Parkeerbonnen gekregen in Oslo

Zooropa

Die hard MF'er
26 nov 2005
523
0
Arnhem
Ik kom nu net terug van mijn vakantie in Noorwegen, het is echt een fantastisch land om te touren op de motor, maar de laatste 2 dagen dat ik in Oslo was kreeg ik 2 parkeerbonnen, de 1e bon was wel een beetje dom, aangezien de motorparking een stukje verderop stond, maar ik had mn motor zodanig geparkeerd dat mn motor niemand hinderde. Toen ik terugkwam, hing er een geel briefje aan mn koppelingshendel.

De dag erop wilde ik de maritiem museum bezoeken, en deze keer had ik goed gekeken of er een motorparking was, welke niet was, dus parkeerde ik de motor op de parkeerplaats, en binnen 3 kwartier (terwijl ik in de museum aan het rondlopen was) was het raak en kreeg ik weer een bon, ook een goldwing die op hetzelfde parkeerplaats stond kreeg een bon...

de bekeuringen zijn niet mals, 500 en 760 kronen, mijn vraag is, of Nederland nog kentekengegevens uitwisselt met Noorwegen? want ik ben niet echt van plan om die bonnen te betalen. (ik ben ook voorlopig niet van plan om Noorwegen andermaal te bezoeken, want ik vind het een duur land om vakantie te vieren)

Karel
 
Mwah, 168,61 eurootjes, valt nog mee toch?
Ik heb wel eens van hogere boetes gehoord.
Maar helaas kan ik je vraag niet beantwoorden,
ik zou zeggen, betaal hem niet en find out!
 
Ik denk niet dat er veel zal gebeuren. Als je in Noorwegen staande wordt gehouden zal je waarschijnlijk ter plekke af moeten rekenen maar that's it.

Je kunt ze altijd een nette brief in het Nederlands sturen dat je niet begrijpt wat ze bedoelen.
 
Tsja, ik zou een afwachtende houding aannemen. Je ziet wel of, en zo ja wat er binnenkomt.
 
Hoe vaak denk je daar nog terug te komen?

Wat mevius ook zegt gewoon niet betalen, je kan hooguit keer pech hebben :)
 
Ik denk niet dat er veel zal gebeuren. Als je in Noorwegen staande wordt gehouden zal je waarschijnlijk ter plekke af moeten rekenen maar that's it.

Je kunt ze altijd een nette brief in het Nederlands sturen dat je niet begrijpt wat ze bedoelen.

dat gaat niet, de bon is in 2 talen afgedrukt, Noors en Nederlands

jullie vinden misschien 170 euro niet veel, maar ik vind het zeer zeker zonde van het geld, en geef het veel liever aan andere dingen uit, ik ga niet 2 dagen kei hard werken om weer aan lucht uit te geven...
 
Ze komen het best niet halen, maar als je ooit weer eens in Noorwegen komt en ze zoeken je op kan het wel vervelend (en nog duurder) worden.

Beetje gokken dus.
 
Noorwegen zelf zal inderdaad niet in het register kijken, maar op verzoek zullen de vriendjes van het CJIB dat vast wel voor ze doen. Denk ik...
 
Laatst bewerkt:
Noorwegen zelf zal inderdaad niet in het register kijken, maar op verzoek zullen de vriendjes van het CJIB dat vast wel voor ze doen. Denk ik...
Bij een overtreding van (ik roep maar wat) 30+km/h zullen ze dat vast wel doen. Maar voor 2 parkeer boetes .... :?
 
Heeft Nederland niet alleen een verdrag met Belgie en Duitsland voor deze zaken?
Je zal dan hooguit (zoals al eerder is gemeld) in de toekomst als je weer daar bent extra op moeten letten bij controlles,staandehouding (dan is het Cash afrekenen) en heb je pech.
Of dit kenteken of persoonsgeboden is ik weet het niet.
 
:o
Misdadiger! Crimineel! Wegpiraat!!!

:+

Mareh, als je je motor bij dat museum niet in het parkeervak mocht zetten, waar dan wel :?
 
Heeft Nederland niet alleen een verdrag met Belgie en Duitsland voor deze zaken?
Je zal dan hooguit (zoals al eerder is gemeld) in de toekomst als je weer daar bent extra op moeten letten bij controlles,staandehouding (dan is het Cash afrekenen) en heb je pech.
Of dit kenteken of persoonsgeboden is ik weet het niet.

België sinds een maand of anderhalf óók al niet meer :)

Kosten voor dat soort uitzoekacties wegen niet op tegen de baten. Voor jouw idee: Het is véél handwerk qua routering omdat het (gelukkig) niet zo is dat er rechtstreeks in elkaars database(s) gekeken kan worden.

Alles is te automagiseren (da's mijn werk o.a.) maar ingeval dit soort zaken wil je dat niet.
 
Laatst bewerkt:
België sinds een maand of anderhalf óók al niet meer :)

Kosten voor dat soort uitzoekacties wegen niet op tegen de baten. Voor jouw idee: Het is véél handwerk qua routering omdat het (gelukkig) niet zo is dat er rechtstreeks in elkaars databases gekeken kan worden.
Relaxst ik rij vaak in de grensstreek..... *O*
 
Laatst bewerkt:
mijn vraag is, of Nederland nog kentekengegevens uitwisselt met Noorwegen? want ik ben niet echt van plan om die bonnen te betalen.


je krijgt binnen 6 maanden een aanmaning om te betalen.
doe je dit niet word je toegevoegd aan de lijst met mensen/misdadigers die zich bij binnenkomst aldaar moeten welden bij de dichtstbijzijnde gevangenis om een straf van twee weken uit te zitten..

deze straf verjaard niet, dus mocht je ooit plannen hebben te emigreren naar Noorwegen of daar wederom vakantie te "vieren" zit je vast aan deze straf :(

neef heeft zo'n brief al jaren in z'n vakantieplakboek _O-
 
je krijgt binnen 6 maanden een aanmaning om te betalen.
doe je dit niet word je toegevoegd aan de lijst met mensen/misdadigers die zich bij binnenkomst aldaar moeten welden bij de dichtstbijzijnde gevangenis om een straf van twee weken uit te zitten..

deze straf verjaard niet, dus mocht je ooit plannen hebben te emigreren naar Noorwegen of daar wederom vakantie te "vieren" zit je vast aan deze straf :(

neef heeft zo'n brief al jaren in z'n vakantieplakboek _O-

dan weer mn wedervraag, als Nederland geen uitwisselingsverdrag heeft met Noorwegen, hoe weet Noorwegen dat die ene motor bij mij hoort? ik denk dan dus niet dat ik mn leven niet zeker ben... ik moet alleen die motor niet meer gebruiken in Noorwegen :-)
 
dan weer mn wedervraag, als Nederland geen uitwisselingsverdrag heeft met Noorwegen, hoe weet Noorwegen dat die ene motor bij mij hoort? ik denk dan dus niet dat ik mn leven niet zeker ben... ik moet alleen die motor niet meer gebruiken in Noorwegen :-)

Lekker voor de volgende eigenaar van je motor. Rijdt nietsvermoedend Noorwegen binnen en kan vervolgens 2 weken de bak in. :+
 
Ze komen het best niet halen, maar als je ooit weer eens in Noorwegen komt en ze zoeken je op kan het wel vervelend (en nog duurder) worden.

Beetje gokken dus.

Dan zal hij het wel gaan betalen, want als 168 eurootjes al te veel is, zit er voorlopig geen nieuwe motor in......
DAt is dan in het geval als hij nog een keer erheen wil, zo niet dan zou ik ook niet betalen!
 
Laatst bewerkt:
Juist!! :Y

Een land, waar ze parkeerbonnen op motoren hangen, daar wil je toch niet nog eens naar toe?? })
 
Laatst bewerkt:
Lekker voor de volgende eigenaar van je motor. Rijdt nietsvermoedend Noorwegen binnen en kan vervolgens 2 weken de bak in. :+

Anders even 2x de motor overschrijven :+ Eerst naar een vriend en daarna weer terug op eigen naam. Heb je een nieuwe tenaamstelling voor 20,- en 'bewijs' dat jij op dat moment niet de eigenaar was van de motor toen die parkeerboete geschreven werd })
 
Terug
Bovenaan Onderaan