Papieren meenemen; Wat een gedoe!!

Geen zin om het hele topic door te lezen, maar wil toch ff reageren (dus wellicht dubbel):

Bij langere ritten stop ik m'n kenteken- en rijbewijs bij m'n rugprotector, wel in een mapje. Merk je echt niets van.

Voor de kortere ritten heb ik altijd een kopietje van m'n kentekenbewijs bij me. Mocht er echt iets gebeuren (aanhouding) dan kan je het origineel altijd een dagje later op het bureau laten zien. Je moet wel een echte klootzak van een agent treffen als ie je meteen een bekeuring geeft.
Rijbewijs zit in m'n portemonaie en die heb ik wel altijd bij me.
 
Klein tanktasje van Spool. Met 3 magneten in de vorm van een pijlstaartrog haha. Past alles in. Papieren, geld, huissleutels etc. Ook aan de bovenkant een vakje voor je telefoon, met doorzichtig plastic zodat je kan zien of je gebelt bent ofzo.
Kijk anders op spool.nl Heb trouwens ook het driehoekige rugtasje van spool, ook heel goed!

full
 
Bedankt voor de (komische/serieuze/overige) reacties })

Ik ga even op de spool.nl kijken en anders morgen even naar de stad om een of ander mapje te zoeken dat wel past.

Ik hou jullie up2date HAHAHA |(
 
Kan de rits van je binnenzak niet verder open toevallig ?

Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest.

Jij omschrijft precies mijn probleem. Ik heb genoeg ruimte in mijn jaszak, maar het mapje past niet door de opening van de rits |(

Ik ga morgen gewoon op zoek naar een ander mapje en als de papieren dan gevouwen moeten worden; so be it! ;(
 
Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest.

Jij omschrijft precies mijn probleem. Ik heb genoeg ruimte in mijn jaszak, maar het mapje past niet door de opening van de rits |(

Ik ga morgen gewoon op zoek naar een ander mapje en als de papieren dan gevouwen moeten worden; so be it! ;(

Oh, maar dan kun je ook even bij de kleermaker (stomerij...)
langs, om te kijken of ze even een grotere rits kunnen installeren.
Of iemand in de familie vragen natuurlijk.

Als de zak niet per se dicht hoeft, kun je ook de rits slopen,
en daarmee de opening dus groter maken.
 
Ik doe hem altijd tussen mn borsten. En aangezien ik nogal fors bemeten ben is dat niet moeilijk.
 
je kan makkelijk je mapje papieren soort van 'dubbelklappen' (dus niet vouwen), in de zak doen en dit gaat dan vanzelf weer 'normaal' zitten.
 
dan koop je zo'n handig reisportemmoneetje, met zo'n ritsje, en een touwtje voor om je nek. Doe je die onder je jas en klaar ben je.

hahaha goed gevonden! _O-

Dat lijkt me wel een goede oplossing, kan ik alles ook in 1x meenemen als ik weer in het blik stap.
 
Laatst bewerkt:
rbws in portemonee en die heb ik in de linkerbinnenzak.
telefoon in de rechterbinnenzak.

kenteken in een mapje, schijfremslot en wat gereedschap onder 't zadel :Y
 
*O* ik stop hem samen met mijn fluitketel,gasbrandertje.mok theezakjes,flesje water,liter olie,drogen regenhandschoenen,slot,kauwgom en reserve sleutels in mijn topkoffer :}

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan