalen en doet niet onder voor de ST1300. Desondanks wens ik je veel plezier op deze machine, als je er 1 koopt. Het is gewoon een dijk van een motorfiets. Neem wel een machine met ABS, want dat kan je zeker behoeden voor schade. Zeker in de beginfase!
 
Persoonlijk vind ik de Pan te zwaar om mee te beginnen.Ik heb een ST1100 gehad en nu heb ik de ST1300.Het verschil is toch wel groot te noemen,de 1100 is een prachtige motor maar hij heeft een hoog liggend zwaartepunt en is daardoor minder wendbaar bij lage snelheden dan de 1300,die rijdt ondanks zijn 329 kg als een fiets.
Als beginnend motorrijder raad ik je toch aan om eens een proefrit te maken met een Deauville,die kan je beschouwen als de kleinere broer van de Pan en heeft alles mee van een goede toermotor,kuip,cardanaandrijving,enz...en is volgens mij beter om mee te beginnen..
Alvast succes met je keuze.
 
als beginnend motorrijder is het absolute onzin om met een pan te beginnen. je eerste motor laat je altijd een keer omdonderen. of voor het stoplicht, of tijdens het opbokken, of gewoon tijdens het rijden.

maar wat erger is, op het moment dat je op een uitgekristalliseerde motor als n pan begint heb je weinig meer om naartoe te werken, zowel qua rijvaardigheid als qua motorfiets.
als je op n ouwe xj, cb of n ander oud barrel begint kan er minder kapot, hoeft er minder plastic weg om te sleutelen, goedkoper in geval van TL, maar je leert ook nog ns rijden.
op n frame als n elastiekje, remmen van kauwgom en banden van... uhm, oud rubber leer je veel meer uit de motor te persen.

de reden dat ik nu mn steppies en kuip aan de grond rij komt toch echt omdat ik ooit ben begonnen op barrels. op het moment dat je begint met n pan duurt het veel langer voordat je een bepaalde rijvaardigheid hebt bereikt, als je hem al bereikt.
 
Goedendag allemaal,
Even voorstellen, ik ben 32 jaar, bijna mijn motorrijbewijs. Dus een vraagje:
Is een Pan een goede eerste motor (beginnend bestuurder) ondanks het gewicht?

Zo ja, maakt het nog uit of ik dan een 1100 of een 1300 koop?

Alvast bedankt!
Mvg Laurens

Ik ben vrij tenger, 1,75 meter lang en toen ik begon maar een kilotje of 60... ging prima op een 1100 ;)

Welkom :W

Afhankelijk van je budget kan je gelijk voor een 1300 kijken. Al rijden de oude 1100's nog steeds als een dijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan