Parkeerboete

betalen voor te pakeren

  • nee nooit

    Stemmen: 16 14,3%
  • zet hem wel op de stoep

    Stemmen: 82 73,2%
  • alleen bij bewaakte stalling

    Stemmen: 13 11,6%
  • tuurlijk wel

    Stemmen: 1 0,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112

Drake.NL

MF'er
14 feb 2004
38
0
biest
He mede motorrijders

zelf ben ik een motorrijder van elke dag (woon werk verkeer)
zet ik mijn motor neer waar ik op dit moment zit gedetacheerd.
kwam ik terug na het werk bij de motor zit er een parkeer boete op. -O-

vandaag ff nagevraagt bij de parkeerwacht (voordeel als je bij een gemeente zit)
blijkt dat er een algehele parkeerzone van kracht is. :X
het is op dit moment als het goed is wel geregeld. hoef hem niet te betalen *O*
moet hem wel ergens anders neer zetten

echter nu komt eigenlijk de vraag.
de parkeerwacht diens zegt dat er houders zijn voor een parkeerkaart in te doen.
(niet dat ik van plan ben om te betalen om te mogen parkeren omdat ik daar werk maar ja)

maar weet iemand dus of er zo'n parkeerkaart houder is?
en ook hoe het beleid eigenlijk is bij een algehele pakeerverbod.
(parkeren met auto in parkeervak kan wel, wel betaalt in een vak dan)

vind het raar dat je met de auto kunt parkeren in zo'n zone, maar (weer) voor de motor is geen plek :?
 
Laatst bewerkt:
Betalen om te parkeren met je motor als je niemand in de weg staat vind ik overigens onzin ....
 
Nooit + ik zet hem wel op de stoep. Dat is de reden waarom ik de motor pak als ik bijv. naar A'dam moet ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Als je hem op een echte parkeerplek zet dan moet je ook betalen :Y
Ik zet hem gewoon ergens op de stoep waar hij niet in de weg staat, nog nooit iets over gehoord :)
 
Als je hem op een echte parkeerplek zet dan moet je ook betalen :Y
Ik zet hem gewoon ergens op de stoep waar hij niet in de weg staat, nog nooit iets over gehoord :)

ik weet er alles van doe ik ook. ook nooit iets van gehoort
zelfs een keer aan een andere parkeerwacht gevragen en die vertelde ook dat ik hem op de stoep mocht zetten, zolang hij maar niet "ïn de weg" stond

maar gister kreeg ik dus wel iets te zien, in de vorm van een klein geel papiertje achter mijn scherm B| -O- :r
 
Een kaartje achter je ruit doen zeker... en dan vervolgens alsnog bekeurd worden omdat iemand anders je kaartje heeft gejat of omdat ie weg is gewaaid... forget it... er is niet voor niks een stoep uitgevonden...
 
motor is een beetje een raar verhaal want hij " kan " niet in het parkeer vak omdat er geen mogelijkheid is een kaartje achter iets te zetten zonder de discussie of hij er wel of niet op zat ( kan namelijk weg gehaald worden ) daar naast ben je in een vak verplicht belasting af te dragen , dat is het hele ding van een parkeervak , het is een fiscaal verhaal.

Volgens mij staat in de algemene plaatselijke verordening A.P.V. van elke gemeente het verhaal omschreven hoe ze omgaan er mee.

In Middelburg mag een motor zonder te betalen in een vak staan.
 
Laatst bewerkt:
.................

In Middelburg mag een motor zonder te betalen in een vak staan.

Leuk verhaal over Middelburg, maar kan je ook aangeven waar dat staat. Na het spitten in de Parkeerverordening van deze gemeente en de Algemeen Plaatselijke Verordeing en zelfs na het lezen van een speciale parkeerbrochure in pdf, kan ik niet vinden waar jij deze kennis vandaan haalt.

Dus op zijn minst is de conclusie die je trekt en de impliciete aanbeveling die je doet aan collega motorrijders " te betwijfelen" . Of ben jij bereid om alle fiscale naheffingen voor jouw rekening te nemen?
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar ook parkeer ik hem haal een kaartje waait ook meteen weg.
Dat was dan ook de laatste keer :P
 
ik weet er alles van doe ik ook. ook nooit iets van gehoort
zelfs een keer aan een andere parkeerwacht gevragen en die vertelde ook dat ik hem op de stoep mocht zetten, zolang hij maar niet "ïn de weg" stond

maar gister kreeg ik dus wel iets te zien, in de vorm van een klein geel papiertje achter mijn scherm B| -O- :r
Dat is B|
Wat ik nou niet helemaal begrijp: stond je nu op de stoep of in een parkeervak?
 
Betalen om je motor te parkeren?

Waar is dat?

Volgens mij is dit een overijverige parkeerwachter geweest.

Natuurlijk zijn er dingen te verzinnen om een parkeerkaartje
toch wegwaai-veilig op de motor te plaatsen.
(Plexiglas boxje met slot bijvoorbeeld)

Maar voor zover ik weet is overal in Nederland toegestaan om
een motorfiets op de stoep te parkeren, zolang hij maar niet in de weg staat.
En kost geen cent.
 
:^ ik zet hem dus ook gewoon altijd op de stoep. En toen ik dat een keer niet deed, kreeg ik het advies van een agent om dat wel te doen O-)
 
Betalen om je motor te parkeren?

Waar is dat?

Volgens mij is dit een overijverige parkeerwachter geweest.

Natuurlijk zijn er dingen te verzinnen om een parkeerkaartje
toch wegwaai-veilig op de motor te plaatsen.
(Plexiglas boxje met slot bijvoorbeeld)

Maar voor zover ik weet is overal in Nederland toegestaan om
een motorfiets op de stoep te parkeren, zolang hij maar niet in de weg staat.
En kost geen cent.
Helaas zijn die wegwaai-oplossingen nog steeds niet bestand tegen weggraai-oplossingen -O-
 
Leuk verhaal over Middelburg, maar kan je ook aangeven waar dat staat. Na het spitten in de Parkeerverordening van deze gemeente en de Algemeen Plaatselijke Verordeing en zelfs na het lezen van een speciale parkeerbrochure in pdf, kan ik niet vinden waar jij deze kennis vandaan haalt.

Dus op zijn minst is de conclusie die je trekt en de impliciete aanbeveling die je doet aan collega motorrijders " te betwijfelen" . Of ben jij bereid om alle fiscale naheffingen voor jouw rekening te nemen?

tijdens de brieving misschien , misschien dat je voortaan even beter over je reactie moet nadenken...
 
Laatst bewerkt:
In Goes kan ik niet eens een parkeervergunning krijgen voor een motor.. Ik mag met de motor ook niet op vakken staan waar je voor moet betalen. Net zoals bij veel gemeentes moet je je motor dus ergens anders neer zetten zonder dat anderen daar hinder van ondervinden. (stoep bijvoorbeeld)
Mocht daar ooit een bekeuring uitrollen, dan kan ik met het gemeentelijk parkeerbeleid de zaak aankaarten. Ik betaal wegenbelasting, heb dus het recht om van de weg gebruik te maken en dus zal ik de motor ook ooit ergens moeten parkeren.

Indien daar geen speciale voorzieningen voor zijn getroffen en er dus staat dat parkeervakken alleen voor vergunninghouders en betalenden zijn (motorvoertuigen op meer dan 2 wielen) is er dus geen andere plaats dan op de stoep.
Het is officieel niet toegestaan, maar een alternatief bieden ze er niet voor en aangezien brommers en fietsen wel op de stoep geparkeerd mogen worden denk ik niet dat ze daar moeilijk over kunnen doen. Mits je niet in de weg staat.. (en ik sta tussen een boom en een lantaarnpaal parallel aan de weg, met meer dan ee meter ruimte op de stoep..)
 
Dat is B|
Wat ik nou niet helemaal begrijp: stond je nu op de stoep of in een parkeervak?

het is hier een beetje vreemd geregeld.
het is laat ik het zo maar zeggen een grote vlakte met een soort van weg erdoor(andere kleur stenen) met aan de rant parkeer gelegeheid.
tuurlijk had ik hem netjes op de "stoep" neegezet
we moeten toch rekening houden met de mensen die met de auto komen :P
 
In Goes kan ik niet eens een parkeervergunning krijgen voor een motor.. Ik mag met de motor ook niet op vakken staan waar je voor moet betalen. Net zoals bij veel gemeentes moet je je motor dus ergens anders neer zetten zonder dat anderen daar hinder van ondervinden. (stoep bijvoorbeeld)
Mocht daar ooit een bekeuring uitrollen, dan kan ik met het gemeentelijk parkeerbeleid de zaak aankaarten. Ik betaal wegenbelasting, heb dus het recht om van de weg gebruik te maken en dus zal ik de motor ook ooit ergens moeten parkeren.

Indien daar geen speciale voorzieningen voor zijn getroffen en er dus staat dat parkeervakken alleen voor vergunninghouders en betalenden zijn (motorvoertuigen op meer dan 2 wielen) is er dus geen andere plaats dan op de stoep.
Het is officieel niet toegestaan, maar een alternatief bieden ze er niet voor en aangezien brommers en fietsen wel op de stoep geparkeerd mogen worden denk ik niet dat ze daar moeilijk over kunnen doen. Mits je niet in de weg staat.. (en ik sta tussen een boom en een lantaarnpaal parallel aan de weg, met meer dan ee meter ruimte op de stoep..)
Ook niet in een parkeergarage ?
Het is erg slecht geregeld in de wetgeving
 
Laatst bewerkt:
het is hier een beetje vreemd geregeld.
het is laat ik het zo maar zeggen een grote vlakte met een soort van weg erdoor(andere kleur stenen) met aan de rant parkeer gelegeheid. Tuurlijk had ik hem netjes op de "stoep" neegezet. We moeten toch rekening houden met de mensen die met de auto komen :P
En de bekeuring is voor het niet parkeren in de daartoe bestemde vakken?
-O-
 
Maar voor zover ik weet is overal in Nederland toegestaan om
een motorfiets op de stoep te parkeren, zolang hij maar niet in de weg staat.
En kost geen cent.

Nee, dat is nergens in Nederland toegestaan, alleen fietsen en bromfietsen mogen op het trottoir worden geplaatst (art. 27 RVV) en daarin maakt geen enkele gemeente een uitzondering (kan ook niet juridisch gezien want het RVV is door een hoger gezag opgesteld).

Wel maken veel gemeentes beperkingen in de zin dat het bijvoorbeeld verboden is om een motorfiets in een (betaald) parkeervak te plaatsen. Daarmee is de motorfiets in dergelijke gemeentes dus een probleemgeval, die mag feitelijk nergens staan.

In de praktijk wordt het parkeren van een motorfiets wel gedoogd op het trottoir mits die niet in de weg staat. Wat dus betekent dat bijvoorbeeld iemand met een rolstoel er langs moet kunnen. Maar dit is een gedoogbeleid dat nergens is vastgelegd en waar je je dus feitelijk ook niet op kunt beroepen.
 
het is in NL een zooi wat dat betret 8-)

het ambtenaar molen kan beter in Italie kijken. Daaar is alles perfect geregeld voor de motors :}
in ieder centrum, op de markt maar ook overal zijn specialen motor parkeer plaatsen.. :9~
 
En de bekeuring is voor het niet parkeren in de daartoe bestemde vakken?
-O-


hij was voor parkeren bij het bord E1
full


nou gekeken maar bord nergens gevonden -> bleek dus een verbods zone te zijn
moet dus nog beter op zoek.

maar weet iemand of er van die voorkom-het-wegwaai-en-weggraai-doosje-voor-je-betaalbonnetje zijn
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan