papieren pakking

longjohn

MF veteraan
1 sep 2004
1.756
9
's-Hertogenbosch
Ik heb al verschillende papieren pakingen zelf geknipt, alleen nu heb ik er een tussen de afdichting van de vlotterbak zitten en deze zweet benziene..
Ik knip dat uit van dat speciale pakkingspapier/karton, dat is een groen A3 vel van 1mm dik.


Is dat normaal?
Is dat spul wel olie maar niet benzine bestendig/dicht?
 
lag vanacht nog ff te denken in me bed, en dacht terug aan de goeie ouwe brommer-tijd, honda mb met een mikuni carb.
ik meende me dus te herinneren dat daar ook een papierpakking tussenzat, flinterdun en leek ietwat op kurk.
Ik vandaag naar een van onze werkvoorbereiders gelopen en beetje boeken van leveranciers doorgestruint;

ik kwam op 'oleonoid' ze noemen het ook wel oliepapier, en is gemaakt uit cellulose-vezels, is al te krijgen vanaf 15 honderdste mm dik oplopend in stappen van 5/100 is brandstof bestendig en ook nog enigzins samendrukbaar max 35% geloof ik, nadeel is wel dat de max temp. 120 graden is, maar zo warm worden je carbs niet als het goed is.

betere oplossing dan rubber??
 
klopt pakings papier is niet benziene bestendig pakings ring van rubber maken

WTF is dat voor'n onzin dat papieren pakkingen niet volstaan??? Waar mee denk je dat je carterhelften aan elkaar zitten, die zitten jaren in de olie. Iedere 2T heeft benzine langs de pakking in de carter & ik heb hele serie's carbs's gehad met papieren pakkingen.
 
Laatst bewerkt:
Het nadeel van oliepapier is dat het slecht tegen vochtinvloeden kan.
En de vlaktedruk moet veel hoger zijn om af te dichten.
Dat is het voordeel van rubber, dat heeft beide nadelen niet. :)

WTF is dat voor'n onzin dat papieren pakkingen niet volstaan??? Waar mee denk je dat je carterhelften aan elkaar zitten, die zitten jaren in de olie. Iedere 2T heeft benzine langs de pakking in de carter & ik heb hele serie's carbs's gehad met papieren pakkingen.
Nog wel iets hoogwaardiger dan oliepapier. Dat lijkt nog het meeste op dun karton. :P
 
Laatst bewerkt:
maarja wat buikschuiver zegt is ook waar, tussen zowat elke carb/vlotterbak zit iets in de trend van papier......als rubber zoveel beter geweest zou zijn hadden ze dat wel vaker gebruikt (viton buiten beschouwing gelaten) en het begint er nu op te lijken dat jij bij voorbaat alles wat een ander aandraagt k*t vind, ik kan dit misschien verkeerd interpreteren :? ....
 
Laatst bewerkt:
trouwens als ik longjohn was geweest had ik lekker naar de motorboer gestapt, want ik denk dat hij hier toch ook niet echt wijzer van word.... gewoon originele pakking kopen, hoef je niks meer aan te doen en is (onder voorbehoud) altijd goed.

probleem opgelost, want elke andere oplossing is toch niet goed genoeg :X (of niet worldbeater |( )
 
trouwens als ik longjohn was geweest had ik lekker naar de motorboer gestapt, want ik denk dat hij hier toch ook niet echt wijzer van word.... gewoon originele pakking kopen, hoef je niks meer aan te doen en is (onder voorbehoud) altijd goed.

probleem opgelost, want elke andere oplossing is toch niet goed genoeg :X (of niet worldbeater |( )
Leuk als jij je eigen conclusies trekt. Het moet wel moeilijk zijn om geen ruzie met jou te maken. Ik doe niet aan persoonlijke aanvallen. *O* Ik dacht dat MF voor de fun was. _O-

Maar Longjohn is goedkoper uit met een klein plaatje rubber, misschien zelfs nog Viton als ze dat op de plank hebben, en een stukje willen afsnijden.
Dat plaatje gaat bij vele stansfabriekjes in de lage landen zelfs als afval in de bak.

En hij kan ook proberen of oliepapier voldoende weerbestendig is.
Als het niet werkt op termijn, voor die paar euro nog altijd vele malen goedkoper dan die originele pakking van 35 euro. Terwijl ook dat materiaal bijna niets kost. |(


Oh ja.. added smileys voor Stephan.
gayfight-1.gif
waah.gif
LOL20smilie.gif
 
Laatst bewerkt:
ja MF is ook voor de fun en ik schiet gauw in de verdediging en voel me gauw aangevallen, kan dr ook niks aan doen, sorry als ik de sfeer verpest..... ik weet dat ik zo ben, nou ja ik kan dr mee leven 8-) , of een ander dat kan is niet mijn zorg O-)
 
Nog wel iets hoogwaardiger dan oliepapier. Dat lijkt nog het meeste op dun karton. :P

Dat begrijp ik ook wel, maar die jongen zat al op het juiste spoor.

Ik heb al verschillende papieren pakingen zelf geknipt, alleen nu heb ik er een tussen de afdichting van de vlotterbak zitten en deze zweet benziene..
Ik knip dat uit van dat speciale pakkingspapier/karton, dat is een groen A3 vel van 1mm dik.

Is dat normaal?
Is dat spul wel olie maar niet benzine bestendig/dicht?
klopt pakings papier is niet benziene bestendig pakings ring van rubber maken

Overigens als er ooit rubber tussen zijn carb zat, dan heb je een voeg in de rand zitten. Bij carbs met papieren pakking zit er vaak een riggel op de rand.

maarja wat buikschuiver zegt is ook waar, tussen zowat elke carb/vlotterbak zit iets in de trend van papier......als rubber zoveel beter geweest zou zijn hadden ze dat wel vaker gebruikt (viton buiten beschouwing gelaten) en het begint er nu op te lijken dat jij bij voorbaat alles wat een ander aandraagt k*t vind, ik kan dit misschien verkeerd interpreteren :? ....

Rubber is om een hele simpele reden beter. Ooit een carb afgesteld met de sproeiers? Reken er op dat je dat ding een paar keer moet los trekken & papieren pakkingen kan je niet zo vaak recycelen.

Vloeibaarpakking kan ook gewoon, maar vergeet geen borgringetjes onder de bouten te stoppen i.v.m. de spanningen.
 
Laatst bewerkt:
Dit is een vlakke schuif carburateur met zo een demontabel hoedje.
De pakking voor dat hoedje (3 bij 5cm) koste al 34 euro......
Een A3-vel pakkingspapier was slechts vijf en een halve euro.....effe wat anders.

Oftewel ik probeer eerst zelf voor ik de zakken van een ander vul.

Evenwel bedankt voor de reacties.
Gisteren de kamer hier opgeruimd. :o

Ik heb nog wel een stukje hoogwaardige pakkingsplaat voor je liggen, hoofdbestanddeel aramide vezels (waar ze kogelvrije vesten van maken :+ ) , vocht en watervast, en met NBR rubber gebonden voor de veerkracht en bestendigheid.

Mail je adres als je wil, dan stuur ik twee plaatjes ca 30 x 50 mm naar je op.
Kan je twee pakkingtjes maken. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan