Parkeren enzo??

Geerd

MF veteraan
14 aug 2005
5.371
1
Hey,

Rij nu net maandje motor maar als ik naar de stad ga moet ik dan parkeergeld betalen :? O-) :X ???

Meestal haal ik wel ff zoon kaarjte maarja iedereen kan hem afpakken '( en in zijn eigne koekblik leggen.

Dusja hoe moet dat? O-) :X :? |(


:W

Groeten Geerd
 
Wettelijk gezien is het een rommeltje met (betaald) parkeren voor motoren. Meestal mag je zelfs niet in een betaald parkeervak staan met je motor omdat dat specifiek voor auto's bedoelt is. De makkelijkste manier is het om je motor ergens op de stoep te parkeren op een dusdanige manier dat voetgangers en geen last van hebben.

En ik heb nog nooit betaald om m'n motor ergens te parkeren :)

Kijk gewoon eens hoe anderen hun motor hebben geparkeerd.
 
op de stoep mag je in belgie nooit een moto parkeren,vriend van mij heeft daar vroeger een bekeuring voor gekregen
ik parkeer me meestal in parkeervak doch betaal nooit,er moeten maar meer moto plaatsen komen
 
Wettelijk gezien is het een rommeltje met (betaald) parkeren voor motoren. Meestal mag je zelfs niet in een betaald parkeervak staan met je motor omdat dat specifiek voor auto's bedoelt is.

Dit kan goed kloppen ja, hier in Bergen op Zoom hadden ze destijds een reeks met parkeervakken die speciaal voor motorrijders waren, in feite een autovak maar dan twee keer zo smal. Omdat die vakken eigenlijk altijd leeg waren hebben ze er normale vakken van gemaakt. Toch een teken dat ze er maar aan toegeven dat motorrijders hun fiets gewoon voor de deur mogen zetten denk ik... :Y
 
Hoi Geerd,

Ik ga juist met de motor de stad in zodat ik geen geld hoef te verspillen aan hypersmalle parkeergarages. Gewoon de motor een beetje "uit de loop" plaatsen.

Ik zet hem (Centrum Rotterdam) vaak in de buurt van de speciale fiets-parkeerplaatsen.
 
Bij ons heb je van die Biesieklettes..
Daar kan je je fiets of brommer normaal in parkeren,
maar tegenwoordig is er bij de meesten ook wel ruimte voor een motor.
Misschien is dat een optie?
 
In Den Haag zet ik hem wel eens in een parkeergarage. Moet wel betalen maar hij staat ook veilig.
:]
 
In Den Haag zet ik hem wel eens in een parkeergarage. Moet wel betalen maar hij staat ook veilig.
:]

:^ , en als ik ff snel ergens moet zijn dan zet ik hem gewoon op de stop vlak bij een muur ofzo, zodat voetgangers er geen last van hebben.
 
Sinds kort heb je hier dat betalen met je gsm.
Ongetwijfeld dat je binnekort dus je motor in een parkeervak moet zetten , en dus je kenteken moet doorbellen ofzo.

Overigens probeer ik hem altijd in of buiten een fietsstalling te zetten.
 
Lang leve de blauwe petten in Utrecht. :( :(

Voor een vergadering in het centrum van Utrecht met de motor gegaan. Voor het vergadercentrum op de stoep geparkeerd. Dit wordt gedoogd, mits je geen hinder veroorzaakt. Ik, zo vriendelijk als ik ben O-) , vlak naast een scherm van een terras mijn rode monster op slot gezet (9.30 uur). Om 12.30 uur was de vergadering afgelopen en wilde mijn fiets weer pakken. Wat schetst mijn verbazing: een terras om mijn motor gebouwd en onder mijn zadel een geel briefje van Politie regio Utrecht district Paardenveld. Het transactiebedrag bedroeg € 75,- voor het hinderlijk parkeren. :( :(
Ik naar de terrasuitbater. Vanaf 12.00 uur mag hij zijn terras uitstallen. Nergens iets van te zien dat er een terras gemaakt kan worden. Helaas pindakaas. '( '( (Met een rotgevoel op de motor gestapt en naar mijn zaak terug gereden)
De verbalisant gebeld. Na lang praten heeft hij de bon verscheurd.
Het wordt gedoogd als je een motor op de stoep parkeert mits deze niet hinderlijk staat. (hinderlijk is een rekbaar begrip: voor een branduitgang=hinderlijk, opeen loopstrook=hinderlijk, maar naast een terrasafscheiding uit de looproute=NIET hinderlijk alleen moet je wel weten dat er geen ander terras naast gemaakt kan worden.) :)
Dus let goed op als je je motor in Utrecht parkeert.
 
Zet `m altijd waar ik moet zijn ,in het zicht, vanwege afgetrapte spiegels & knippers, en opengesneden buddy in het verleden. (Ja, je hebt echt lui die dit soort dingen ``kicken vinden)
 
ik had geleerd dat je wel een ticketje moet pakken en deze dan gewoon bijhouden in je portefuille.

als je een boete krijgt dan ga je met je ticket naar politiekantoor en dan wordt het nietig verklaard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan