Parkeren Amsterdam

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoffieJunk

MF veteraan
4 nov 2003
3.420
0
Ik moet helaas binnenkort in Amsterdam zijn, Amstelveenseweg, in de buurt van het Olympisch stadion. Met de auto is geen optie, dat is daar onbetaalbaar. Maar weet iemand of ik de motor daar fatsoenlijk kwijt kan?
 
Vroeg ik mij laatst ook af, hoe is dat voor motoren geregeld, moet je gewoon betalen, heb namelijk wel is van horen zeggen als je motor niet in de weg staat en niet op een parkeervak, ze het gedogen.. maar staat dit ergens, of is dit een grijs gebied?
 
Op de Amstelveenseweg zul jij je motor zonder enig probleem kwijt kunnen, mits je 'm een beetje netjes neerzet. Vrij brede stoepen daar.
 
In Amsterdam mag je je motor op de stoep zetten, zolang je de doorgang niet blokkeerd (+/- 1,5m). Dat staat wel ergens op een website van de gemeente ofzo. Ik kan even geen linkje geven, wat lastig zoeken op m'n mobiel.
 
Inderdaad, kijk maar eens op street view, die stoepen daar lijken gemaakt te zijn om er je motor neer te zetten ;) Zet 'm inderdaad niet in een parkeervak dan moet 't geen probleem zijn :)
 
@Simon4all, gebruik de zoekfunctie eens voor het vinden van alle antwoorden op jouw vragen over parkeren met een motor.........
 
Als je echt vlakbij het stadion moet zijn, als je vanaf de ring naar het stadion rijdt heb je links van je het stadion en rechts een groot parkeerterrein met een FEBO. Als je dan even de weg doorrijdt de bocht om dan is op de kop van dat parkeerterrein heel veel ruimte om een motor te stallen waar hij wel in het zicht staat maar absoluut niet in de loop. Betrekkelijk veilig dus ook.

En in het algemeen, in de grote steden is het voorzover ik weet nergens verboden om motoren te stallen op het trottoir. Er zijn wel een aantal kleinere steden waar het in de APV verboden is, maar de enige waarvan ik dat zeker weet is Valkenburg.
 
Oke, zal er is naar zoeken... Zou iig dan wel het perfecte alternatief zijn voor mijn koekblik als ik weer is in amsterdam moet zijn }) als ik mijn rijbewijs + motor heb uiteraard... :')

@Fieldhouses, zag dit topic, en dacht er laatst toevallig aan, dus denk ik vraag het even.. Maar zal in het vervolg eerst ff zoeken :)
 
Laatst bewerkt:
Ik moet helaas binnenkort in Amsterdam zijn, Amstelveenseweg, in de buurt van het Olympisch stadion. Met de auto is geen optie, dat is daar onbetaalbaar. Maar weet iemand of ik de motor daar fatsoenlijk kwijt kan?
Helaas in Amsterdam zijn? Man, man, eng he? Die grote boze stad in? _O-

Hoe lang moet je er zijn? Je kunt gewoon je auto parkeren en dan ben je een paar euro kwijt, niks vreemds, zo werkt dat nou eenmaal.

Anyway, met je motor is het gewoon net als overal: je motor netjes op de stoep zodat iedereen er nog langs kan. Bij het Olympisch stadion kun je je motor echt overal kwijt, neem een slot mee, want net als in elke grote enge (boe!) stad zijn er ook minder motorvriendelijke mensen in Amsterdam actief.
 
Oke, zal er is naar zoeken... Zou iig dan wel het perfecte alternatief zijn voor mijn koekblik als ik weer is in amsterdam moet zijn })

Wel je motor, als het even kan, aan een paal oid. vastzetten.
 
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/schiedam-betaald-parkeren-met-de-motor

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hier de wettelijke onderbouwing van is. Parkeren is een bestuurdersgedraging. Als jij met de motor aan de hand dat ding op het trottoir zet, parkeer je de motor dus niet (aangezien parkeren in het RVV wordt geregeld en met de motor aan de hand de RVV regels voor voetgangers van toepassing zijn). Dus zolang niet vast staat dat de motor rijdend is neergezet kunnen regels uit een parkeerbeleid nooit van toepassing zijn.
 
Ga jij dat ze daar in Schiedam dan eens rap uitleggen. Kennelijk gokken ze daar er op dat je de motor al rijdend (met motor aan en zittend op de buddy) een motor parkeert.
Idiotie ten top.
Succes.
 
En dan ook nog verwachten dat je een kaartje koopt en achter je voorruit neerlegt :') Owja, een motor heeft geen voorruit...

Ik vraag me soms echt af, waarom die mensen die die ongein verzinnen, niet over dit soort dingen nadenken.. Maarja, zal wel aan mij liggen :P
 
Laatst bewerkt:
En dan ook nog verwachten dat je een kaartje koopt en achter je voorruit neerlegt :') Owja, een motor heeft geen voorruit...

Ik vraag me soms echt af, waarom die mensen die die ongein verzinnen, niet over dit soort dingen nadenken..


Probleem is dat ze dit juist wel doen.
 
Ja, ze moeten dit soort ideen natuurlijk niet bedenken.. Maar bedoel, ALS ze een of andere stomme regel willen bedenken.. Ze vaak niet goed over de praktische problemen en de uitvoerbaarheid denken...
 
8 euro per 24 uur , P+R Olympisch stadion voor je koekblik vind ik nou niet echt heel duur.
Of de hoofdingang van het Amsterdamse Bos aan de Amstelveense weg is gratis parkeren!
 
Ik moet helaas binnenkort in Amsterdam zijn, Amstelveenseweg, in de buurt van het Olympisch stadion. Met de auto is geen optie, dat is daar onbetaalbaar. Maar weet iemand of ik de motor daar fatsoenlijk kwijt kan?


Mag op de stoep mits de voetganger.........................mag niet bij een parkeermeter.
 
Hoezo niet vreemd? Hij betaalt toch al wegenbelasting.
En ook BTW, Accijns, inkomstenbelasting, BPM en andere soorten belasting. Parkeerbelasting is een heffing die door ruimtegebrek in steden nou eenmaal erg makkelijk te doen is.

Door betaald parkeren is er nu bijna altijd plek om je auto neer te zetten.

Ik ben zelf uit Amsterdam verhuisd omdat ik een grote garage wilde en dat niet kon betalen in de stad, dus ik ken het probleem hoor, maar ik vind het gewoon niet zo verrassend dat je in een grote stad moet betalen voor het parkeren.
 
Ja, ze moeten dit soort ideen natuurlijk niet bedenken.. Maar bedoel, ALS ze een of andere stomme regel willen bedenken.. Ze vaak niet goed over de praktische problemen en de uitvoerbaarheid denken...


Je bent niet voor niets voor niets beleidsambtenaar. Een van de weinige functies waarbij je het onmogelijke kan laten uitvoeren.
 
Ik heb em wel eens in de Q parking van adam gezet, 40 euro per nacht hoorde ik.

gelukkig is er naast de slagboom een doorgang voor fietsen, voetgangers en motoren.
 
Ik heb em wel eens in de Q parking van adam gezet, 40 euro per nacht hoorde ik.

gelukkig is er naast de slagboom een doorgang voor fietsen, voetgangers en motoren.
Goed plan om onbetaald in een betaalde garage te gaan staan _O-
" hej, waar is mijn fiets nou! ik dacht dat het bewaakt was! "
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan