parijs dakar pauperstijl

bassej

MF'er
17 sep 2009
195
0
Hey!

Ik heb ooit eens wat gelezen over een autorace van amsterdam naar dakar, de uitdaging lag hier minder in het offroad rijden, maar destemeer in een goedkope auto ( minder dan 500 of 1000 euro was het) rijdend te houden tot aan dakar.

Bestaat er ook zoiets voor (offroad)motors??
 
Dat lijkt mij wel een ultieme uitdaging om met een goedkope all/offroad zo'n reis te bewerkstelligen.
Volgens mij krijg je daar de mooiste verhalen/avonturen van...
Maar of het al bestaat weet ik niet, maar eens moet de eerste keer zijn ;)
 
Hey!

Ik heb ooit eens wat gelezen over een autorace van amsterdam naar dakar, de uitdaging lag hier minder in het offroad rijden, maar destemeer in een goedkope auto ( minder dan 500 of 1000 euro was het) rijdend te houden tot aan dakar.

Bestaat er ook zoiets voor (offroad)motors??
Ja die bestaat. Toevallig is zoiets net aan de gang: Antwerpen - banjul. Een team met een aantal actieve MF-ers zijn toevallig net van start. Op hun site kan je denk ik ook wel iets meer over die "race" vinden:

http://www.teamlbsdakar.nl
 
Hey!

Ik heb ooit eens wat gelezen over een autorace van amsterdam naar dakar, de uitdaging lag hier minder in het offroad rijden, maar destemeer in een goedkope auto ( minder dan 500 of 1000 euro was het) rijdend te houden tot aan dakar.

Bestaat er ook zoiets voor (offroad)motors??

dat heet de amsterdam dakar challenge, dacht dat je daar ook gewoon met de motor mocht.
 
dat heet de amsterdam dakar challenge, dacht dat je daar ook gewoon met de motor mocht.

zo heet dat inderdaad, maar ik kan tussen de dakar teams zo geen motors vinden. Wel in india, met de enfield (of tuktuk) naar bombay!
 
ja maar kan wel, zag op de motoport site dat zij dit jaar met een servicetruck meerijden voor de motoren. vertrek 30 november
 
dat heet de amsterdam dakar challenge, dacht dat je daar ook gewoon met de motor mocht.


Daar mag je inderdaad ook gewoon met de motor naartoe.
Ik heb in 2007 aan de Amsterdam\DAKAR challange meegedaan met een Nissan Patrol.
Gekocht voor €650,- en opgeknapt\klaargemaakt voor de cahllange.
Bij ons in de groep zaten ook 3 motorrijders.
Eentje is er toen wel onderuit gegaan en had zijn sleutelbeen gebroken.
Kan je wel vertellen dat dat geen pretje is in de middel of nowere.
Laat een ding voorop staan dat het GEEN race is!!
Je rijd voor een goed doel dat je zelf uitkiest.
En natuurlijk voor het avontuur.

Wij hebben dan ook de extreme route gedaan en dat is echt een aanrader.
Zeker als je dat met de motor wilt gaan doen.
En er komen verhalen genoeg boven en heb er nog een moment spijt van gehad!
 
Laatst bewerkt:
volgens mij zoiets als de garbagerun oid
www.garbagerun.nl
 
Laatst bewerkt:
Daar mag je inderdaad ook gewoon met de motor naartoe.
Ik heb in 2007 aan de Amsterdam\DAKAR challange meegedaan met een Nissan Patrol.
Gekocht voor €650,- en opgeknapt\klaargemaakt voor de cahllange.
Bij ons in de groep zaten ook 3 motorrijders.
Eentje is er toen wel onderuit gegaan en had zijn sleutelbeen gebroken.
Kan je wel vertellen dat dat geen pretje is in de middel of nowere.
Laat een ding voorop staan dat het GEEN race is!!
Je rijd voor een goed doel dat je zelf uitkiest.
En natuurlijk voor het avontuur.

Wij hebben dan ook de extreme route gedaan en dat is echt een aanrader.
Zeker als je dat met de motor wilt gaan doen.
En er komen verhalen genoeg boven en heb er nog een moment spijt van gehad!

Bedankt! Ik heb het kaartje even gezien. Van Féz binnendoor naar Marrakech zijn inderdaad flinke bergen!
 
Bedankt! Ik heb het kaartje even gezien. Van Féz binnendoor naar Marrakech zijn inderdaad flinke bergen!

Het zijn inderdaad af en toe flinke bergen.
Op een dag hebben we maar 80 km afgelegt in 8 uur.
Dus gemiddeld 10km per uur door de woestijn. Weet ik het hoeveel keer vast gezeten...
En dat met 47 graden in de cabine....
 
Terug
Bovenaan Onderaan