Parkeren bij NS Stations

Martin vd V

MF veteraan
16 mei 2007
2.085
2
Son
Ik moet misschien over een paar maanden gaan treinen van Eindhoven naar Utrecht CS maar hoe zit het met motorscooters mogen die in de bewaakte fietsenstallingen net als de bromscooters ?

Iemand ervaring ?
 
Ligt eraan wat voor scooter je hebt , een sh150 of suzuki ux150 die komen er wel in maar een burgman vinden ze echt niet tof
 
Ah ik dacht aan een Aprillia 200 of zoals ik net zag een sh150.

Het is maar voor een stukje van 8km en wat fun en een brommer nee ik heb mijn rijbewijs niet voor niks toch ?
 
Ja die komen er wel in hoor , als het maar niet te "breed" is in hun ogen een sportcity is dacht ik net zo breed als een sh150. Moet wel zeggen dat ik het zelf niet zou doen zelfs niet in de bewaakte stalling
 
Dat klinkt al wat beter moet ik toegeven , hier is alles gewoon in het zicht er staat wel een mannetje maar die zit ook vaak een bakkie te doen in zn hokje wat trouwens wel in het loop pad staat maar toch je hebt altijd van die mafketels met een sleutel ofzo
 
Er is ook een niet overdekte fietsenstalling aan de voorzijde van het station. Daar kan je het ook proberen.

Je kan ook naar Best rijden. Intercity naar Utrecht stopt daar sinds kort ook en daar zal je waarschijnlijk minder last hebben van criminaliteit dan in de meest }) stad van Nederland. Hoewel ik dat zelf niet zo ervaar :)
 
Kijk een ervaringsdeskundige :-)

Over Best heb ik ook na zitten denken.

Ik weet alleen niet als ik een motorscooter koop hem dan buiten kan laten staan ?

De berichten die ik ooit lees doen me bijna geloven dat op elke hoek een Nafter staat die me ervan wil afhelpen.

Of is dat meer voor de randstad ?

Het zou voor mij ideaal zijn van huis naar Station is namelijk een K verbinding
 
met eindhoven heb ik gen ervaring maar ik weet dat ik in somige delen van utrecht mijn burgman ook liever in de bewaakte fietsen staling heb en tot nog toe geen probleem.
 
Kan je niet op de scooter gewoon lekker van Eindhoven naar Utrecht en vice versa?
Met een 200cc kan je ook prima 100km/u over de snelweg en waar het vast staat overal tussendoor.
 
Nee dat ben ik een beetje beu aan het raken. Ik doe het nu 2,5 jaar met de auto en dan heb je de stress van file en het asoverkeersgedrag. Met een scooter heb je dezelfde ervaring alleen minder file maar meer regen en weinig begrip van het overige verkeer je kent het wel.

Ik vind 170km per dag een beetje teveel van het goede :-)
 
Hoe gemakkelijk is het eigenlijk om een motor(scooter) te stelen?

Ik zet mijn motorscooter standaard op het stuurslot, het afdekplaatje van het slot gesloten en ik breng een schijfremslot door mijn voorste schijfrem aan.

Is dit voldoende om dieven :( op afstand te houden?
 
Hoe gemakkelijk is het eigenlijk om een motor(scooter) te stelen?

Ik zet mijn motorscooter standaard op het stuurslot, het afdekplaatje van het slot gesloten en ik breng een schijfremslot door mijn voorste schijfrem aan.

Is dit voldoende om dieven :( op afstand te houden?
Die nemen ze zo mee als ze echt willen, maar dat helaas in veel gevallen zo, schijfrem slot en stuurslot breken ze gewoon en kunnen zo meenemen in een busje of iets.

natuurlijk hoe betere sloten en betere beveiligde scooter word steeds moeilijker voor hun, ook is erg verstandig je motorscooter ergens aan vaste te maken. Bijvoorbeeld een muuranker.
Ook heb je tegenwoordig gps tracking kan je inbouwen, zodat je kan zien waar je motorscooter is als die gestolen is.
Denk ook zoiets te gaan aanschaffen, alleen kan dat natuurlijk ook nog uitgesloopt worden.
Beste is gewoon motorscooter in goed beveiligde ruimte te zetten en niet te veel in het zicht.
Hangt natuurlijk ook erg vanaf wat voor motorscooter je rijdt en het is gewoon pech hebben.
 
Laatst bewerkt:
Net een email gestuurd naarde NS ben benieuwd of ik in de bewaakte stalling mag parkeren

Stuurslot moet je nooitgebruiken word alleen maar vermoerd

Beste is en zwaar stalen slot en dan 2.

Ook in de fietsenstalling
 
Laatst bewerkt:
Stuurslot moet je nooitgebruiken word alleen maar vermoerd
tja als ze hem stelen dan zitte zei wel met dat vermoerd stuurslot
toch iets dat ik altijd opslot doe
skatebordje onder het voorwiel en hij is ook weg (schijfslot ook)maar dat hoor je dan denk ik wel (als hij bij je thuis staat)

als er aan het station 10 15scooters staan en er staat er 1tje niet op stuurslot (dan mogen er echt 10, 20sloten aanhangen) nemen ze die natuurlijk direckt mee..... (miste werk in het zicht de rest pleuren ze er thuis rustig af...)

stuurslot is toch maar 1sec werk voor opslot te doen....
 
Laatst bewerkt:
Kan je niet op de scooter gewoon lekker van Eindhoven naar Utrecht en vice versa?
Met een 200cc kan je ook prima 100km/u over de snelweg en waar het vast staat overal tussendoor.
Ik werd vorig jaar 2x30 km al binnen 2 maaanden zat met een 250 cc Derbi. :')
Paar jaar daarvoor nog wel 17.000 km woon werk met een Majesty 250 gedaan met 2x50.
Vereist wat doorzettingsvermogen. :')

Maar alles onder een burgman zit toch wel behoorlijk in de wind.
Majesty gaat trouwens ook nog, maar alles wat op een 50 cc scoot lijkt zeker niet. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar weken geleden mijn vespa 300 op de bewaakte fietsenstalling in eindhoven geparkeerd. De stalling aan het 18 sept.plein. Erin was geen probleem, toe ik er it ging kreeg ik wel een opmerking, 'dit is volgens mij geen scooter' zegt hij met een lach. of het nu mag weet ik niet, hij deed niet erg moeilijk.
 
Niet in elke fietsenstalling mag je een gemotoriseerde 2-wieler parkeren.
Op de Heuvel in Tilburg kom je er alleen in met een fiets weet ik uit ervaring.
Daarnaast zou ik hem niet graag naast een fiets parkeren.
Veel fietseigenaren nemen het niet zo nauw met de fiets (of welke ander voertuig dan ook) welke toevallig naast hun fiets staat. Een krasje is zo gemaakt...
 
Ze knijpen met motorscooters wel vaker een oogje dicht. Dit omdat de hedendaagse luxe bromscooter sommige type's bevat die bijna net zo groot zijn als menige motorscooter. Maxiscooters zijn wel twijfelachtig maar gewone scootermodellen als de jouwe doen ze vaak niet zo moeilijk over. Terecht, een beetje motor is veel groter en breder, daarnaast een grotere tankinhoud en dat is vaak de reden dat men motoren wel weigert, ivm brandgevaar(vraag me niet waarom).

Wel is enige vergevingsgezindheid ten aanzien van krasjes vereist...
 
Terug
Bovenaan Onderaan