Parkeer boetes op de motor

Fritz

MF veteraan
27 aug 2004
2.225
1
Nijmegen
Dag mensen,
Misschien een hele domme vraag maar wie heeft er ooit een parkeerboete op de motor gehad?
Ben benieuwd
 
Noop, wel een briefje of ik hem de volgende keer ergens anders wilde parkeren. Zat zelfs met plakband vast op mij ruitje.

Ik weet niet of de politie plakband bij heeft, wordt anders best wel lastig om de bon ergens vast te zetten.
 
een keer bijna.

was in delft, en ik had de motor net binnen een voetgangersgebied gezet. ik ging even een ijsje halenen toen ik weer buiten kwam zag ik een groepje pennenlikkers bija grijpen naar hun bonnetjes-tiep-geval. toen ik zei dat ik daar toch best mocht staan (stond niet in de weg e.d.) werd me verteld dat in een voetgangerszone geen motorvoertuigen mochten parkeren.

toen ik zei dat ik hem dan wel 2 meter verderop zou zetten (net buiten de zone, op het trottoir) werdt het apparaat gelijk weer aan de riem gehangen.


ik heb de motor ook een keer moeten verplaatsen toen ik hem tussen de bloembakken op het binnenhof had gezet O-)

ik ben niet op de hoogte van de apv van delft mbt het parkeren van motoren.
 
Lijkt me ook best raar: De standaard uitrusting van een pennenlikker. Bonnetjes tiep geval, een scooter (liever lui dan moe) en een rolletje plakband. Zie je het al voor je.

Verschilt het dan per stad of je wel of niet mag parkeren op het trotoir? Ik heb hem zelf namelijk gewoon op de stoep staan in een gebied waar je eigenlijk een parkeervergunning nodig hebt.
 
Dag mensen,
Misschien een hele domme vraag maar wie heeft er ooit een parkeerboete op de motor gehad?
Ben benieuwd


Ik heb een keer een bon gehad voor parkeren op de rijbaan op de A2 ... 't kostte me bèst moeite om de agent er van te overtuigen dat ik altijd zo rustig rij ... :9
 
Vorige maand nog in Edinburgh, toen ik wou betalen wastie al betaald :?

Da's toevallig. Ik ben net een week terug uit Edinburgh en heb daar even rondgereden op de motor van een vriend van me. Niet de leukste ervaring... non-stop regen (in augustus!), slechte en vreemd aangelegde wegen (veel van die kinderkopjes en gaten in de weg), veel hoogte verschil, en veel blinde bochten en vage rotondes. Ik heb het welgeteld 2 uur volgehouden omdat ik het gewoon niet veilig vond. Maar ja, misschien ben ik gewoon een watje. Aangesproken door een parkeerwachter die me vertelde dat motoren altijd in speciaal daarvoor aangelegde parkeervakken gestalt moeten worden, terwijl ik probeerde de motor op de jiffy te balanceren op het trotoire. Echt levensgevaarlijk op de motor daaro.
 
Vorig jaar een parkeerbon gekregen in Canterbury (UK). Had me ergens in een hoekje van een parkeer "plein" gezet. Alle vakken waren vol toen ik aankwam, maar blijkbaar was het een speciale parking helemaal voor gehandicapten. Dat stond dus op de grond in de vakken geschilderd, maar ja....als er een auto bovenop staat is het lastig te zien he!

Niet betaald, nooit meer wat van gehoord.
 
Alleen een waarschuwingsbriefje. .... Ik stond naast het Monument op de Dam (Amsterdam). Het was geen 4 of 5 mei of zoiets, dus ik zag er geen kwaad in O-)
..... Maar geen boete dus.
 
Alleen een waarschuwingsbriefje. .... Ik stond naast het Monument op de Dam (Amsterdam). Het was geen 4 of 5 mei of zoiets, dus ik zag er geen kwaad in O-)
..... Maar geen boete dus.


had jij mazzel normaal gaatie op de wagen en word ie afgesleept

het zal wel druk zijn geweest
 
heb van een vriend wel gehoord van een parkeerwachtertje hier in Leuven die moeilijk deed omdat ze 2 motoren op 1 autoparkeerplaats hadden gezet.
Zij wou dat de motoren "regelementair" geparkeerd werden. i.e. 1 motor / parkeerplaats in de lengte van de parkeerplaats gestald...
|(
 
in nederland nooit..maar in engeland deze zomer 30 pond in blackpool...nergens motorparkeerplaatsten te vinden natuurlijk..dus dood stuk stoep in een straatje die geen hond gebruikt..genoeg stoep over, maar toch vonden ze het nodig om er fijn een flinke boete op te pakken...kloothommels...

Frank
 
snap eigenlijk niet dat ze een boete moeten achterlaten.. doen ze toch met snelheidsovertredingen ook niet?

maar vindt het wel prima. sowieso belachlijk als het wel gebeurd, net of je in de weg staat...
 
Idd maar er staat regelementair niet echt veel over geschreven, enkel dat je hem niet op het trotoir mag neerzetten. Maar ergens anders staat wel weer dat hij wel op het trotoir maar niet in de weg mag staan. Vaag.
Maar neem idd maar een hoop cash mee als je gaat vliegen. Ik heb het verhaal gehoord van een kerel die op Schiphol stond en nog even wat boetes moest betalen die hij op de dierenambu bij elkaar gereden had. Eerst dokken dan vliegen. De boetes waren al van flink wat jaren terug. vergeten ze dus toch niet.
 
Noop, wel een briefje of ik hem de volgende keer ergens anders wilde parkeren. Zat zelfs met plakband vast op mij ruitje.

Ik weet niet of de politie plakband bij heeft, wordt anders best wel lastig om de bon ergens vast te zetten.

Wees blij dat ze geen mobiel niet apperaat bij zich hebben :+
 
49 euries voor het fout parkeren
had iets te maken met dat het een gevaarlijke situatie op leverde voor de voetgangers(hij zat netjes tussen mijn km teller
 
Nee, maar misschien komt dat door mijn waarschuwingssticker: "NIET AANRAKEN! HOOGSPANNING! DO NOT TOUCH! HIGH VOLTAGE!"
Natuurlijk maar 12V... O-)
 
het schijnt dat je in scheveningen op de boulevard een parkeer boete krijgt met de motor :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan