Parkeerbon met de motor

Schwenneh

MF veteraan
23 okt 2007
27.872
72
Utrecht
Ik stond daarnet wel even raar op mn neus te kijken! Kom ik aanlopen bij mn motor, zit er een klein opgevouwen brieven tussen mn remkabel en kroonplaat gepropt. Ik dacht in eerste instantie dat ik gespot was *O* . Toen ik het briefje open maakte vond ik wat anders...

NAHEFFINGSAANSLAG PARKEERBELASTING!! :(

Voor het eerst (ik parkeer daar al 7 maanden) dat ik een parkeerbon krijg. Bij mij wordt in de straat 3x per dag gecontroleerd.

Ik ga bezwaar aantekenen voor deze bekeuring, aangezien ik me afvraag waar ik mn kaartje moet laten.
Bovendien heb ik altijd begrepen dat motorrijders geen kaartje hoeven te kopen...

Heeft iemand nog goede tips of ervaringen die ik kan gebruiken en aankaarten bij het bezwaar?

Ik zal jullie sowiezo op de hoogte houden. (Het gaat wel lang duren ben ik bang... B| )


PS.
Voordat er iemand gaat vragen waarom ik in hemelsnaam een parkeervak bezet hou: op de drukste dagen zijn maximaal de helft van de parkeervakken bezet. Beetje onzin om mn motor dan niet in een parkeervak te zetten.
 
Ik stond daarnet wel even raar op mn neus te kijken! Kom ik aanlopen bij mn motor, zit er een klein opgevouwen brieven tussen mn remkabel en kroonplaat gepropt. Ik dacht in eerste instantie dat ik gespot was *O* . Toen ik het briefje open maakte vond ik wat anders...

NAHEFFINGSAANSLAG PARKEERBELASTING!! :(

Voor het eerst (ik parkeer daar al 7 maanden) dat ik een parkeerbon krijg. Bij mij wordt in de straat 3x per dag gecontroleerd.

Ik ga bezwaar aantekenen voor deze bekeuring, aangezien ik me afvraag waar ik mn kaartje moet laten.
Bovendien heb ik altijd begrepen dat motorrijders geen kaartje hoeven te kopen...

Heeft iemand nog goede tips of ervaringen die ik kan gebruiken en aankaarten bij het bezwaar?

Ik zal jullie sowiezo op de hoogte houden. (Het gaat wel lang duren ben ik bang... B| )


PS.
Voordat er iemand gaat vragen waarom ik in hemelsnaam een parkeervak bezet hou: op de drukste dagen zijn maximaal de helft van de parkeervakken bezet. Beetje onzin om mn motor dan niet in een parkeervak te zetten.

Je parkeerkaartje kan toch tussen je remkabel en je kroonplaat :+


ff serieus: zie ook: JanB in "Motor parkeren"

maar ook: Pommel in "Motor parkeren"

en JanB in "Motor parkeren"
 
Laatst bewerkt:
Klinkt lullig maar je staat in een vak, en daar moet je nu eenmaal voor betalen. Lijkt me nogal logisch. Stoep parkeren zien ze door de vingers.
 
Als je in een betaald parkeervak staat moet je inderdaad parkeergeld betalen dus een bezwaar zal niet helpen. Vaak staat in de gemeentelijke verordening ook nog iets vermeld dat de parkeervakken alleen bestemd zijn voor voertuigen met meer dan 2 wielen.

Je kan je motor dus beter op de stoep zetten op een plek waar voetgangers er geen last van hebben.
 
Als je in een betaald parkeervak staat moet je inderdaad parkeergeld betalen dus een bezwaar zal niet helpen. Vaak staat in de gemeentelijke verordening ook nog iets vermeld dat de parkeervakken alleen bestemd zijn voor voertuigen met meer dan 2 wielen.

Je kan je motor dus beter op de stoep zetten op een plek waar voetgangers er geen last van hebben.


Motoren moet je volgens de wet dáár parkeren waar ook auto's moeten/mogen parkeren. Dus ook in een parkeervak maar NIET op de stoep. Je hoeft in een parkeervak niet te betalen....tenzij het een trike of motor met zijspan is.
Maar het gebruik, dat motoren op de stoep worden geparkeerd wordt oogluikend toegestaan. Zal er ook wel mee te maken hebben dat de parkeerplaatsen dan worden gebruikt door wél betalende auto's....




en wie heeft er nu gelijk :?


dus kofferrek of janb kunnen jullie dit toelichten
 
Laatst bewerkt:
Pfft, echt weer zoiets wat schwenneh meemaakt!
Tsja, je staat op betaald parkeren plek, maar van de andere kant: als het toch niet vol staat...

Ik zou hem gewoon betalen en de volgende keer dat je een controleur (hoe noem je die lui, parkeerHarry's?) ziet, eventjes aanspreken oid.
 
Da's ruk man. zoals kofferrek zegt even in de apv kijken. Als je er niet had mogen staan (kleine kas) is de naheffing niet geldig omdat je niet rechtsgeldig stond, andere grondslag dus. Ook foto's maken en bij je bezwaarschrift doen. Als het een beetje ingewikkeld wordt laat de OvJ het vaak liggen totdat de muldertermijn van 6 weken verstreken is. Krijg je je geld weer terug.
Een bezwaarschrift met de reden dat je je parkeerkaartje niet kwijt kunt is volstrekt kansloos. Dat is namelijk jouw probleem! Zou ook lekker zijn: je zet je cabrio neer met open dak en je kaartje waait weg, hoppetee bewaarschrift indienen. :N

De les die je in ieder geval leert is: Gewoon je brik op de stoep pleuren. _O-
 
quote:
schwenneh schreef op 18 april 2008 @ 20:47:
schwenneh in "Parkeerbon met de motor"



kon je zelf toch ook wel bedenken OEN!!!!

maar ja jij bent ook die barmhartige samaritaan die alleen maar goed wil doen dus ik snap je wel ouwe
 
ik heb net mn theorieboek er nog even op nageslagen, daarin staat niets vermeld over parkeren in vakken waarvoor betaald moet worden.

ook de website van het amsterdamse stadstoezicht rept geen woord over motoren. er wordt daar niet gesproken over voertuigen maar over auto's...
 
ik heb net mn theorieboek er nog even op nageslagen, daarin staat niets vermeld over parkeren in vakken waarvoor betaald moet worden.

ook de website van het amsterdamse stadstoezicht rept geen woord over motoren. er wordt daar niet gesproken over voertuigen maar over auto's...

dus?
 
Ik mijn motor theorie boek staat:
Motoren mogen niet worden geparkeerd op het trottoir of op het voetpad.

Ik zelf wist dit al :P heb volgende week motor theorie examen ;)
 
Laatst bewerkt:
Hmja, mijn kennis dateert ook al weer van ff geleden.
Bovendien is met die "belastingverordeningen" veel meer ruimte voor veranderingen. Voorheen had je één wetgeving en betaalde je parkeergeld, nu bepaalt elke gemeente dit soort zaken zelfstandig middels die verordeningen en betaal je parkeerbelasting.


Je zult ff moeten gaan zoeken naar de lokale verordening die dat regelt. Mogelijk staat daar vermeld hoe dat zit met motoren.

De vraag blijft natuurlijk waar je het kaartje zou moeten laten......
Ik zou so wie so beroep aantekenen, claimen dat je hebt betaald en het kaartje tussen de kroonplaat en de remkabel had gestoken.....
 
Laatst bewerkt:
Ik mijn motor theorie boek staat:
Motoren mogen niet worden geparkeerd op het trottoir of op het voetpad.

Ik wist zelf al :P heb volgende week motor theorie examen ;)

Ja dat soort dingen staan nog niet goed in de theorieboeken.

Je hebt ook rekening te houden van de plaatselijke APV....en gedoogbeleid...
 
sven mail even hier naar toe,die moeten het weten


Parkeercontracten@dab.amsterdam.nl
 
en excuses maken :+
Nope, modjes hebben altijd gelijk *D

full


ok, ik had niet helemaal gelijk O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat van die modjes laat ik maar ff gaan...... :+

@TS: ik zou écht bezwaar aantekenen. Gezien de verordening (dank, Koffer...) ben je dus verplicht te betalen.
Maar laat de gemeente dan maar eens uitleggen waar jij je kaartje had moeten laten......
 
o ja, nog even dat andere topic doorgelezen. Wel interessant dat je volgens het CBR in een parkeervak MOET staan en niet op de stoep MAG staan, maar dat sommige apv's daar echt anders over denken. Je bent dus als motorrijder inderdaad aan de goden overgeleverd.

Ik blijf er dus bij dat je op de stoep moet gaan staan en wel zodanig dat jen iemand in de weg staat. Als je onverhoopt ooit een bekeuring krijgt moet je vervolgens in de apv nazoeken of je wel of niet in een parkeervak mag staan. Als dat niet mag kun je rustig bezwaar tegen die boete aantekenen. De rechter zal zich kapot lachen en je naar alle waarschijnlijkheid ontslaan van rechtsvervolging. (je hebt nl je best gedaan om het zo goed mogelijk te doen en je kon niet anders dan één van de twee weten te overtreden) en een rechter snapt best dat je niet 12 kilometer gaat lopen met je motorpak aan omdat je je brommert niet binnen de poorten van de stad mag parkeren.
 
Dat van die modjes laat ik maar ff gaan...... :+

@TS: ik zou écht bezwaar aantekenen. Gezien de verordening (dank, Koffer...) ben je dus verplicht te betalen.
Maar laat de gemeente dan maar eens uitleggen waar jij je kaartje had moeten laten......

precies, daar zit ik dus ook mee! één windvlaag en mn kaartje is weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan