Parkeren Amsterdam

Status
Niet open voor verdere reacties.
op de stoep in adam? dat durf ik niet :p

Zelfs in steden als istanbul of belgrado staat men motor veiliger!
 
Op een zo druk mogelijke plek, liefst bij een politiebureau voor de deur, met de ketting om de deurknop dezes :+

Ik denk dat 020 eerder naar mij komt als dat ik er vrijwillig heen ga :')
 
Waar ik zijn moet. Op de stoep, de straat, gras. Ik vermijd vaak trambanen, spoorrails en drukke kruispunten, maar verder nog nooit ergens problemen gehad. Hij is wel ooit omgewaaid. Bij mij thuis voor de deur :)
 
Je kunt toch ook langs de slagboom naar binnen :?

dat is ook dom, de bewaker ziet dan eventueel dat je geen kaartje genomen hebt en laat je slepen, terwijl als je gewoon ff langs de slagboom rijd bij het vertrekken, dan kan hij niet veel meer doen *D

Hetzelfde geld voor betaalparkings. braaf kaartje nemen en dan langs de fietsersuitgang buiten :+

Zo nam ik eens een kaartje op een prive parking hier in de buurt waarna ik vertrok via de fietsersuitgang. 2 weken later kwam ik langs die parking en dacht ik "ik heb hier nog een kaartje :9, ff kijken wat men schuld is"... 300 nog wat euro's :9

Niet betaald, kom ik een kwartier later weer terug, staat er 25 man voor die automaat, toestel wou niet verder alvorens die 300 nog wat euro's betaald waren :$
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hier de wettelijke onderbouwing van is. Parkeren is een bestuurdersgedraging. Als jij met de motor aan de hand dat ding op het trottoir zet, parkeer je de motor dus niet (aangezien parkeren in het RVV wordt geregeld en met de motor aan de hand de RVV regels voor voetgangers van toepassing zijn). Dus zolang niet vast staat dat de motor rijdend is neergezet kunnen regels uit een parkeerbeleid nooit van toepassing zijn.

Als je met de motor aan de hand loopt word je wettelijk toch ook gezien als bestuurder?
Zo heb ik het altijd geleerd i.i.g.
 
dat is ook dom, de bewaker ziet dan eventueel dat je geen kaartje genomen hebt en laat je slepen, terwijl als je gewoon ff langs de slagboom rijd bij het vertrekken, dan kan hij niet veel meer doen *D

Hetzelfde geld voor betaalparkings. braaf kaartje nemen en dan langs de fietsersuitgang buiten :+

Zo nam ik eens een kaartje op een prive parking hier in de buurt waarna ik vertrok via de fietsersuitgang. 2 weken later kwam ik langs die parking en dacht ik "ik heb hier nog een kaartje :9, ff kijken wat men schuld is"... 300 nog wat euro's :9

Niet betaald, kom ik een kwartier later weer terug, staat er 25 man voor die automaat, toestel wou niet verder alvorens die 300 nog wat euro's betaald waren :$
_O-

Zo zie je maar, als je nou gewoon langs die slagboom was gereden hadden er nu ook geen 25+ mensen een hekel aan je. Omgekeerd karma. :Y
 
Hetzelfde geld voor betaalparkings. braaf kaartje nemen en dan langs de fietsersuitgang buiten :+
(...)
Niet betaald, kom ik een kwartier later weer terug, staat er 25 man voor die automaat, toestel wou niet verder alvorens die 300 nog wat euro's betaald waren :$
Gniffel...
Maar inderdaad, Amstelveense weg rond Stadionplein kent enorm veel ruimte om je motor weg te zetten. 't Ligt 300 meter van de A10, dus het moet voor iedereen te overleven zijn.
 
Ondertussen heb ik een overeenkomst met de uitbater dat als ik hem op een plekje zet waar geen auto past, ik gewoon binnen en buiten via de fietsingang mag;
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan