Papieren mee op vakantie

Sinner 2stroke

MF veteraan
26 feb 2003
2.067
0
-
Hallo,

Ik ga aan het eind van de week op vakantie naar Frankrijk op de motor. Wat moet ik (qua papieren) meeneemen?

Waar ik zo aan kan denken is uiteraard paspoort en groene kaart. Originelen van kentekenbewijs laat ik liever thuis. Moet ik die uberhaupt bijhebben? Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen
 
ik zou je originele papieren meenemen een kopie is niet geldig is mij altijd verteld en neem je verzekeringspapieren mee ook van ziekenfonds
 
Kentekenbewijs moet je gewoon bij je hebben.
Niks geen kopieën, dat weet je.

En de papieren van je reisverzekering bijvoorbeeld.
Daar zou je wel een kopie van mee kunnen nemen ipv de originelen.
Dan kunnen de hulpverleners iig bellen.
 
Paspoort
Pasje ziekenfonds
Rijbewijs
Kentekenpapieren (de originelen, geen kopiëen)
(overschrijvingsbewijs niet natuurlijk, maar goed leek me duidelijk :+ )
Groene kaart
Polis reisverzekering (indien van toepassing)

C'est toute. Kopiëen zou ik niet doen, als er problemen zijn en je komt net een dienstkloppende agent tegen dan heb je een hoop gezeik aan je hoofd waar je op dat moment geen zin in hebt.
 
Wat ik altijd meeneem:
- Rijbewijs
- ID / Paspoort
- Groene kaart
- Kentekenbewijs

Opzich geen papier maar kijk hier even:

Aanvraag Portaal Europese Gezondsheidskaart

In het buitenland moet je vaak de ziekenkosten voorschieten als je iets overkomt zoals bijvoorbeeld een gebroken poot. Op deze site moet je even je ziekenfonds gegevens invullen en ze sturen binnen een week een pasje naar je toe waarmee je niks meer hoeft voor te schieten als je wat overkomt.

Pasje is in de hele eurozone te gebruiken.

Quote van de site:
Sinds 1-1-2006 is het ook in Nederland mogelijk een Europese gezondheidskaart oftewel een European Health Insurance Card (EHIC) aan te vragen. De EHIC wordt in een aantal andere landen binnen de EEG al langer uitgegeven. Met de EHIC heeft u recht op noodzakelijke medische zorg tijdens een tijdelijk verblijf in het buitenland. De EHIC is alleen geldig in landen die vallen binnen de EEG (dit zijn de EU, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein) en Zwitserland. De EHIC vervangt het huidige E-111 formulier en heeft als doel de procedure m.b.t. het verkrijgen van medische hulp voor Nederlandse verzekerden in het buitenland en de afwikkeling rondom de verleende hulp voor buitenlandse zorgverleners te vergemakkelijken.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, originelen meenemen.

Ik ben al een paar keer in Frankrijk aan de kant gezet tijdens een routinecontrole. Zeker in de Alpen langs de Italiaanse grens. Ze zijn dan vooral gericht op motordieven, die op mooie weekenddagen hun slag zijn in de Alpen en snel met de buit Italie in willen verdwijnen. Omdat er maar een paar wegen zijn, zetten ze daar dan soms een roadblock neer. Als je niet kunt aantonen dat jij de eigenaar van de motor bent, heb je een serieus probleem.

Heeft dus niets met dienstklopperij te maken. Ik wou dat ze in Nederland eens wat vaker op diefstalgevoelige dagen dat soort controles deden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan