Papiertje binnen! Zoek leuk fietsje < 3000 EUR

mania

Rookie
26 aug 2004
11
0
gemert
YES!! Juist m'n rijbewijs gehaald!!
(gelukking onbeperkt...)

Intussen al aardig wat af gesurfd (oa motor-forum) over een leuk 'beginners fietsje'. Mijn wensen...
- allereest lekker toeren met een beetje pit
- in de zomer/goed weer voor woon-werk
- motor vakantie naar buitenland met vriendin achterop

Tot nog toe heb ik onderstaande modellen in m'n kop...
- Fazer 600 lijkt me errug goed...helaas buiten budget (< 3000 euro)
- Bandit 600 momenteel eerste keus
- Wellicht een leuk brikkie, alla Kawa GPZ750
- Of toch een degelijke BMW K100RS??

Ben beniewd naar jullie ideeen...
:]
 
bandit 600 zou ik ook voor gaan met dat budget. fijne beginnersfietsen voor weinig geld en dat blok is echt supersterk. (komt van de ouwe GSX/GSXR fietsen af)
 
YES!! Juist m'n rijbewijs gehaald!!
(gelukking onbeperkt...)

Intussen al aardig wat af gesurfd (oa motor-forum) over een leuk 'beginners fietsje'. Mijn wensen...
- allereest lekker toeren met een beetje pit
- in de zomer/goed weer voor woon-werk
- motor vakantie naar buitenland met vriendin achterop

Tot nog toe heb ik onderstaande modellen in m'n kop...
- Fazer 600 lijkt me errug goed...helaas buiten budget (< 3000 euro)
- Bandit 600 momenteel eerste keus
- Wellicht een leuk brikkie, alla Kawa GPZ750
- Of toch een degelijke BMW K100RS??

Ben beniewd naar jullie ideeen...
:]

als het een bandit 600 zou worden dan is het bijna onmogelijk een knappe tekopen voor < €3000,=.
dus wordt het een bandit 600N bouwjaar 1995 een met flink wat kilometers op de teller en niet teveel op het uiterlijk letten.
alle knappe bandit 600 zitten rond de €4000,=
 
Wat dacht je van een Suzuki GSX 600f? Die zijn best wel te krijgen voor minder dan 3000. Heb je een redelijk modern uitziende fiets die niet al te duur is.

Anders is een Kawasaki GPX 600 R misschien iets voor je? Zit best goed ook achterop maar ziet er een beetje oud uit.

Ik weet niet of een Kawasaki ZZR 600 te krijgen is voor dat geld maar dat lijkt me in elk geval ook wel een leuke fiets.

Gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs en succes met zoeken.

Groet, Dolf
 
Ik moet je uiteraard steunen in het zoeken naar een Bandit 600.
Met een beetje surfen kun je best wel een knappe vinden voor ongeveer €3000.
Dat was ik namelijk ook kwijt voor mijn '98-er (met bovendien weinig kilometers.)

In ieder geval gefeliciteerd met je rijbewijs en succes met het zoeken naar een geschikte bike.
 
Als ik jou was zou ik zeker voor de Bandit 600 (n of S) gaan. Ik heb er zelf ook een gehad (een s) en heb er bijna 60 duizend km mee gereden zonder problemen.
Je kan er goed met duo mee rijden (ook lange afstanden) en als wil kun je er nog behoorlijk mee van kiet. En niet kapot te krijgen. Fazer vind ik ook mooi maar zit wat minder lekker is mijn mening. Bij diverse motorzaken staan zat Bandits en meestal met een prijs van tegen de 4000 euro. Maaaaar, dat is de prijs die erop staat. Zeker als je niets in te ruilen hebt krijg je zo'n fiets voor 3000 euro zeer waarschijnlijk wel mee. Hoge km stand is voor een bandit geen probleem, dus als de motor er verder goed uitziet........
Kawa 600 gpx of gpz is ook niet verkeerd trouwens en misschien nog beter binnen je budget.
Wat voor motor het ook wordt, veel rijplezier toegewenst.
 
Ik heb een paar jaar op een Diversion 900 gereden, en dat is prima bevallen! Ik heb deze primo fiets uit 1995, 23.000km, begin dit jaar verkocht voor 3500, en die knul heeft er een prima tourfiets voor gekregen, waar hij nog jaren plezier van gaat hebben.

Wellicht iets duurder, maar wel net effe wat meer pk's, cardan, weinig onderhoud.
Is het overwegen waard? Lekker zelf weten....
 
r3_s_big.gif


1000 euri's ;)
 
heey gefeliciteerd met je papiertje...BMW R1100S is de mooiste fiets die er is maar anders die andere BMW die je net noemde...
 
als het een bandit 600 zou worden dan is het bijna onmogelijk een knappe tekopen voor < €3000,=.
dus wordt het een bandit 600N bouwjaar 1995 een met flink wat kilometers op de teller en niet teveel op het uiterlijk letten.
alle knappe bandit 600 zitten rond de €4000,=


:^ :^ :^

om een indicatie te geven; mijne was 4000

- 1996
- 25000 km
- diverse accessoires
- nieuwe sportpijp erbij

ik denk dat je voor 3500 ook wel een leuke bandit kan vinden bij een particulier.
edit: ik had hem dus bij een dealer gekocht.
 
Laatst bewerkt:
heb net een bandit gereden. vond hem makkelijk rijden maar die motor voelt niet erg sterk.

hij rijdt makkelijk en ook snel zat, maar voor mij te veel een naaimasjien.


verder heb ik ook alleen maar ervaring met lesfietsen dus verder kan ik je weinig ervaringen delen.
 
Wat denk je van een FZR-400RR? Lekker scheurijzertje, je mag die van mij hebben met WP rondom en een berg onderdelen voor <3000 Mail me maar!

knee.jpg
 
Super al die reakties!
Leuke bandit voor < 3000 eur zal inderdaad wel een klussie worden...

Andere tips zoals GSX, ZZR, GPX hebben allemaal een volle kuip.
Ik vind eerlijk gezegd zo'n half kuipje met zichtbaar blok mooier.
Binnenkort eerst maar eens proefrijden...op de Bandit en BMW.

Weinig enthousiasme voor de oude brikkies...niet doen dus??

8-) :] 8-)
 
Lijkt me maar 1 optie overblijven

VFR *D

ik moet sjoske gelijk geven ..
koop een vfr , probleemloze motor .
goede toermotor en als je wil kan hij goed met de racertjes meekomen.
heb sinds kort zelf vfr bj 1994 voor iets meer dan dan 3000.
goede zitpositie , lekker in het dagelijk gebruik , zuinig 1:16a18
 
Lijkt me maar 1 optie overblijven

VFR *D

ik moet sjoske gelijk geven ..
koop een vfr , probleemloze motor .
goede toermotor en als je wil kan hij goed met de racertjes meekomen.
heb sinds kort zelf vfr bj 1994 voor iets meer dan dan 3000.
goede zitpositie , lekker in het dagelijk gebruik , zuinig 1:16a18
 
Terug
Bovenaan Onderaan