papieren pakking

longjohn

MF veteraan
1 sep 2004
1.756
9
's-Hertogenbosch
Ik heb al verschillende papieren pakingen zelf geknipt, alleen nu heb ik er een tussen de afdichting van de vlotterbak zitten en deze zweet benziene..
Ik knip dat uit van dat speciale pakkingspapier/karton, dat is een groen A3 vel van 1mm dik.


Is dat normaal?
Is dat spul wel olie maar niet benzine bestendig/dicht?
 
je weet nooit wat pakkingen kosten..soms zijn ze echt belachelijk duur.

carbpakking heb ik vaak zat in papiervorm gezien, je hebt wel meerdere soorten pakkingpapier.

als je nou een stuk fietsband in een bakje benzine legt weet je gauw zat of het benz bestendig is...

of je googlet ;)
 
Vlotterbak wordt niet heet; ik denk dat gewoon tekenpapier goed is maar wel heel voorzichtig monteren, tegen scheuren de druk zeer gelijkmatig verdelen.

Van tekenpapier maakte ik vroeger altijd het voetpakkinkje voor brommers; even de cilinder er op zetten, geeft altijd voldoende afdruk om uit te knippen.

Ik denk niet dat fietsbinnenband benzinebestendig is, zal wel kleven en verteren vrees ik.

Zou aquariumkit benzinebestendig zijn? Op 1 deel een laagje opbrengen en op het andere deel een beetje groene zeep of puur afwasmiddel smeren of kogellagervet, zo maakte ik ooit ook de oude houten ramen tochtdicht toen ik pas verhuisd was en (dus) krap bij kas zat (het waaide bij storm anders binnen haast nog harder dan buiten). De kit kleeft dan alleen maar op 1 kant, de andere pakt niet.
Wil je per se geen smeersel op die plek, dan een reepje PE-zak ertussen, daar plakt niets op (pas op, GEEN pvc dus!) en dat reepje gooi je weg na het uitharden.
 
Laatst bewerkt:
Dit is een vlakke schuif carburateur met zo een demontabel hoedje.
De pakking voor dat hoedje (3 bij 5cm) koste al 34 euro......
Een A3-vel pakkingspapier was slechts vijf en een halve euro.....effe wat anders.

Oftewel ik probeer eerst zelf voor ik de zakken van een ander vul.

Evenwel bedankt voor de reacties.
 
Laatst bewerkt:
En een binnenband van een fiets is rubber, maar is dat benzine bestendig?
Hypalonrubber is gasdicht (voor de luchtdruk ;) ) , maar niet benzinebestendig. :N

Nagenoeg geen enkele pakking is geschikt voor de moderne benzines. -O-
Het verste kom je met Viton, of speciale NBR rubberkwaliteiten.
Even informeren bij de plaatselijke rubberboer. ;)
 
Gebruik een stuk van de zaterdagkrant. Voordat deze pakking zich heeft volgezogen ben je al weer thuis. Kan ie lekker drogen. Koop toch een tube vloeibare pakking bij hallfords voor een paar euro. Werkt prima.

:+
 
Laatst bewerkt:
had vanmiddag al wat gepost, waar om dit verwijderd is, is een raadsel....? :?
maar in ieder geval is er plaatrubber verkrijgbaar die chemische stoffen (waaronder brandstof, olie enz.) bestendig is. Is gemaakt van Viton of versneden NBR/SBR ook kan je kiezen of je wel of geen inlage wilt, maar dit lijkt me niet nodig voor je carb.
Verkrijgbaar in verschillende bruikbare diktes, hardheid rond de 65 shore en een tempratuursbereik van -20 t/m +200 graden celsius / +245 graden kortstondig. had er vanmiddag een leverancier bij staan maar dat is alleen grote hoeveelheden, maar dan weet je iig wat je precies moet zoeken.






(en nu hoef ik graag geen onnodig commentaar van bepaalde mensen... niet bedoeld aan de topicstarter overigens, degene die ik bedoel weet het wel. sommige mensen moeten altijd het laatste woord hebben en doen of ze alles beter weten)
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik wil het laatste woord zoals vanmiddag, versneden kwaliteit is echt niet goed genoeg. Die staatjes zijn veel te algemeen, en stammen zelfs nog uit de loodhoudende benzine tijd. :W _O- :P *O*

Weltrusten. :j
 
ok versneden is ouderwets daar heb je gelijk in, maar dat is wat een leverancier aangeeft bij benzine/olie bestendig :Y of dit nou ouderwets is of niet me oma is ook ouderwets :+ die loopt ook nog steeds :W , de voorkeur gaat natuurlijk uit naar viton :Y . waarom ik dit zeg weet ik niet :N maar dan heb jij tenminste niet het laatste woord :W _O-

ps kom jij met een betere rubbersoort dan viton? want je loopt wel te zeuren :Z maar je komt ook niet met wat anders, ik wacht in spanning af

jij ook weltrusten :+




ja ik heb ook maar een abonnement op smileys :) genomen net als jij *O*
 
Laatst bewerkt:
ok versneden is ouderwets daar heb je gelijk in, maar dat is wat een leverancier aangeeft bij benzine/olie bestendig, de voorkeur gaat natuurlijk uit naar viton. waarom ik dit zeg weet ik niet maar dan heb jij tenminste niet het laatste woord

ps kom jij met een betere rubbersoort dan viton?

jij ook weltrusten :+
Ik zei al Viton eerder. ;)
Dat haalde jij niet in je internet zoektocht :P uit die staatjes van mijn oude klanten.
(Technirub Vizo en Econosto)

En zelfs die onversneden NBR is officieel ook niet goed genoeg.
Er bestaat wel een speciale kwaliteit NBR, ook wel aangeduidt als OBB.

En ik hoef niet het laatste woord, maar eindelijk :9~ _O- kan ik eens almachtig zeggen dat ik iets absoluut zo uit het blote hoofd weet. :+ Moest dagelijks met dit bijltje kloppen. ;(
 
En zelfs... die speciale kwaliteit NBR is niet helemaal benzine bestendig.
Alleen maar minder slecht. _O-

Ja ja, Shell en consorten maken wat los. '(
Milieueisen. |(

Maar zoals in mijn eerder post vandaag stond (waar? :+ ) doet benzine deze minimaal verouderen, maar vooral wat zwellen. Dus erg hoeft het niet te zijn. :]
 
laatste woord :P

en inderdaad die posts zijn spoorloos :? :X :o -O- (om maar iets niet-zeikends te zeggen)

dit word een eindeloze discussie vrees ik ook :Z :z

ik hou het in ieder geval voor gezien het wekkertje gaat alweer over 3 uur '( -O-
 
Laatst bewerkt:
laatste woord :P
Nou ja, ik had eigenlijk nog een post over Viton.
Want dat is pure laster zoals jij het indeeld onder rubber. Maja internet wijsheid heH. })

en inderdaad die posts zijn spoorloos :? :X :o -O- (om maar iets niet-zeikends te zeggen)
De admins doen hun best. Dus zeik niet. :P

dit word een eindeloze discussie vrees ik ook :Z :z

ik hou het in ieder geval voor gezien het wekkertje gaat alweer over 3 uur '( -O-
Nee hoor, niet eindeloos. Die eindigde gewoon al dagen geleden. O-)
 
wel te merken dat jij "sales"van beroep ben, komt geen eind aan dat geouwehoer

ok viton is geen rubber, het is chocoladepasta

doei :W
En nu gaat je wekker al over 2.5 uur. *O* No offence, neem het niet zo zwaar. :)

Ik was technisch medewerker die de bouwtekeningen van de klanten moest ontcijferen voordat ze de fabriek ingingen. :) En alles voorzien van de juiste materialen. Lees rubbers met de juiste bestendigheid. En de sluisdeuren voor de haven van Antwerpen hadden hele andere eisen dan de testapparaten voor straaljagers in Nederland. En soms tussendoor ook weer dingen gelijk. 8-)
Verder leverancier in de rol van sales excecutive voor vele rubberboeren. :Y

Als topicstarter wil...
Misschien weet ik dan nog wel een verkoopadres voor een plaatje OBB rubber van 0.5 mm dik. Viton is veel duurder, en was er (2 jaar geleden) altijd alleen in 1 mm dik. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan