parkeerboete opgelopen in UK

martijn_vdh

Die hard MF'er
11 dec 2002
336
1
Antwerpen
Afgelopen weekend ben ik naar Canterbury in Engeland geweest. Naar goede gewoonte heb ik mn motor uit de weg geparkeerd, op de stoep achteraan een openbare parkeerplaats. Het bleek achteraf ook nog eens een parkeerplaats speciaal voor gehandicapte bestuurders te zijn. De "City Council" was het hier dus niet mee eens en heeft me een boete gegeven van 60 pond!

Om het geheel even te verduidelijken:
-Ik stond niet op de plaats van een auto
-Ik stond niet in de weg, maar echt ergens achter gefrommeld waar ik zeker de doorgang niet zou belemmeren, ook niet voor gehandicapten.

Heeft er iemand ervaring met het niet betalen van boetes uit Engeland want dit vind ik dus een beetje belachelijk veel geld voor het niet in de weg staan. Een andere mogelijkheid is protest aantekenen binnen de 14 dagen.
 
Geen ervaring mee, op veel plaatsen in Engeland zijn er pakeerplaatsen voorzien voor motoren, en meestal gratis. Indien niet of volzet plaats ik hem gewoon op een parkeerstrook tss de auto's.
een boete nog nooit gekregen in de UK.
 
Niet betalen en kijken wat er gebeurd... in elk geval mag je dan de volgende keer dat je naar de UK gaat, dan die 60 pond lappen.. belachelijk.. bijna 90 euro voor zoiets. Lijken ze toch een beetje op Nederland :+
 
Ja en in Londen hebben ze speciaal parkeer plaatsen voor motorfietsen.
Nu denk je: hoi hoi hoi eindelijk parkeerplaatsen voor motoren.

Ja ja het zijn er niet zoveel en je MOET er parkeren.
Rij je met je motor dus de hele tijd rondjes om een plekje te zoeken en dat was nou net de reden dat ik geen auto heb :(

Dus lieve mensen geen parkeerplaatsen voor motoren (is waarschijnlijk bed8 door automobilisten die rechtlijnig denken) maar gewoon lekker het gedoog beleid aan houden zoals het nu is.
 
London kan ik niet over oordelen, maar in de rest van zuid-engeland is er altijd wel midden in het centrum een gratis motorparkeerplaats. Ook in Canterbury is bij normale betaal-parkeerplaatsen een strookje gereserveerd voor motorrijders. In winchester is zelfs een speciale motor-ingang buiten de slagbomen om. Je moet het even weten.
Stoepparkeren is echt weer een Nederlandse gedoog-uitvinding. Het mag niet, maar je moet wel en we doen er niets aan....... Niet dat ik tegen stoep-parkeren ben, maar regel het dan helder.
 
heb ik ook een keer gehad in een dorpje in dartmoor, daar kreeg ik 60 pond boete voor het parkeren op de stoep.
het is nu inmiddels 3 of 4 jaar geleden en ik heb er nooit meer iets van gehoord
 
zoeen?

UKboete.jpg


Nooit betaald, nooit meer wat van gehoord ook niet nadat ik het jaar daarop met zelfde motor weer Engeland heb bezocht..

Weet alleen niet wat er gebeurt als je staande wordt gehouden :?
 
Zoiets inderdaad, alleen heet het bij mij een "Penalty Charge Notice". Wel typisch Engels trouwens:

"...blablabla officer nummer 15 had reasonable cause to believe that the following parking contravention had occured - Parked in a restricted area in a car park."

Helemaal zeker wist ie het dus niet :?
 
Tsja, niet handig.... Ik zou sowieso bezwaar aantekenen, zeker omdat "we" het hier in Nederland wel mogen/moeten. Als je nooit meer in de UK komt kan je er misschien wel eens voordelig vanaf komen, aan de andere kant, de eerstvolgende keer dat ze je in de UK staande houden, ben je het lul.

Fiets inleveren, en verder lopen, en pas weer ophalen na contante betaling, uiteraard met verhoging en dergelijke. Ik denk serieus dat bezwaar maken en de situatie uitleggen de beste optie is, want je neemt dan al initiatief om het op te lossen, en kan je dus inderdaad uitleggen dat wij hier niet anders kunnen/mogen, en dat je er in de UK vanuit was gegaan dat het daar ook zo was. Niet betalen kan je altijd nog natuurlijk.

Succes,

Arjan
 
Niet verder op reageren, ik neem aan dat je dit fijne sinterklaas cadeauxje niet thuis kreeg maar dat het "affixed" was op de motorcycle.
Je kunt dus ontkennen ("plausible deniabillity") het ding ooit gezien te hebben.

Probleem zou ontstaan als men daaro de boel naar Leeuwarden stuurt met het vriendelijke verzoek deze tax even, op de staatsburger op wiens naam het voornoemde voertuig staat, te innen via de wegen die de het CJIB ten beschikking staan.

Hoor je er niets meer van, geen probleem, en in het ergste geval moet je maximaal 90 pond dokken als ze je pakken en deze overtreding naar je terug leiden.
... :)

ow..bezwaar aantekenen is erkennen dat je het ding uberhaupt gezien hebt....en aanvechten..dat verlies je....geheid
 
Terug
Bovenaan Onderaan