Parkeerplek huren in parkeerkelder (brandgevaar?)

Stinooo

MF'er
17 jun 2019
67
54
Roosendaal
Momenteel staat mijn motor veilig en droog geparkeerd in een parkeerkelder, hier huur ik een plek. Nu ben ik gaan kijken naar een andere plek, ook in een parkeerkelder, iets dichter bij huis. Toen ik vermeldde dat ik ook mijn motor er wilde parkeren vertelde de eigenaar me dat motoren niet toegestaan zijn door mogelijk brandgevaar. Hij was er ook van overtuigd dat het in veel parkeergarages / parkeerkelders niet toegestaan is om een motor te stallen.

Komt dit iemand hier bekend voor? Ik vraag me namelijk ook af in hoeverre motoren een extra risico op brandgevaar hebben, zeker omdat ik mijn accu daar niet aan een druppellader hang.

Hij zou in ieder geval even uitzoeken of het in strijd zou zijn met het reglement. Maar ongeacht de uitkomst ben ik even benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Nog nooit van gehoord.

Eerder andersom; is mij door zo'n parkeergarage-beveiliger een paar keer gezegd 'je kan er toch langs? Dan hoef je ook geen kaartje'.:}
 
Oh, misschien niet onbelangrijk. Het betreft een parkeergarage onder een appartementencomplex, dus niet vrij toegankelijk en enkel te openen met een afstandsbediening. Langs een slagboom piepen is dus niet aan de orde hier. ;)
 
stierenpoep, die 20l benzine in een motorfiets blust een stukje gemakkelijker als een tesla model 3
 
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Als ik na een flinke rit thuis kom met de motor ruik ik na een uur wel wat benzine. Dat heb ik met de auto niet. En ja, dat komt deels doordat ik met carburateurs rij die in principe een redelijk open verbinding naar buiten hebben. Jouw injectiemotor heeft dat niet.

Eventueel een andere reden kan zijn dat een motor vaak nogal in vergeten hoekjes neer gezet wordt, wat het voor de brandweer niet makkelijker maakt.

Als laatste heb je ook het verschil: een motor kan omvallen en dan gaat er zo een hele bult brandbare benzine over de grond.


In hoeverre dit allemaal echt veel extra brandgevaar oplevert met jouw injectiefiets netjes in een parkeervak durf ik niet te zeggen. Dat een gemiddelde motorfiets eerder ontbrand als hij geparkeerd staat dan je huis tuin en keuken tesla geloof ik wel.
 
Ik weet wel van parkeergarages met een verbod op sleutelen. Daar kan ik me iets bij voorstellen, maar afgezien daarvan ik zou niet weten waarom een fatsoenlijke motor brandgevaarlijker zou zijn dan een fatsoenlijke auto.
 
Momenteel staat mijn motor veilig en droog geparkeerd in een parkeerkelder, hier huur ik een plek. Nu ben ik gaan kijken naar een andere plek, ook in een parkeerkelder, iets dichter bij huis. Toen ik vermeldde dat ik ook mijn motor er wilde parkeren vertelde de eigenaar me dat motoren niet toegestaan zijn door mogelijk brandgevaar. Hij was er ook van overtuigd dat het in veel parkeergarages / parkeerkelders niet toegestaan is om een motor te stallen.

Komt dit iemand hier bekend voor? Ik vraag me namelijk ook af in hoeverre motoren een extra risico op brandgevaar hebben, zeker omdat ik mijn accu daar niet aan een druppellader hang.

Hij zou in ieder geval even uitzoeken of het in strijd zou zijn met het reglement. Maar ongeacht de uitkomst ben ik even benieuwd naar jullie ervaringen.
Ben wel benieuwd welk verschil er is qua brandgevaar met motoren versus auto's. In ieder geval wanneer ze niet aan de lader hangen...


Nog nooit van gehoord.

Eerder andersom; is mij door zo'n parkeergarage-beveiliger een paar keer gezegd 'je kan er toch langs? Dan hoef je ook geen kaartje'.:}
Waar mogelijk rij ik inderdaad ook gewoon langs slagbomen zonder kaartje.

Het is in veel parkeergarages overigens niet toegestaan in te rijden qua motoren ivm de detectielus van de slagboom (te vergelijken met stoplichten die ons negeren). Het risico dat de lus je niet detecteert en je van je motorfiets afslaat is kennelijk te groot.
 
Het is in veel parkeergarages overigens niet toegestaan in te rijden qua motoren ivm de detectielus van de slagboom (te vergelijken met stoplichten die ons negeren). Het risico dat de lus je niet detecteert en je van je motorfiets afslaat is kennelijk te groot.

Weer wat geleerd! Dat wist ik niet. Overigens wel weer lekkere designfout.
 
Mijn pup heeft ook gewoon in een parkeer garage onder de flat gestaan.
Er staan ook auto's, en wat is het verschil tussen een injectie en carbs?!?!
Zou betekenen dat je met je carb auto er ook niet zou mogen staan..

Bij mijn vorige woning stond de motor ook gewoon in de parkeer garage.
Kon makkelijk langs de slagboom, en de motor stond in een nisje met zijn bakkes in de camera's lekke ruit de weg.

Nu hebben ze al zelfs aparte plekken aan gelegd voor motoren.

Ofwel, gewoon lekker parkeren!!
En niet druk maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan