Parkeerkaartje motor?

Aramis

MF'er
21 jun 2004
205
0
Zeeland
Het zal ongetwijfelt de meest stomme vraag sinds tijden zijn, maar het is mij nooit verteld tijdens het lessen of voor theorie. Als je parkeert in een parkeervak, moet je dan als motorrijder een kaartje kopen? En zoja, hoe de hell zou je er dan voor moeten zorgen dat hij zichtbaar op de motor zit zonder dat hij zo kan worden meegenomen door eenieder die langsloopt?

En officieel mag je niet op des toep parkeren, doen jullie dat echter wel? En zoja, heeft er iemand ooit een boete voor gekregen?
 
volgens mij moet je hem gwoon tactisch neerzetten, op de stoep....bij een boom ofzo...dat niemand er last van heeft.....dan hoef je gen kaartje te kopen

geloof dat zoiets wel gedoogd wordt....right?

[me]MechanicalAnimal benadrukt dat aan bovenstaande post geen enkel recht

ken worden ontleend[/me] :+
 
volgens mij klopt het wel maar dan is dat alleen voor die parkeerplekken waar je op een centrale plek een code moet intypen.

bv...je staat in vak 12..dit is op de grond geverfd en dat nummer toets je in bij dat apparaat.







denk ik :? :?
 
Bij ons in België moet je officieel een ticketje kopen. maar meestal wordt je niet beboet als je gewoon op een plaats staat waar je ticketje moet hebben. Beste is wel dat je een ticketje koopt natuurlijk, moest je dan toch een boete krijgen kan je nadien nog steeds bewijzen dat je wel betaald hebt. je ticketje dan gewoon in je zak steken, niet achterlaten op de moto...
 
het was mij altijd geleerd dat een AUTOparkeervlak gewoon niet gebruikt mag (en door het kaartje verhaal ook niet KAN) worden, of in een motorparkeervlak of gewoon op de stoep, ik zet de motor altijd op de stoep neer.. of pal voor de winkel / huis waar ik zijn moet, zolang ze er nog redelijk omheen kunnen zie ik het probleem niet
 
Toevallig vroeg ik deze vraag gisteren aan mijn rijschool. Het antwoord: een motor mag niet eens in een P-plaats/vak staan, zelfs al koop je ene kaartje. Hij moet op de stoep, maar alleen op een plaats waar het verkeer / voetgangers er geen hinder van ondervinden (lees: er overheen hoeven te klimmen) ;)
 
Hmmm dan is het hier (Roosendaal) anders geregeld. Als je in een parkeervak parkeert moet je een kaartje kopen. Zet je hem op de stoep neer moet je zorgen dat je 80 cm loopruimte overhoudt. Dat is over het algemeen 4 stoeptegels.
 
Toevallig vroeg ik deze vraag gisteren aan mijn rijschool. Het antwoord: een motor mag niet eens in een P-plaats/vak staan, zelfs al koop je ene kaartje. Hij moet op de stoep, maar alleen op een plaats waar het verkeer / voetgangers er geen hinder van ondervinden (lees: er overheen hoeven te klimmen) ;)
Vreemd dat je instructeur dit zegt, hij zou toch beter moeten weten, want het is juist ondersom. In de regel MOET je parkeren op de daarvoor bestemde plaatsen, zoals parkeerstroken en PARKEERPLAATSEN. Verder is het VERBODEN om op het trottoir of op het voetpad te parkeren...........
 
kijk het wetboek na...parkeren in een parkeervak voor voertuigen op MEER DAN 2 WIELEN, in de blauwe zone mag je zelfs niet eens staan.
Het wordt gedoogd dat jeje motor op de stoep zet... :) evenals je je motor op andere plekken neerzet, gelukkig is er altijd wel een plekje waar je hem neer kan zetten :]
 
Vreemd dat je instructeur dit zegt, hij zou toch beter moeten weten, want het is juist ondersom. In de regel MOET je parkeren op de daarvoor bestemde plaatsen, zoals parkeerstroken en PARKEERPLAATSEN. Verder is het VERBODEN om op het trottoir of op het voetpad te parkeren...........
ik ben volledig met stupid. :^
zou hem niet te serieus nemen als je je theorie gaat halen.
kost veel doekoes.

Je mag je motor niet op de stoep parkeren. Je moet hem op een parkeerplaats zetten. Hoewel ik niet denk dat de koekblikkers je dit in dank zullen afnemen.

Maar ik heb nog nooit een bon gehad. Ik neem aan dat hij niet gezien is want als ze je kunnen bekeuren zullen ze het niet laten.
 
Nou ik heb het eens een keer gevraagt aan een polisie agent en zij mij het spul gewoon op de stoep te zetten want in een vak is zonde daar kan beter een auto staan, waar is baksteen nou? het zal wel een kwestie van gedogen zijn het op de stoep parkeren
 
Je mag je motor niet op de stoep parkeren. Je moet hem op een parkeerplaats zetten. Hoewel ik niet denk dat de koekblikkers je dit in dank zullen afnemen.

het mag niet maar het wordt wel gedoogd.
dus mag het wel als je het maar binnen de perken houd.
dus niet je motor voor een pinautomaat zetten ofzo :+
 
kijk het wetboek na...parkeren in een parkeervak voor voertuigen op MEER DAN 2 WIELEN, in de blauwe zone mag je zelfs niet eens staan.
Het wordt gedoogd dat jeje motor op de stoep zet... :) evenals je je motor op andere plekken neerzet, gelukkig is er altijd wel een plekje waar je hem neer kan zetten :]
PRECIES zoals mijn instructeur het zei ;) Inderdaad (ik was het vergeten te vermelden net) maar een P-vak is voor voertuigen met meer dan 2 wielen...

Motor op de stoep is gedoogbeleid.

Enne: ik vertrouw hem 100%, dus ik kan me haast niet voorstellen dat hij het fout heeft ;) Maar inderdaad: Baksteen kan helderheid verschaffen :)
 
full

nouja zeg, doet ie ut nie :? je kan hem wel rechts onderin aanklikken :)

@ aramis: er bestaan geen domme vragen
 
Toevallig vroeg ik deze vraag gisteren aan mijn rijschool. Het antwoord: een motor mag niet eens in een P-plaats/vak staan, zelfs al koop je ene kaartje. Hij moet op de stoep, maar alleen op een plaats waar het verkeer / voetgangers er geen hinder van ondervinden (lees: er overheen hoeven te klimmen) ;)

ik zou een andere rijschool zoeken!
 
Begin me met deze discussie toch een beetje af te vragen
waarom er bij het nieuwe motor-examen (bijzondere verrichtingen)
de actie: "wegrijden uit parkeervak" uitgevoerd moet kunnen worden....

Want als je niet in een parkeervak mag parkeren
(net als dat een fietspad niet is om op te fietsen)
waarom zou je er dan wel uit weg moeten rijden?
 
Het is lang geleden dat ik mij hierin verdiept heb, maar volgens mij is het officieel nergens toegestaan een motor te parkeren. Er is in ieder geval van overheidswege niets voor geregeld als mijn geheugen me niet in de steek laat(in ieder geval niet een jaartje of 10 geleden dus er kan natuurlijk wel het 1 of ander veranderd zijn sinds die tijd).
Feit is gewoon dat, als je je motor ergens wegzet waar deze niets of niemand in de weg staat, er zo goed als zeker niet tegen opgetreden wordt( je moet 'm natuurlijk niet daar wegzetten waar ze achter de ruit een bordje hebben met "verboden fietsen te stallen"). Of dat nu op de stoep is of in een parkeervak.
Wel kan ik me voorstellen dat je je zelf wat moeilijkheden op de hals kan halen als je je motor op een betaalde plaats voor auto's zet.
Overigens heb ik ook begrepen dat er inmiddels zo hier en daar al speciale parkeerplaatsen voor motoren gecreeerd worden, maar dit wordt dan plaatselijk geregeld en is (nog)geen landelijk beleid.
 
Begin me met deze discussie toch een beetje af te vragen
waarom er bij het nieuwe motor-examen (bijzondere verrichtingen)
de actie: "wegrijden uit parkeervak" uitgevoerd moet kunnen worden....

Want als je niet in een parkeervak mag parkeren
(net als dat een fietspad niet is om op te fietsen)
waarom zou je er dan wel uit weg moeten rijden?
De kans is natuurlijk aanwezig dat je (ik noem maar wat) bij je thuis met die motor uit de garage of uit een brandgang komt rijden. Is qua techniek hetzelfde als wegrijden van een parkeerplaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan