Papieren pakking?

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
26.184
774
Nieuw-Vennep
Ik heb even een klein technisch probleempje (lekke pakking) die ik (tijdelijk!) moet oplossen, maar dat moet wel rap een beetje :+ Het gaat om de pulsgeneratorpakking van een Bandit 1200. Is zo te zien eerder gerepareerd met vloeibare pakking en dat is nu weer lek. Vraag was de volgende: Werkte het nou om een pakking uit printerpapier (eventueel meerdere lagen) te knippen en die er tijdelijk tussen te doen? Pakkingpapier heb ik hier zo niet liggen en ik heb alleen de motor als vervoer, nog even los van dat ik niet weet waar ik pakkingpapier haal. De daadwerkelijke pakking bestellen duurt te lang...

Het gaat dus echt even over een tijdelijke oplossing, hooguit 100km of zo! Tnx :)
 
Waarschijnlijk niet op moment vastgezet, of de bouten niet in kruis patroon maar achter elkaar vast gezet!

Marc
Maar eerder lekte hij niet (heb de motor net 1.000km in bezit)... Hoe dan ook, het is dus 'opgelost', al komt er over 100km dus weer een nieuwe pakking op :)

Jahaa, flink frotten met silicone en losse pakkingen jongens.., zo heb ik het 't liefste :N
full
't Ziet er niet uit, maar waar kijken we naar? Als de pakking toch verrot was geweest, hoe had jij het dan opgelost?
 
Je moet het hele gebeuren als "laagjes" zien, waartussendoor een lek kan optreden..

Staal | ( vl. ) pakking | staal kan je dus aan 2 kanten een lek krijgen.

staal | pakking | vl. pakking | staal kan je aan 3 kanten een lek krijgen..

Buiten dat, het hoort niet ( behalve als het dus in de manual staat )


als je het goed doet zit vloeibare pakking alleen waar een "gat" zit waar bijv de papieren pakking niet kan komen, het wordt niet een rubberen pakking wat rondom zit.

97391449_zsx5c-L.jpg


je ziet dat er delen blank zijn waar de vloeibare pakking is weggedrukt omdat daar de delen gewoon op elkaar afdichten

en het wordt dus niet dit:
3004es_full_6061.jpg
 
wat je ziet op de foto van ritzen is een oliezeef, dus eigenlijk een "grof filter" voor de ingang van de oliepomp.

alle deeltjes die klein genoeg zijn om door die zeef te kunnen, worden door de oliepomp gewoon verwerkt en uiteindelijk in het oliefilter opgevangen.

zo te zien zit deze zeef kei vol met zooi. hoeft niet alleen siliconenpakking te zijn maar het helpt natuurlijk niet! zie op het 2e plaatje ook die 'randjes' aan de binnenzijde. Dat brokkelt af en dan komt het in de oliezeef terecht.
 
Maar eerder lekte hij niet (heb de motor net 1.000km in bezit)... Hoe dan ook, het is dus 'opgelost', al komt er over 100km dus weer een nieuwe pakking op :)'t Ziet er niet uit, maar waar kijken we naar? Als de pakking toch verrot was geweest, hoe had jij het dan opgelost?

Ik had gewoon naar wat zaken gebeld of ze zo'n pakking op voorraad hadden, en dan even opgehaald.
Droog zonder (of met zo weinig mogelijk) silicone monteren, liefst alleen wat vet op de pakking.
 
De zeef die ik hier gepost heb is wel erg extreem vies, maar je zult de eerste niet zijn waarvan de krukas(lagers) stukloopt op hoog toerental vanwege oil starvation..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even een klein technisch probleempje (lekke pakking) die ik (tijdelijk!) moet oplossen, maar dat moet wel rap een beetje :+ Het gaat om de pulsgeneratorpakking van een Bandit 1200. Is zo te zien eerder gerepareerd met vloeibare pakking en dat is nu weer lek. Vraag was de volgende: Werkte het nou om een pakking uit printerpapier (eventueel meerdere lagen) te knippen en die er tijdelijk tussen te doen? Pakkingpapier heb ik hier zo niet liggen en ik heb alleen de motor als vervoer, nog even los van dat ik niet weet waar ik pakkingpapier haal. De daadwerkelijke pakking bestellen duurt te lang...

Het gaat dus echt even over een tijdelijke oplossing, hooguit 100km of zo! Tnx :)
printpapier weet ik niet (denk niet dat dat afdicht)

melkpak / yoghurt pak kapotknippen kun je wel gebruiken, dit dicht best redelijk af! :Y

(ook alleen maar als noodoplossing!!)
 
Tekenpapier kon eventueel wel worden gebruikt, dat is een zwaarder papiersoort.
Maar wat kost nou een vel echt pakkingpapier, daar ga je toch niet voor rommelen met tekenpapier, melkpakken enz. Als het te moeilijk is dan zal je de originele (soms te dure) pakking moeten kopen.
 
Tekenpapier kon eventueel wel worden gebruikt, dat is een zwaarder papiersoort.
Maar wat kost nou een vel echt pakkingpapier, daar ga je toch niet voor rommelen met tekenpapier, melkpakken enz. Als het te moeilijk is dan zal je de originele (soms te dure) pakking moeten kopen.
Het probleem was dat ik niet in de gelegenheid zou zijn geweest dat te halen, en het moest doen met wat ik had op dat moment. Dat heb ik al vier keer gezegd, maar iedereen is te druk met mij beleren om dat te lezen :+
 
Zogenaamde RTV kit. Olie/benzinebestendig en kan heel hoge temperaturen aan. Zo heet wordt het blok echt niet. Supermateriaal. En bij eventueel loshalen geen troep.
En daar bedoel je mee?
De enige RTV die ik ken is siliconenkit. RTV staat gewoon voor Room Temperature Vulcanizing. Op mijn werk hebben we het over transparante, witte of rooie RTV. Waarbij de rooie hittebestendig is zodat ik die ook graag thuis gebruik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan