Papieren pakking?

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
26.184
774
Nieuw-Vennep
Ik heb even een klein technisch probleempje (lekke pakking) die ik (tijdelijk!) moet oplossen, maar dat moet wel rap een beetje :+ Het gaat om de pulsgeneratorpakking van een Bandit 1200. Is zo te zien eerder gerepareerd met vloeibare pakking en dat is nu weer lek. Vraag was de volgende: Werkte het nou om een pakking uit printerpapier (eventueel meerdere lagen) te knippen en die er tijdelijk tussen te doen? Pakkingpapier heb ik hier zo niet liggen en ik heb alleen de motor als vervoer, nog even los van dat ik niet weet waar ik pakkingpapier haal. De daadwerkelijke pakking bestellen duurt te lang...

Het gaat dus echt even over een tijdelijke oplossing, hooguit 100km of zo! Tnx :)
 
Ik weet niet hoe hard het lekt maar ik heb zelf een poosje rond gereden met een lekke dynamokappakking, het ding werd maar niet geleverd. De motor deed een beetje druppelen en ik deed elke week een beetje bijvullen. En ik had 1 witte Adidas en 1 zwarte Adidas op den duur. :)
Met andere woorden, als hij zachtjes lekt kun je die honderd kilometer toch wel rijden? En ondertussen de nieuwe pakking bestellen.

Ducctape werkt trouwens ook goed, diezelfde dynamokap heeft een minuscuul scheurtje aan de onderkant, zit al een jaar een stukje tape op en lekt pertinent niet.
 
In mijn ervaring werkt ducttape niet, weekt los... In principe kan ik wel doorrijden, maar heb het liever gewoon dicht mede omdat ik dus niet weet precies hoeveel het lekt :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze gebruikt voor tijdelijke pakking, nu een jaar later nog steeds dicht.
En niet vervangen door een nieuwe pakking :X

vc952-359-x-646-.jpg
 
Voor noodpakkingen gebruik ik het karton van een waspoederpak. Werkt prima.
Een stuk kurk van een oud prikbord zal ook wel werken verwacht ik.
 
Laatst bewerkt:
bij een goede autozaak een tubetje vloeibare pakking halen (die loctite silicon blue, of Hylomar werkt echt perfect :Y)

heel dun filmpje aanbrengen op het hele oppervlak, en niet zo'n dikke wurm :N monteren en ff goed laten drogen :Y is ie voorlopig dicht :Y
 
Ik heb echt een hekel aan vloeibare pakking, die meuk moet er ook ooit weer af namelijk en dat wil nog wel eens gepruts geven. Een oud melkpak of iets anders steviger karton moet ik wel kunnen vinden, ga ik daarmee knutselen. Tnx all! :)
 
Whisky blik _O-

Bij loshalen bleek de pakking uberhaupt niet stuk, kwam ook eenvoudig los van het blok, zonder plakken. Maar schoongemaakt en weer vastgezet, nu lekt ie niet meer. Gek ding :+
 
Aan boord gebruiken we gewoon zeekaarten als er geen ander pakkingpapier voorhanden is. Een mooi stukje karton/dik papier moet dus wel voldoende zijn.

Haha daar dacht ik in eerste instantie ook aan, alleen hebben de meeste mensen niet toevallig een zeekaart thuis liggen voor dat doel. Is er ook niet toevallig een autospeciaalzaak in de buurt waar je wel los pakkingsmateriaal/rubber kan kopen?
 
Je moet het hele gebeuren als "laagjes" zien, waartussendoor een lek kan optreden..

Staal | ( vl. ) pakking | staal kan je dus aan 2 kanten een lek krijgen.

staal | pakking | vl. pakking | staal kan je aan 3 kanten een lek krijgen..

Buiten dat, het hoort niet ( behalve als het dus in de manual staat )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan