Parkeergarage geschikt voor motoren in Frankfurt?

Jerd

Die hard MF'er
25 okt 2008
457
1
Hoi,

ik ben van plan om binnenkort naar Frankfurt te rijden (centrum), maar tot nu toe krijg ik nul op mijn rekest van de parkeergarages daar: motoren mogen daar niet in. Het hotel heeft geen parkeerplek, en ik heb geen zin om mijn motor daar op de stoep te zetten. Iemand wellicht een mooie tip voor mij, waar ik mijn motor een beetje veilig kan stallen in Frankfurt centrum?

Alvast dank en groeten,

Jerd.
 
Een parkeergarage is niet veiliger dan op straat. Dat is een illusie.

Men die jouw motor wilt stelen doet dit veel liever in een parkeergarage waar er minder mensen zicht hebben en zij rustig de boel kunnen verkloten en rustig weg kunnen rijden in plaats van gestrest op straat omdat ze elk moment gespot kunnen worden door een voorbijganger of iemand die uit zijn raam kijkt.
 
Een parkeergarage is niet veiliger dan op straat. Dat is een illusie.

Men die jouw motor wilt stelen doet dit veel liever in een parkeergarage waar er minder mensen zicht hebben en zij rustig de boel kunnen verkloten en rustig weg kunnen rijden in plaats van gestrest op straat omdat ze elk moment gespot kunnen worden door een voorbijganger of iemand die uit zijn raam kijkt.

Daar heb je zeker een punt mee, maar het nadeel van de parkeervakken die hierboven genoemd worden, is dat het er maar een beperkt aantal zijn. Ik wil niet het risico lopen dat ik mijn motor niet kwijt kan omdat alles vol is. Parkeergarages bieden vaak de mogelijkheid van reserveren (las ik althans op één van de sites van een Parkhaus in Frankfurt).
 
Waarom boek je een hotel zonder parkeergarage/-plaatsen als je weet dat je een plek voor je motor nodig hebt :?

Ik zit voor mijn werk zeer veel in Duitsland en probeer altijd hotels buiten de grote steden te boeken. Dat is doorgaans goedkoper en je hebt nooit het probleem van totaal opgestopte steden tijdens de ochtend- en avondspits.
 
Waarom boek je een hotel zonder parkeergarage/-plaatsen als je weet dat je een plek voor je motor nodig hebt :?

Ik zit voor mijn werk zeer veel in Duitsland en probeer altijd hotels buiten de grote steden te boeken. Dat is doorgaans goedkoper en je hebt nooit het probleem van totaal opgestopte steden tijdens de ochtend- en avondspits.

Ja, mijn vrouw had al geboekt voordat ik er erg in had... (En ik weet pas sinds een paar dagen dat ik op de motor ga).
 
Laatst bewerkt:
Ga even na of het hotel bewakingscamera's heeft.
Dan kun je de motor 'in zicht' zetten..
 
Ga even na of het hotel bewakingscamera's heeft.
Dan kun je de motor 'in zicht' zetten..

Thanks voor je tip.

Update: heb vanuit het Toeristeninformatiebureau begrepen dat in alle 'Parkhausen' in Frankfurt motoren niet naar binnen mogen. Vind dat best gek. Is dit in Nederland ook zo?

Anyway, overdekt stallen wordt 'm dus waarschijnlijk niet.
 
Bij de meeste hotels kon ik tot nu toe de motor redelijk overdekt op de stoep ergens bij de ingang kwijt. Ik heb 1 x in een parkeergarage moeten stallen. Nooit eerder zoveel zorgen gehad... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan