Parkeerplaats gehuurd, garagedeur al 3,5 week stuk..

JorisK

MF veteraan
16 jan 2005
6.009
676
Bergen op Zoom
Hier is de situatie:

Mijn fiets staat naast mijn auto in een gezamelijke ondergrondse parkeerplaats, waarvan ik dus 1 vak huur. De gehele parking is enkel ter verhuur van de huurders/kopers van het complex waar ik woon.

Bijna een maandje terug kwam ik van mijn werk en kwam erachter dat mijn magneetpas de garagedeur niet meer opendeed. Deur kapot? Naja dan de auto maar ff ergens anders zetten.... morgen opnieuw proberen.

De dag erop weer hetzelfde, de deur is dus echt stuk. B| Na een weekje hangen er papiertjes in het rond in de garage dat de deur inderdaad stuk is en dat men voorlopig zelf met de hand de deur open en dicht moet doen. Helaas jammer pech en prima...

Nu zijn we bijna een maand verder en die garagedeur is nog steeds aan gort :r.... De enige "mazzel" (let goed op de quotes) die ik nu nog heb is dat mijn fiets zowat naast een Ducati 749 uit 2005 staat, die zal dus veel eerder meegenomen worden, of men moet helemaal verkocht zijn van de kleur blauw...

Ik heb die instelling na een week gemailed hoe het nou zit? Zelfs een inbreker met 2 linkerhanden kan nu 's nachts gratis shoppen zonder dat iemand het ziet. Van een maat van me is zijn R1 afgelopen week al gejat (Tazman_3, heeft dat hier ook al weggezet). Ik kreeg van die instelling het antwoord dat de "printplaat in bestelling is, aangezien dit een situatie is van overmacht stellen zij zichzelf nergens voor aansprakelijk".

Ik heb zo het idee dat men of die printplaat in Zimbabwe hebben besteld, of gewoon een systeem gaan repareren uit het jaar 1400 voor christus, waarom duurt het zo lang?? Wat moet ik hiermee? Zij hebben toch ook ergens een stukje verantwoordelijkheid liggen tegenover al die huurders??
 
lijkt me wel dat ze hun verplichting moten waarmaken en daat ze nu dan vrolijk zeggen dat het overmacht is is zichzelf er wel heel makkelijk vanaf maken vind ik beetje vage zooi, misschien kun je iets van restitutie van de huur afdwingen ofzo??

lijkt me iig wel zinvol om ff de andere huurders aan te spreken wat zij er van vinden en misschien als 1 collectief naar die firma stappen??
 
laat ze maar aantonen dat het overmacht is,
bel een herstelbedrijf, vraag wat zo'n geintje moet kosten en evt levertijd
is dat binnen een week mogelijk, probeer dat zwart op wit te krijgen van dat bedrijf en ga vergoeding eisen van je corporatie..ofzo :j
 
Aangetekende ingebreke stelling sturen. Zij horen te zorgen dat de deur binnen een redelijke termijn gerepareerd is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan