Papieren of linnen kenteken

PLR

MF Brikmachinist
23 jan 2003
10.891
3.985
Twente
We zitten in een consumptie-maatschappij.
Als ik zo links en rechts om me heen kijk, wisselt het gros om de drie-vier jaar van auto of motor...

Wie heeft zijn of haar motor al zólang, dat het originele papieren of linnen kenteken nog in bezit is..?

Dus; niet een origineel kenteken op papier met een streep erdoor en intussen een nieuw creditcard-kenteken..., maar de motor al zolang in bezit er nog geen creditcard-kenteken voor is uitgegeven?

Ik heb 'Kamikaze' (een XS750/850-hybrid) al 20+ jaar in bezit, de agent die me controleerde was stomverbaasd dat ik een oud papieren vodje in zijn handen drukte namelijk..
 
Er zijn minimaal twee typen papieren kentekens, de laatste (tot 01/01/'14) had een hologram sticker rechtsbovenin.
Zie ook ; Informatie over het kentekenbewijsdocument | RDW


laatste type , tot 01/01/'14 rps20210228_111134.jpg

oud type, tot 01/01/'98rps20210228_111303.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn VX800 staat per 1-2-2000 op mijn naam, deel II een papieren vodje zonder hologram en ik heb het oude papieren kentekenbewijs deel I er bij afgegeven op 5 april 1993.
Slechts 1 maal gecontroleerd in Italië door mannen van de caribinieri, die vonden het prima.
 
Laatst bewerkt:
De bovenste is van een Hallie die ik gerestaureerd heb en in 2013 op kenteken heb laten zetten.
De onderste (gele) is van de Yam.

De rest van de stal heeft een creditcard..😢
 
M'n 96'er vmax heeft nog een papieren kenteken. De Triumph 2019 heeft natuurlijk een card.

Heb nog wat sloop / donormotoren op naam die geschorst zijn uit 1982... dat zijn vodjes, maar geschorst zou een card worden als ze uit de schorsing gehaald worden
 
Hoe gaat zo iets nou.
Ik lees zo eens in de 6 maanden een topic hier op het motor forum en dan lees ik zo een topic.
Ik snap niet dat iemand de moeite neemt om daar een topic over te openen.
voor de volgende topic starter, ik heb nog steeds zwarte banden.
 
Heb zaterdag een motor gekocht waar nog zo’n vodje bij zat. Wel jammer dat ik gewoon een kaartje krijg. Maar ook wel weer handig, want met meerdere voertuigen op naam hoef ik geen boekwerk mee te slepen maar alleen en stapel pasjes 🤓
 
Hoe gaat zo iets nou.
Ik lees zo eens in de 6 maanden een topic hier op het motor forum en dan lees ik zo een topic.
Ik snap niet dat iemand de moeite neemt om daar een topic over te openen.
voor de volgende topic starter, ik heb nog steeds zwarte banden.
Ik snap jouw reactie niet, ik zie elke dag topics geopend worden waarvan ik denk....
Man...man...man....

bij mijn Horex heb ik trouwens nog een linnen “slapend” kenteken bewijs... en diverse papieren vodjes heb ik ook nog van wat kentekens die geschorst staan.
 
Ik heb nog een papieren kentekenbewijs. Dat was wel even een dingetje toen ik een paar jaar geleden met een groep motorrijders aan de Russische grens stond, en de enige was met een papieren kentekenbewijs. Ik mocht de grenswacht in mijn beste Engels uitleggen , wat via google weer vertaald werd in het Russisch hoe het zat.
 
Hoe gaat zo iets nou.
Ik lees zo eens in de 6 maanden een topic hier op het motor forum en dan lees ik zo een topic.
Ik snap niet dat iemand de moeite neemt om daar een topic over te openen.
voor de volgende topic starter, ik heb nog steeds zwarte banden.
Ik heb dit topic geopend op twee onderliggende vragen;

1) wisselen wij inderdaad vaker van auto dan van motor, maw; wordt de motor minder snel ingeruild..?
2) waarom is/ zijn onze overheidsdiensten blijkbaar niet meer 'gewend' (?) aan het feit dat, ondanks de invoering ervan 6jr geleden, niet elke motor is gekoppeld aan een creditcard..?

Begrijp me niet verkeerd; ik ben een voorstander van de creditcard, het scheelt een stapel papier..
..Maar uit nostalgische gevoelens hecht ik waarde aan het oude kentekenbewijs.
 
Yep de DKW RT175 heeft nog het linnen kenteken, De CB350F een papieren , de andere papieren kentekens zijn verloren gegaan door het niet op tijd weer schorsen er werd in het begin dan een kentekencard opgestuurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan