PANINI boekwerk TOP MOTO met stickers

Moto65Man

Die hard MF'er
In memoriam
22 mei 2017
764
623
Gouda
Wie kent deze boeken nog? Ik kwam het tegen op het Internet, maar had ze nog nooit gezien. Er zijn ook uitgaven met motoren. Wellicht dat PANINI meer bekent is van plaatjes met voetballers en zo. In 1996 werd een boek uitgebracht volgens de foto's. Dit boek (als voorbeeld) is in het Duits. Is het ook in het Nederlands uitgegeven? Wie meer weet, ik hoor het graag.....
complete-TopMoto193-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
En ieder plaatje heeft tekst (met een nummer) op de achterkant staan, met uitleg ook in het Nederlands....
 

Bijlagen

  • 20191129_003351-1.jpg
    20191129_003351-1.jpg
    65,9 KB · Weergaven: 7
Blijkt dat het boekwerk uit 1996 nog steeds NIEUW verkrijgbaar is bij PANINI Nederland. Tenminste dat staat op hun site. 45 Euro! Opvallend dat op het Internet (Ebay o.a.) de prijzen zoveel hoger zijn.
Maar goed, heb je interesse, dan is dit de link:
 
Is dit ook zo'n boek waarin je zelf stickers moet plakken?
Ik moet er nog ergens 1 hebben uit de jaren 70 met motoren.
 
Ja dat moet je zelf doen, maar ze worden wel compleet (dus los boek en los de sticker) geleverd....

Trouwens een stickerboek uit de jaren '70 ...... Interessant!
 
In Nederland is dit idd nooit geweest, hij moet ook uit het magazijn uit Italië komen. De voetbalplaatjes wel.
Als kind nog wel eens heitje voor karweitje gedaan om wat geld te krijgen om stickers te kopen. :+

Vraag me ook hoeveel animo er voor motoren tegenwoordig is onder de kids. Die zitten meer met de neus in de smartphones en tablets met Roblox, Minecraft en dat soort. Volgens mij is er ook steeds minder animo om überhaupt een rijbewijs te halen bij de jongeren van zeg ~17-18 jaar, niet alleen in NL.
 
Daar heb je een punt met die animo. Ik was 15 en interesseerde me in brommers. werd 16 en toen meteen (legaal) een brommer. Volgende stap automatisch een motor dacht ik toen, maar dat werd meteen een auto toen ik 3 weken 18 was (en dus al m'n rijbewijs had). Ik had er het geld voor , dus een motor is het toen niet geworden. Toch dat sleutelen bleef er in zitten, dus ook de interesse voor techniek. Tegenwoordig zijn het vooral 40+ers en 'midlife'ers die juist gaan motorrijden. En plaatjes worden niet meer gespaard omdat ze er simpelweg niet meer zijn.
 
Met rijbewijs halen bedoel ik ook voor de auto, dat neemt namelijk ook af.
Ik vond schakelbrommers wel leuk, maar weinig interesse. De broer van een vriend had een Honda MT5 en toen werd mijn interesse een beetje gewekt,
en toen had die vriendin ineens een schakelbrommer voor mij te koop. Paar rondjes op gereden door de straat zonder rijbewijs en meteen theorie gehaald en die brommer gekocht. De stap naar motor was vrij logisch. Op mijn 18e wel eerst met autorijlessen begonnen, 2 maanden na afrijden auto had ik ook die van de motor in de pocket. Stickerboekjes kunnen nog best populair zijn, maar ik denk helaas niet over motoren. Wel games en nog steeds voetbal.
 
Vandaag kwam tante Post langs met het Duitstalige PANINI boek. In een perfecte staat!! Smullen geblazen. Gaaf hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan