Parkeren op asfalt..

Kees Den Haag

MF veteraan
28 apr 2005
4.909
110
Den Haag
Vandaag de motor neergezet op de jiffy, kom ik terug na een tijdje, staat de motor enorm scheef. Gelukkig lag 'ie nog niet op zijn kant!

Wat blijkt, door de hitte is het asfalt aan het smelten, en zakt de standaard langzaam in de weg. Als ik wat later terug was gekomen was het vast fout gegaan.

Helemaal nooit bij stil gestaan... Vanaf nu wel dus, en jullie vast ook! Of ben ik de enige die zo stom was?
 
Of ben ik de enige die zo stom was?

Mwoah :+

Maar dat is dus de reden dat ik altijd een houten plankje bij me heb. Verdeeld de druk onder me jiffy en dus zakt minder snel weg. Gebruik dat plankje ook op gras.
En nee....Ik heb dit zelf gelukkig nog nooit meegemaakt maar heb er wel van geleerd toen ik de motor van een ander ook zo weggezakt zag staan. Ook op asfalt dus.
 
damn dat hij iets in het asfalt zakt kan ik me voorstellen maar gaat dat echt zo diep dan :?

:Y :Y Ik heb het zelfs een keer gezien dat de motor gewoon plat tegen het asfalt lag. Heel die jiffy was er volledig in weggezakt. Was het wel al een paar dagen op/rond de dertig graden. Was alleen een dijk van een probleem om dat ding weer overeind te krijgen.
[me]Whimpey weet niet of en hoe het alsnog gelukt is :N [/me]
 
@Rambabbel

Toch wel zo'n 8 a 10 cm... Het is aan de rand altijd al wat lager, dus hij stond sowieso al extra schuin waardoor er meer druk op komt.
 
Thanx voor het melden! Ik had hier nooit bij stil gestaan maar zal er vanaf nu op letten wanneer ik me motor ergens parkeer.
 
yep, ook eens meegemaakt,tijdens hittegolf.Kawa GTR op jiffy op het asfalt en wij op het terras.Je moet dat echt een keer zelf meemaken om het te geloven en je schrikt je het laplazerus.Asfalt lijkt wel drijfzand!
 
yep, ook eens meegemaakt,tijdens hittegolf.Kawa GTR op jiffy op het asfalt en wij op het terras.Je moet dat echt een keer zelf meemaken om het te geloven en je schrikt je het laplazerus.Asfalt lijkt wel drijfzand!
 
Mazzel dat niet je hele motor erin is gezakt! :+

Btw zat er geen holte onder het asfalt, dat hij er zover ingezakt was?
Nergens voor nodig. De totale asfalt laag is een cm of 8 dik ofzo. Dus hij kan dan een aardig eindje zakken. Het wordt pas écht een probleem als het asfalt weer uitgehard is en je jiffy zit er vast in. :P
 
Nergens voor nodig. De totale asfalt laag is een cm of 8 dik ofzo. Dus hij kan dan een aardig eindje zakken. Het wordt pas écht een probleem als het asfalt weer uitgehard is en je jiffy zit er vast in. :P

Antidiefstal tip... _O-
 
Dat hoor je toch best vaak... Motor omgedonderd omdat de jiffy in het asfalt zakt |(
Gelukkig was jij er net op tijd bij :) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan