Parkeerboete Londen, komen die nog binnen?

paultje_007

MF'er
1 sep 2009
56
0
Hallo,

Met de motor een parkeerboete gekregen in Londen voor het op de "stoep" parkeren vd motor.
Dit is gedaan door een parkeerwachter, niet door een agent.
De motor stond in een hoekje, tussen van die palen waar fietsen neergezet kunnen worden (fietsstandplaats?) en totaal niet in de weg voor voetgangers.
Nergens ook een bord gezien dat dat niet mag.

Dus, ten eerste: komen dit soort boetes uit de UK nog binnen tegenwoordig?

Zo ja, moet er betaalt worden of gewoon laten voor wat het is en laat ze t uitzoeken?

Of bezwaar aan tekenen als die binnenkomt? (5 stappen plan: eerst om vertaling vragen, in het nederlands. Dan terugsturen in het nederlands dat je er niks van begrijpt. Dan bezwaar maken in het nederlands, etc etc.)
Of heeft iemand een werkwijze van hoe hier onderuit komen...?

(PS. stel bezwaar aantekenen: wannéér de boete per post binnenkomt of direct nu al vóór die binnen is? (gezien er op de bekeuring staat: "betaal binnen 14 dgn en betaal maar de helft" ) )



Elke hulp is welkom ;)
 
Geen idee of je gezeik krijgt als je m niet betaalt of niet..
Maar motor op de stoep parkeren is hier idd verboden.. Hebben ze speciale motor parkeerplaatsen voor
 
Staat er op die boete geen link naar een website waar je bezwaar kunt maken? Ik heb iets soortgelijks gehad in Brighton (motor in een parkeergarage gezet). Online bezwaar aangetekend met foto's van de borden waarvan geen duidelijk maakte dat motoren niet waren toegestaan. Paar dagen later een mailtje met het bericht dat het bezwaar was geaccepteerd. Succes!
 


Martell, deze berichten zijn van 2009. Hebben ze inmiddels als geen nieuw EU systeem denk je?
Heb namelijk ook recent een boete uit Duitsland gehad, weliswaar met de auto, maar zelfs het stappenplan om eruit te komen hielp niet!
Snelheidsbekeuring toen keihard bij de nederlandse rechtbank neergelegd, die kl#teduitsers! :(


Maar goed, iemand die dus weet of het à la 2012 nog steeds zo is, dat boetes niet aankomen in NL??
 
Ooit in parkeergarage boete gehad (geen kaartje achter voorruit auto).
Was in de vorige eeuw.
Nooit meer iets van gehoord en ben nog een paar keer op het eiland geweest.
 
Laatst bewerkt:
braboneger%20(2)-500x500.jpg
 
enne bleddyn, heb ze wel gezien die speciale motorplaatsen, maar had geen zin om een kilometer te moeten lopen in leren pak met helm op ;)
Maar zag ook nergens staan dat die plekken verplicht zijn en geen borden dat op de stoep (zolang het geen voetgangers etc. blokkeert) parkeren verboden is!

Dus ik kan ze dat geven als bewijs dat ik het niet kon weten toch en alsnog sociaal ben geweest?
 
enne bleddyn, heb ze wel gezien die speciale motorplaatsen, maar had geen zin om een kilometer te moeten lopen in leren pak met helm op ;)
Maar zag ook nergens staan dat die plekken verplicht zijn en geen borden dat op de stoep (zolang het geen voetgangers etc. blokkeert) parkeren verboden is!

Dus ik kan ze dat geven als bewijs dat ik het niet kon weten toch en alsnog sociaal ben geweest?

Nee, dat gaat argument gaat niet werken, het is de lokale wetgeving dat je een motor niet op de stoep mag parkeren. Ik verwacht dat je hem niet binnen krijgt, dus ik zou voorlopig niets doen. En als je hem wel binnen krijgt gewoon betalen, je hebt de overtreding immers begaan en er zijn geen goede argumenten om er onderuit te komen.
 
Dit is gedaan door een parkeerwachter, niet door een agent.
definieer "Parkeerwachter"
Als het gewoon zo een kerel is van een bedrijf om te kijken of je wel een bonnetje hebt betaald, mag die , als het mij goed voor staat, enkel "boetes" uit schrijven omdat je niet betaald hebt.
Niet omdat je verkeerd geparkeerd staat.

Heb het zelf ook al voor gehad,
Ik had mijn auto geparkeerd op het kerkplein (waar je een bonnetje moet betalen) maar niet IN een parkeervak.
Papiertje tussen mijn ruit dat ik geen bonnetje had betaald en daardoor het "dagticket" moest betalen van 15 euro.
Bezwaar aangetekend en foto's opgevraagd.
Resultaat => Ik stond niet in een parkeervak, dus kunnen ze mij niets aanrekenen.
In dit geval is het dus de politie die een boete moet uitschrijven voor verkeerd parkeren,
en niet de parkeerwachter omdat ik niet betaald had
 
Parkeerwachter: zo'n mannetje die parkeerboetes mag schrijven maar geen agent is, dus geen arrestaties mag verrichten....
Speciaal ingehuurd door de gemeente om bonnetjes te schrijven de hele dag.
Die heb je in engeland.
Jaja.
 
Gewoon betalen, je mag hem niet op de stoep neerzetten - bezwaar is vrij zinloos. Je had hem gewoon in een parkeervak moeten parkeren (schrijven hier vijrwel nooit een bon voor met een motofiets) als je niet had willen lopen of ff moeten zoeken naar een MC only parkeervak waarvan er best veel zijn in London.

Betaal je binnen 28 dagen dan zal de boete de helft kosten (dit werkt zo met engelse kentekens en verkeersboetes, dus hopelijk ook voor jou). Boete zou je thuis moeten krijgen en gebeurd normaal redelijk snel. Foutparkeren in London resulteerd bijna altijd in een bon, zelfs al gaat hem om 10 sec... ze werken op een quota basis en doen er alles aan om die te halen, discussie is zinloos tenzij je ze toespreekt voordat ze beginnen met schrijven. De politie houd zich hier eigenlijk niet mee bezig tenzij er sprake is van gevaar (dubbele rode lijn of voor een overheids gebouw ofzo, dan wordt die binnen 5 minuten weggetakeld en mag je een nieuw raam/kofferbak slot aanschaffen :).
 
In London hangen overal camera's. Mijn broertje was er eens met zijn bus. Moest ergens even iets wegbrengen en dan weer terug. Eerst een paar keer rondgereden om een plek te zoeken. Niks gevonden. Dus dan maar even snel voor de deur, gevaarknippers aan, naar binnen rennen, afgeven en weer terug. In totaal nog geen 2 minuten gekost. Maar toen hij terug kwam stond er al eentje te schrijven.

Die cameralui hadden hem natuurlijk al in de gaten toen hij 3 keer hetzelfde blok rond reed om een plekkie te vinden. Dus nog voordat hij voor de deur parkeerde hadden ze al een parkeerwacht op hem afgestuurd. Of misschien stond die zelfs om de hoek al in de startblokken.

Nare stad geworden.

Engelsen kennenden hebben die cameralui vast ook nog wel even snel een weddenschapje gelegd of hij zou foutparkeren of toch nog een parkeerplaats zou vinden.
 
Laatst bewerkt:
ik geloof nooit dat je hem binnen krijgt. Je loopt alleen het risico dat als je er naar terug gat dat ze je er tussenuit halen om nog even te betalen.
Mijn vrouw hebben ze wel eens geflitst, mij niet, maar die is ook nooit binnen gekomen.
 
Vaakzat helemaal dubbel gelegen met die lui,moest vaak bij winkeltjes lossen in Londen en dan kun je dus echt nergens parkeren.
Laden en lossen is volgens de parkwachters ook parkeren daar,stonden ze eerst op m,n rechterdeur te kloppen daar begon het al mee....

And than no problem give me a ticket when you like it,hoorde m,n werkgever nooit wat van.

Jij ook niet denk.

Gr Magnamannetje
 
Terug
Bovenaan Onderaan