parkeren in je voortuin mag toch?

Tensive

MF veteraan
14 okt 2001
5.754
0
Arnhem
Je motor parkeren op het trottoir is verboden maar wordt soms toch wel es gelukkig gedoogd.
Maar wat als ik mijn motor in mijn voortuin plaats... ? Dat mag toch wel?

Dit vraag ik me nu af, omdat ik een hele aardige buurvrouw heb, die onlangs een vriend heeft gekregen waar ik het blijkbaar niet goed mee kan vinden (en de andere buren van hun mogen hem ook niet, want hij klaagt altijd luid als hij in z\'n tuintje staat dat het stinkt naar honden; die buren hebben namelijk twee honden). Hij zit elke dag bij haar thuis (hij is werkeloos) en kan niet tegen het geluid van mijn mooie motor (eerlijk gezegd kan ie wel tegen meer dingen niet). Als ik de motor hier vooraan start, komt ie al snel naar buiten om te vragen (te eisen) of ik die motor de straat op wil rijden (wij wonen op een erf; geen straat aan huis, alleen stoep).
Omdat ik niet altijd mijn motor gelijk binnen zet (wil soms nog es ff een stukje rijden na het eten) nadat ik van men werk ofzo kom, zet ik em mooi in de voortuin. Komt die gast laatst bij mij aan de deur om te vragen of die motor niet in de voortuin kon, want het belemmerde zijn zicht (?!?!) als hij naar buiten wilt kijken. Je snapt wel dat ik het daar niet zo mee eens was en enigste wat ik verstond was een gemompel dat hij de politie wel de motor zou laten verwijderen. :j

Misschien laat ik me wel wat teveel opnaaien... |(
maar zover ik weet is het legaal om je motor over het trottoir te vervoeren en in je voortuin te parkeren.
 
Tuurlijk mag je je bike neerzetten op eigen grond, ik zou er gelijk een boot neerzetten om je buurman te etteren...

Ook ben ik in het bezit van de 2 domainen,

http://www.kutburen.nl (www.kutburen.nl)
http://www.kutburen.com (www.kutburen.com)

Zal die wel eens actief maken, kun je een verhaaltje over je buurman posten.. en dan een briefje onder zijn autoruit :)
 
Heheheh.. jah, hij verdient het wel om ge-etterd te worden. Maar ik zou zo wellicht indirect ook de buurvrouw lastig vallen, terwijl zij er niets aan kan doen (althans... ). En zij is vrij geliefd hier, hele aardige mevrouw... lastig eh?

wanneer worden die links actief? ... lijkt me wel leuke sites !.. :)
 
Je mag je motor natuurlijk in je eigen voortuin zetten. Je mag je motor en auto trouwens niet voor je eigen inrit zetten.
 
Heheheh.. jah, hij verdient het wel om ge-etterd te worden. Maar ik zou zo wellicht indirect ook de buurvrouw lastig vallen, terwijl zij er niets aan kan doen (althans... ). En zij is vrij geliefd hier, hele aardige mevrouw... lastig eh?

wanneer worden die links actief? ... lijkt me wel leuke sites !.. :)

Gewoon doorgaan, je buurvrouw zal zelf wel inzien dat die werkeloze zak moet oprotten of een baan moet vinden, ipv achter geraniums zitten.
In de tuin mag je \'m gewoon neerzetten hoor.

Hier is 2 maanden terug een kras van voor naar achter op de auto gezet omdat we \'m voor het huis hadden staan, we verdenken m\'n buren waar we altijd ruzie mee hebben (ja die vent die niet kan parkeren), maarja.. geen bewijs he.. ach die vent is 80, dus binnenkort zal ie wel dood gaan. Dan bestel ik een fanfare die even lekker een deuntje komt spelen in de straat omdat ie eindelijk opgerot is.

Vind ik echt jammer, je hebt zoveel buren die gewoon alleen maar lopen te zeiken... maar het kan ook zeker anders, er zijn ook zat relaxte buren... maar die zijn schaars.
 
ik had mijn fiets altijd in de gang staan (etagewoning in amsterdam), maar na een jaar of 2 begon de bovenbuurman erover te zeiken dat hij er niet meer langs kon met zijn boodschappen (hij is zelf gewoon te vet). Twee keer mij gewaarschuwd, maar ik heb hem uitgemaakt voor dikke pad. Toen heeft hij mijn fiets buiten gelazerd met nog wel een slotje erop van hemzelf. Aangezien het zo\'n goedkoop cijferslotje was heb ik die binnen een minuut losgekregen en ik was er vroeg bij zodat hij niet gejat was.

Toen kwam er dus een vriend van hem langs met een nieuwe mooie mountainbike die hij in de gang parkeerde. Ik naar die buurman toe en gevraagd of die fiets weg kon. Dat kon dus niet en ik moest oprotten. Ik naar beneden, fietsje gepakt en vastgezet met cijferslotje wat ik nog had liggen. Ik kijken en na een uur was die fiets weg. Paar uur later hoorde ik wat gestommel op de trap en die vriend van de buurman ging weg en kwam een minuut later weer omhoog, schreeuwend dat zijn fiets gejat was.

Buurman boos, en ik blij. Spreek hem nu nooit meer, maar kan ook te maken hebben met het feit dat hij er nu niet meer woont. :+
 
Zo had ik toen ik in m\'n huidige flat kwam een megavette boom in de tuin. De buren zullen wel gedacht hebben, van ha een nieuwe, dan kan nu eindelijk die boom weg. Zatten ze te zeuren dat die boom voor het raam stond en overdag hun zicht blokkeerde. Pardon? Ten eerste waren er mensen bij die er helemaal geen last van konden hebben omdat die boom 15 meter verderop stond. Ten tweede was hij wel hoog, maar niet zo hoog dat ie tot aan de 2e of 3e verdieping reikte. En ten derde heb je helemaal geen tijd als normaal mens om overdag naar buiten te kijken vanuit je huis, omdat je dan naar je werk moet! Eikels... Heb hem wel omgezaagd, beetje meer licht in huis gekregen, maar snap niet waar iedereen zich druk om maakt. Vraag het gewoon netjes en niet allemaal van die kutsmoesjes verzinnen.
 
Buurman boos, en ik blij. Spreek hem nu nooit meer, maar kan ook te maken hebben met het feit dat hij er nu niet meer woont. :+

:} :} :} :} :} :} Kijk! Zo hoort het ! :) Terugpakken op z\'n eigen dingen. En zo pak ik mijn buurman dus ook altijd terug door zo schuin mogelijk te parkeren als ie weg is, zodat ie z\'n auto nergens kwijt kan.

En waar belt ie dan aan ? Juist, hiero. Dat ik niet kan parkeren :)
 
ja zeker mag dat.
gewoon een opblaas pop op zetten als je je motor voor het huis hebt staan.
wedden dat klagen zo over is.
en de buurvrouw bij omdat plafon opnieuw gesoust is
 
Tja,,1 persoon mag je, en deze komt redelijk over, het andere persoon is onredelijk , en mag je niet .Dan komt een staaltje conflictbeheersing om de hoek kijken. Als hij gaat dreigen met politie,die grijpen alleen in bij een onveilige situatie, dus die laten die motor ijskoud staan.
die zullen hem tevens erop wijze dat hij een sociaal probleem heeft.(dat is frustrerend voor hem). Probeer het eens botweg te bespreken, vertel dat je op die motor gesteld bent, en dat je die liefst gewoon in het oog houd, wat naar mijn mening je goed recht is.
meestal leiden dit soort situaties tot groeiend onbegrip over en weer, om de domste dingen.
trek gewoon eens de stoute schoenen aan en bespreek het op een rustige manier, conflicten los je op , op een rustige manier, met communicatie, respect en begrip, betrek er ook de gerespecteerde buurvrouw bij, het is gewoon geven en nemen, en wie weet wat er dan allemaal mogenlijk is, nee heb je , ja kan je krijgen, en een gesprek werkt alleen verhelderend
 
Wij hebben 2 motoren in de voortuin staan en voor zover ik weet mag dat. Voordeel: je hebt altijd parkeerplaats en de kans op een openwaaiende autodeur, kinderen en ander zaken die je motor kunnen beschadigen is nihil.
 
Wat een enorme JANKERT.....en zielepoot.

ik zou er een yosimura geval ding onder zetten en de hele dag stationair laten lopen, en zo nu en dan een rukje aan de gasschuif...
 
Tja,,1 persoon mag je, en deze komt redelijk over, het andere persoon is onredelijk , en mag je niet .Dan komt een staaltje conflictbeheersing om de hoek kijken. Als hij gaat dreigen met politie,die grijpen alleen in bij een onveilige situatie, dus die laten die motor ijskoud staan.
die zullen hem tevens erop wijze dat hij een sociaal probleem heeft.(dat is frustrerend voor hem). Probeer het eens botweg te bespreken, vertel dat je op die motor gesteld bent, en dat je die liefst gewoon in het oog houd, wat naar mijn mening je goed recht is.
meestal leiden dit soort situaties tot groeiend onbegrip over en weer, om de domste dingen.
trek gewoon eens de stoute schoenen aan en bespreek het op een rustige manier, conflicten los je op , op een rustige manier, met communicatie, respect en begrip, betrek er ook de gerespecteerde buurvrouw bij, het is gewoon geven en nemen, en wie weet wat er dan allemaal mogenlijk is, nee heb je , ja kan je krijgen, en een gesprek werkt alleen verhelderend

Je kan hem natuurlijk ook verschrikkelijk op zn muil stompen.
word ie ook wel stil van :+
 
Op woensdag 31 oktober 2001 13:26 schreef boom boom het volgende:
ik had mijn fiets altijd in de gang staan (etagewoning in amsterdam), maar na een jaar of 2 begon de bovenbuurman erover te zeiken dat hij er niet meer langs kon met zijn boodschappen (hij is zelf gewoon te vet). Twee keer mij gewaarschuwd, maar ik heb hem uitgemaakt voor dikke pad. Toen heeft hij mijn fiets buiten gelazerd met nog wel een slotje erop van hemzelf. Aangezien het zo'n goedkoop cijferslotje was heb ik die binnen een minuut losgekregen en ik was er vroeg bij zodat hij niet gejat was.

Toen kwam er dus een vriend van hem langs met een nieuwe mooie mountainbike die hij in de gang parkeerde. Ik naar die buurman toe en gevraagd of die fiets weg kon. Dat kon dus niet en ik moest oprotten. Ik naar beneden, fietsje gepakt en vastgezet met cijferslotje wat ik nog had liggen. Ik kijken en na een uur was die fiets weg. Paar uur later hoorde ik wat gestommel op de trap en die vriend van de buurman ging weg en kwam een minuut later weer omhoog, schreeuwend dat zijn fiets gejat was.

Buurman boos, en ik blij. Spreek hem nu nooit meer, maar kan ook te maken hebben met het feit dat hij er nu niet meer woont. :+


Misschien een leuke off topic. "Burenruzie, wat was er en hoe heb je het opgelost"

:)
 
Wij hebben 2 motoren in de voortuin staan en voor zover ik weet mag dat. Voordeel: je hebt altijd parkeerplaats en de kans op een openwaaiende autodeur, kinderen en ander zaken die je motor kunnen beschadigen is nihil.

Hoef ik het niet meer te vertellen... is wel handig die motoren in de voortuin. Als mensen mochten zeiken verwijzen we wel naar het enorme tekort aan parkeerplaatsen in onze wijk.
 
waar woon je...komen we ff langs...met 20 man...ff burn'nen...daarzo...
kijken of ie dan nog wat te zeiken heeft.. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan