Parkeerkaartje motor?

mij is indardaad ook geleerd dat je niet in de parkeervakken mag staan tenzij speciaal voor motoren aangegeven. Maar dat je altijd op de stoep mag parkeren net als scooters maar dat er wel genoeg ruimte over blijft om te lopen met een kinderwagen enz.

Vindt het ook een moeilijk onderwerp omdat het gedoogd is hangt het helemaal van de situatie af en de smeris die je eventueel bekeurd. Waarvan ik denk dat het altijd terug te draaien is omdat er geen duidelijkheid over bestaat.
 
Ik zet mijn motor altijd op de stoep! Maakt niet uit waar ik ben en heb er nog nooit een bekeuring voor gehad....

Heb trouwens nog nooit gezien dat een motor bekeurd werd omdat hij fout geparkeerd zou staan :?

Misschien doen ze dat alleen in A'dam ofzo (Woon zelf in Den Haag)
 
Mij is tijdens de theorie verteld dat je het best in je broekzak steekt en als je een ticketje krijgt van oom agant kan je alzo bewijzen dat je betaald had.

Helpt ook niet altijd, wat er is ook bepaald dat hij zichtbaar voor het raampje moet liggen, en als hij dus niet zichtbaar aanwezig is, is de boete ook geldig, ookal had je een kaartje :+

Enige probleem dat ik heb, is dat ik geen raampje op de motor heb zitten... :o
 
Betalen voor parkeren met een motor |(

Waar rij je onder andere motor voor, om niet legaal beroofd te worden door de staat. :+
En je hoeft niet te zoeken naar een parkeerplekje. :+

Dat is voor sukkels op 4 wielen. :+

Betalen, het moet niet gekker worden.
 
Mij hebben ze op de rijschool gezegd dat als er geen vakken op de grond getekend staan, dat je in rijrichting langs de kant moet parkeren (niet schuin dus) en anders mag je je in het parkeervak zetten zoals je wil. Met meerdere moto's in 1 vak staan mag, maar als men moet betalen, moet elke moto voor zich betalen. Je betaalt dus niet voor de plaats maar voor het 'mogen parkeren'

Weet wel niet of dit helemaal klopt.. Heb er zo m'n bedenkingen bij. In elk geval, ik heb nog nooit een parkeerplaats betaald met de moto. Wanneer ik een boete zou hebben, ben ik wel in staat om met een onschuldig gezicht te zeggen dat iemand dat bonnetje wel onder mn ruit uit zal gehaald hebben. O-)
 
niet nodig (waar moet je het laten?) wel in een vak met zo'n centrale automaat. (A'dam bijv.)
Afhanklijk van het type en leeftijd kun je mits niet hinderlijk,overal parkeren. :Y
 
Mij hebben ze op de rijschool gezegd...

Rijscholen weten het ook niet altijd - er zijn al plenty topics over parkeren met de motor [zoekfunctie] - maar de verkorte versie:
-betaalde parkeervakken zijn voor drie- en vierwielers [nee, een zijspan is geen driewieler voor de wet]
-motoren moeten officieel in de goot parkeren [?], maar dit gebod stamt uit de tijd van noach, dus wordt door iedereen genegeerd.
-als er geen aparte motorparkeerplaatsen zijn [ja, die zijn er, onder andere in een aantal parkeergarages en in Barcelona], parkeer je op de stoep.
-als je parkeert op de stoep: laat voldoende ruimte over voor rolstoelverkeer, dan is er ook genoeg ruimte voor kinderwagens e.d.; en parkeer niet voor ambassades en andere gebouwen die mogelijk streng bewaakt worden; en parkeer niet op/in/voor touristische attracties [het Paleis op de Dam, Dam Monument, e.d.].
:W
 
Van de website van de politie (politie.nl)

Parkeerplaats motorvoertuigen
Bijzonderheden

Het is de bestuurder van een motorvoertuig verboden om het trottoir te gebruiken. De bestuurder mag dus ook niet op het trottoir parkeren (ook niet met twee wielen). Het verbod geldt ook voor brommobielen.

Tarief boete parkeren op trottoir
Het basistarief voor het parkeren van een motorvoertuig (auto, motorfiets etc.) op het trottoir bedraagt: 50 euro. De kosten kunnen veel hoger uitpakken als het voertuig hinderlijk of gevaarlijk geparkeerd staat. Dan kan namelijk een wegsleepregeling van toepassing zijn.

Subonderdeel
ALGEMEEN > Communicatie
Datum ter publicatie
Datum ter publicatie
19 juli 2007
 
Zo, na een kleine 2 jaar zoeken toch mooi gevonden :+

't Is ook zijn eerste bericht. Drie maanden gewacht voor zoiets |(
 
Laatst bewerkt:
-als er geen aparte motorparkeerplaatsen zijn [ja, die zijn er, onder andere in een aantal parkeergarages en in Barcelona], parkeer je op de stoep.
:W

in zwolle kwam ik laatst wel een speciale parkeergelegenheid tegen in een parkeergarage. Nu de vraag of je er een kaartje voor wilt trekken of dat je gewoon langs de slagboom rijd ( is goed mogelijk daar)
 
Op plaatsen die voorzien zijn van een blauwe streep mag je met een motorvoertuig op meer dan twee wielen slechts parkeren als gebruik wordt gemaakt van een parkeerschijf.

Een gewone motorfiets mag je dus rustig op zo'n parkeerplaats neerzetten, een motor met zijspan heeft een parkeerschijf nodig.

.

en als je nu drie zijspannen in één parkeerval parkeerd????? (wat makkelijk past)
 
Terug
Bovenaan Onderaan