Parkeerkaartje motor?

Lekker makkelijk. Je geeft in geen van de in dit topic geposte posts aan uit welke passage van de wetstekst jij afleidt dat je een motor niet in een parkeervak mag parkeren. Je kunt toch wel aangeven welk stuk tekst jou die indruk geeft (liefst met daarbij waarom je die indruk hebt)?
Precies, net wat ik al eerder aan hem vroeg, maar dat wil Rat om vage redenen blijkbaar niet. Ook zegt hij nogmaals dat wij het lezen zoals we het willen lezen terwijl we hem al eerder hadden verteld dat de tekst niet voor eigen interpretatie vatbaar is.

Rat, kom nou eens op met de teksten waaruit jij blijkbaar iets anders opmaakt. Zo moeilijk is dat toch niet? Je komt over als iemand die het allemaal erg goed weet, maar even met duidelijk bewijs komen kan je blijkbaar niet. Copy/paste tekst, of zie eindelijk in dat je fout zit.
 
Precies, net wat ik al eerder aan hem vroeg, maar dat wil Rat om vage redenen blijkbaar niet. Ook zegt hij nogmaals dat wij het lezen zoals we het willen lezen terwijl we hem al eerder hadden verteld dat de tekst niet voor eigen interpretatie vatbaar is.

Rat, kom nou eens op met de teksten waaruit jij blijkbaar iets anders opmaakt. Zo moeilijk is dat toch niet? Je komt over als iemand die het allemaal erg goed weet, maar even met duidelijk bewijs komen kan je blijkbaar niet. Copy/paste tekst, of zie eindelijk in dat je fout zit.
:Z
 
Als dat het enige is wat je kan zeggen, ga ik er maar vanuit dat je niks kan vinden dat jouw vreemde gedachtengang kan onderbouwen en dat je ons dus gelijk geeft.

Altijd leuk hoe mensen hoog van de toren blazen, maar uiteindelijk erachter komen dat ze fout zitten en geen goeie argumenten kunnen vinden. Zie je vooral veel onder kinderen.
 
Als dat het enige is wat je kan zeggen, ga ik er maar vanuit dat je niks kan vinden dat jouw vreemde gedachtengang kan onderbouwen en dat je ons dus gelijk geeft.

Altijd leuk hoe mensen hoog van de toren blazen, maar uiteindelijk erachter komen dat ze fout zitten en geen goeie argumenten kunnen vinden. Zie je vooral veel onder kinderen.
Jullie hebben volgens jullie zeggen toch gelijk, dus waarom zou ik doorgaan.

Wat ik al eerder aangaf: einde discussie......Jij denkt zo en ik zeg zo...............klaar.

En met sommige opmerkingen kan je ook te ver gaan vriend B|

p.s.:Ik sta in nauw contact met BOA-ers en stadstoezicht dus ik weet heus wel waar ik over praat. Dus ik blaas niet van een hoge toren.

Maar een discussie kan/moet ook een keer ergens eindigen, en niet zo 'raar' reageren op iemand. Krijg je ook geen normaal antwoord mee terug

Ik zou zeggen: probeer het een keer uit, krijg een bon, en ga ermee naar de rechter.....Dan weten we het meteen precies ;)

 
Laatst bewerkt:
Rat, vraag eens aan Muis welk feitnr het dan is? R400? R401 misschien?

Alles verder in kannen en kruiken met Muis?
Dat valt toch onder art. 25 :?
Maar wat wil je daarmee zeggen dan :? (heb effe het feitenboekje gezocht)
Meer als 2wielen moeten daar parkeren(dus een verbod voor 2wielen en minder ;) )

Waar gaat deze hele discussie eigenlijk over :P :9




Goed hoor, nog effe en dan 'werpen' :P
 
Hmmz, ok, wat ik zei over kinderen neem ik terug, was inderdaad niet aardig. Sorry about that. Maar wil nog wel 2 dingen kwijt.

1) Je gaf aan ik zeg zo en jij zegt iets anders, maar ik kwam in ieder geval met argumenten, het enige wat ik vroeg was of je dat ook kon doen. Je kwam wel aan met die wetsartikelen, maar nadat Pan en ik die uitvoerig hebben bekeken en toegelicht kwam jij niet met de zinsnede die jouw gelijk toonde. Een discussie gebaseerd op: Ik denk/ik vind leidt nergens toe, een discussie onderbouwd met argumenten wel en die mis ik aan jouw zijde. BOA's (Heb wel een idee, maar wat zijn het eigenlijk) gaan denk ik uit van de praktijksituatie en niet van de wettelijke situatie.

2) Ik ga het zeker niet uitproberen, ik zet hem ook gewoon op de stoep, maar het ging hier om wat wettelijk wel en niet mag en niet hoe het in de praktijk gaat.

Verder no hard feelings en sorry dat dat wel zo over kwam, maar zou dus gewoon graag onderbouwing willen zien. Groetjes.
 
Op plaatsen die voorzien zijn van een blauwe streep mag je met een motorvoertuig op meer dan twee wielen slechts parkeren als gebruik wordt gemaakt van een parkeerschijf.

Een gewone motorfiets mag je dus rustig op zo'n parkeerplaats neerzetten, een motor met zijspan heeft een parkeerschijf nodig.

Ik begrijp je wel *D

Maar als er ergens staat waar alleen voertuigen met meer als 2 wielen mogen parkeren, mag je niet 'zomaar' je motor neerzetten, omdat je dan geen schijf nodig dient te hebben.

Je parkeert nog altijd in een vak, en 'dat mag weer niet'. Want je mag alleen daar parkeren met een parkeerschijf(maas in de wet) ;)


Kijk: je mag alleen parkeren met een voerruig met meer als 2 wielen met parkeerschijf, maar heb je 2wielen of minder mag je daar niet parkeren, zonder parkeerschijf. Je kan het dus ook zo oppakken(en dat bedoel ik met:je pakt iets op zoals jij het wil):
Ik heb 2wielen en ik mag daar dus parkeren zonder parkeerschijf..........


[me]zijn we al aangekomen aan het einde van de discussie :)
[/me]
 
Laatst bewerkt:
BOA's (Heb wel een idee, maar wat zijn het eigenlijk) gaan denk ik uit van de praktijksituatie en niet van de wettelijke situatie.


Verder no hard feelings en sorry dat dat wel zo over kwam, maar zou dus gewoon graag onderbouwing willen zien. Groetjes.
BuitengewoonOpsporingsBeambtenaar ;)


Ja ach laat maar zitten, in 'het heetst van de strijd' gebeurt wel eens wat ;)
 
Dat valt toch onder art. 25 :?
Maar wat wil je daarmee zeggen dan :? (heb effe het feitenboekje gezocht)
Meer als 2wielen moeten daar parkeren(dus een verbod voor 2wielen en minder ;) )

Waar gaat deze hele discussie eigenlijk over :P :9




Goed hoor, nog effe en dan 'werpen' :P
De discussie gaat er feitelijk om waar je je motor wettelijk verplicht bent te zetten en waar het wettelijk gezien niet mag. En anderzijds hoe het in de praktijk gaat. Hoe het in de praktijk gaat zijn we het wel over eens, maar hoe het wettelijk geregeld is niet.

Art. 25 gaat over een parkeerschijfzone, dit is dus meteen al een uitzondering op de normale parkeerplaatsgebieden waar het eigenlijk over ging. Verder zegt art 25 helemaal niks over een verbod van een motor op in een parkeervak.

"Meer als 2wielen moeten daar parkeren(dus een verbod voor 2wielen en minder ;) )" Waar haal je deze zinsnede vandaag? Dit staat niet letterlijk in 1 van de artikelen. En het gaat wel om de letterlijke context van de artikelen. Overigens als je zegt :"Meer als 2 wielen moeten daar parkeren" wil het geenzins zeggen dat het daarom ook meteen een verbod voor motoren is. Dat staat er dan echt niet. Als je een zin als:"Meer als 2 wielen moeten daar parkeren" letterlijk wil opvatten, dan neem je zie zin en zet je er een dikke punt achter, zonder zelf erbij te denken: DUS..........
 
Als je een zin als:"Meer als 2 wielen moeten daar parkeren" letterlijk wil opvatten, dan neem je zie zin en zet je er een dikke punt achter, zonder zelf erbij te denken: DUS..........
Dat bedoel ik dus met: Je kan het lezen zoals men wilt ;)


Nogmaals: er zijn mazen in de wet ;)

Maar het zijn geschreven en ongeschreven regels...........


De wet VS praktijk 8-)

 
Laatst bewerkt:
Hmmz, weet je, we spitsen ons teveel toe op parkeerschijfzones en eventuele masen die daarin zitten. Maar hiermee dwalen we dus af van waar het werkelijk om ging. Als je je motor wilt parkeren moet je dat doen op de daarvoor bestemde plaatsen en telt een motor gewoon als een auto(die parkeerschijfzone buiten beschouwing gelaten) en de stoep is verboden, daar mag je je auto ook niet parkeren. Wettelijk dan, in de praktijk is het anders.

Mee eens? Of gaan we nog lekker door met de discussie? Vind het best gezellig :P
 
Hmmz, weet je, we spitsen ons teveel toe op parkeerschijfzones en eventuele masen die daarin zitten. Maar hiermee dwalen we dus af van waar het werkelijk om ging. Als je je motor wilt parkeren moet je dat doen op de daarvoor bestemde plaatsen en telt een motor gewoon als een auto(die parkeerschijfzone buiten beschouwing gelaten) en de stoep is verboden, daar mag je je auto ook niet parkeren. Wettelijk dan, in de praktijk is het anders.

Mee eens? Of gaan we nog lekker door met de discussie? Vind het best gezellig :P
Mee eens................nee, geen discussies meer.............Ik mis al dierenspreekuur door dit gezeik gediscuseer :P :9
 
Dat bedoel ik dus met: Je kan het lezen zoals men wilt ;)


Nogmaals: er zijn mazen in de wet ;)

Maar het zijn geschreven en ongeschreven regels...........


De wet VS praktijk 8-)
Nu we het eens zijn over de wet en praktijk regels van motorparkeren wilde ik toch nog even ingaan op:"Je kan het lezen zoals je wilt"

Hier zullen we het welliswaar nooit over eens worden, maar ik vind het desalniettemin erg leuk om over te discussieren. ;)

Ik blijf erbij dat je wetteksten letterlijk moet lezen en niet zelf moet gaan interpreteren, dat zelf interpreteren is leuk voor poezie enzo.

Voorbeeldje: Stel, je hebt 2 blauwe ballen en al wijzend naar 1 van die 2 ballen zeg ik: Die bal is blauw. Wil dat dan meteen zeggen dat die ander niet blauw is? Dacht het niet, ik constateer alleen dat die ene bal blauw is en laat die ander verder buiten beschouwing.

"Meer als 2wielen moeten daar parkeren(dus een verbod voor 2wielen en minder)"
Niet dus in dit geval, je hebt het alleen over de meer dan 2wielen voertuigen en niet over de 2wielen of minder voertuigen en die moet je daarom ook buiten beschouwing laten.
 
[offtopicverhaal]

Echt gebeurd:

Een man wordt bekeurd voor wildplassen(we weten allemaal wel wat dat betekent ;) )

Die man laat het voorkomen en zegt tegen de rechter:"Ik was niet aan het 'wild'plassen, ik stond gewoon 'stil' te plassen.


De rechter stelde hem in het gelijk ;) , en de bekeuring werd verscheurd 8-)



'lees de wet zoals je het 'kan' lezen *D
[/offtopicverhaal]
 
Tip voor groningen:
Parkeer gewoon voor het politiebureau op de stoep in het centrum. staat hij gezellig naast de motoren van diverse omes agent. Ik heb daar nog nooit een agent gezien die moeilijk deed over parkeren op de stoep. :)
 
Tip voor groningen:

Tip voor iedereen:

Zet die fiets gewoon neer waar je hem hebben wil en wat makkelijk is en veilig.
In acht nemende dat ie niemand in de weg staat.

Dat geneuzel steeds weer over parkeren van die dingen :?
 
Ey, is weer een beetje off topic maar: Hoe krijg je die tekst dik? En hoe krijg je hem zo doorstreept? Kleiner/groter etc. ? Oftewel, hoe manipuleer je de tekst?
 
je mag niet op een parkeervak staan waar betaald voor moet worden. je zet hem dan gewoon op de stoep (niet in scheveningen, daar op een apart vak voor motoren). er zal dan geen bon worden uitgeschreven. ik heb het altijd zonder problemen zo gedaan.
 
Jee, niemand weet precies (of zelfs ongeveer) waar je je motor mag parkeren. Als motoren verplicht in een parkeervak moeten parkeren: ik heb nog nooit een motor op een parkeervak gezien (behalve Goldwings en plekken buiten het centrum). En als je dat doet dan word je, met name in a'dam centrum, achter je rug om meerdere malen uitgescholden door autobestuurders omdat je een 'autoparkeerplek' in beslag neemt.
En vooral: wat is gedoogd? Politie knijpt een oogje dicht als ze een motorfiets op de stoep ziet (op een plek waar er niemand last van heeft) of mag een agent met een slechte bui toch een boete uitschrijven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan