parkeren in maastricht met je motor

Waarom mag ik mijn motor niet in een parkeervak parkeren?
Als ik een parkeerticket koop en op de motor bevestig, dan betaal ik toch voor de ruimte waar ie staat?
Ik betaal wegenbelasting en heb recht op het gebruik van de openbare weg en daar hoort ook het parkeervak bij.
 
Naar mijn weten is het als volgt geregeld:
Blauwe zone? pech, mag niet in een vak.
Betaald parkeren? succes met je bonnetje
Vrij parkeren? succes met de automobilisten als het erg druk is (winkelcentrum)

Op de stoep parkeren is naar mijn weten bij wet verboden maar wordt gedoogd tenzij je het wel erg bont maakt zoals dwars op de stoep parkeren.

Tevens kan je in alle scenario's gezeik van automobilisten en/of voetgangers verwachten, alle namelijk al eens gehad :+

Hoe dan ook, linksom of rechtsom, ik dump em gewoon op de stoep.

de mogelijkheid is ook dat ik er grandioos naast zit trouwens

Blauwe zone? Zolang je geen zijspan hebt, hoef je geen parkeerschijf te gebruiken.
Betaald parkeren? Gewoon neerzetten. Als je al een flip op je motor aantreft, zorg je gewoon dat je een bonnetje bietst van iemand die het weggaat. En dan maar hopen dat het dan geseponeerd wordt. Maar gewoon op de stoep scheelt dan natuurlijk een hoop gedonder.
 
Altijd die Limburgers die wat te zeuren hebben om niets. Wordt tijd dat we dat aanhangsel van NL aan België verkopen, of aan Duitsland. Voor mijn part gratis en voor niets.

Doe Brabant er ook maar bij. Dan noemen ze ons in ieder geval geen "Hollander"meer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan