Parkeren Rotterdam

Painter

MF veteraan
26 nov 2005
1.141
107
Oud-turnhout
Hoi, we moeten binnenkort de Ferry naar Hull nemen, met de motorfiets uiteraard. Maar eerst willen we Rotterdam bezoeken en daar een hapje eten. Weet er iemand waar veilig de motorfiets te plaatsen?
 
Ik denk dat het slimmer is als je ook je bepakking bij je hebt toch de motor in het zicht te houden. Anders even bij de portier van een parkeergarage even vragen of je met de motor naar binnen kan. Ikzelf heb in het verleden wel eens in de Parkeergarage bij de meent gestaan.
Dan sta je best snel in het drukke terwijl je ook snel weer op de uitvalswegen zit.
Parkeergarage Meent | Rotterdam.nl
 
ja bedankt. Ik denk ook dat dat de beste optie is. Een parkeergarage. Is dat bij de meent dan geen probleem met die slagboom, gaat die wel open? En moet je dan de prijs van een auto betalen?
Een aantal jaren geleden kwam de parkeergarage van mc erasmus voorbij hier. Daar zou je via de hoofdingang links gratis met de motorfiets kunnen parkeren. Ik heb het eens opgezocht, maar er zijn blijkbaar verschillende garages met verschillende ingangen voor dit ziekenhuis. Als iemand misschien de juiste straat waarlangs binnen te rijden kan geven?
 
Lang geleden zat er een bewaakte fietsenkelder bij het station, parkeerde m'n fiets daar altijd. Weet niet of dat er nog zit.
 
Steeds meer parkeergarages hebben motorfiets plaatsen, maar wat mij vooral opvalt (kom in veel van die krengen voor het werk) is dat er steeds minder zijn waar daadwerkelijk toezicht of bewaking zit, dus ik zou de bagage niet laten zitten tenzij je alleen goed afsluitbare koffers hebt waar je aan de buitenkant niet kan zien dat ze vol zitten.
wat denk ik het handigst is is rondbellen naar de verschillende parkings.
je mag ze ook bij mij in de tuin zetten, maar ik werk de hele dag dus veel schiet je daar niet mee op.
 
Het is een oud pan met aflsuitbare koffers en daar zit niets waardevol in behalve kleding. Voor de andere zaken heb ik een Tanktas die ik er uiteraard af neem.
 
Dan is iedere parkeergarage met motorplaatsen prima te doen denk ik, wel dure grap in het rotterdamse want ik verwacht niet dat er heel veel prijsverschil tussen een motorfiets en een auto zit en ik schrik me ieder keer weer de hik als ik aan het eind van een dag de parkeerkosten voor mag schieten
 
Ja ik kan hem natuurlijk ook ergens op de stoep zetten. Hier in België is dat overal toegestaan. Maar in Nederland niet dacht ik, want ik was eens jaren geleden in Valkenburg en die maakten daar toen een hele heisa van. Moest zelfs parkeergeld op de parking betalen daar geloof ik. Langs de andere kant waren we vandaag in Slek en daar kwamen vijf trike rijders aan en die zetten die dingen gewoon op het terras naast hun stoelen. Dat is natuurlijk wat vervelend omdat ik er niet bekend ben, bijvoorbeeld in Brussel zou ik hem ook niet zomaar ergens neer zetten. In Antwerpen wel, maar dan op de juiste plaats wel.
In Engeland mag het dan weer meestal niet, daar moet je hem verplicht op de daarvoor voorziene motorplaatsen zetten. Dat is een extra gepuzzel vooraf natuurlijk.
 
Heb iets gevonden; mc erasmus inrijden via Westzeedijk blijkbaar. Daar zou een gratis motor en scooterparking zijn.
"Heden wordt er wel gewerkt, waardoor parking Westzeedijk niet altijd toegankelijk is, volg de actuele omleidingen." Dat klinkt dan weer minder. Maar zal het er misschien op wagen.
 
Ja ik kan hem natuurlijk ook ergens op de stoep zetten. Hier in België is dat overal toegestaan. Maar in Nederland niet dacht ik, want ik was eens jaren geleden in Valkenburg en die maakten daar toen een hele heisa van. Moest zelfs parkeergeld op de parking betalen daar geloof ik. Langs de andere kant waren we vandaag in Slek en daar kwamen vijf trike rijders aan en die zetten die dingen gewoon op het terras naast hun stoelen. Dat is natuurlijk wat vervelend omdat ik er niet bekend ben, bijvoorbeeld in Brussel zou ik hem ook niet zomaar ergens neer zetten. In Antwerpen wel, maar dan op de juiste plaats wel.
In Engeland mag het dan weer meestal niet, daar moet je hem verplicht op de daarvoor voorziene motorplaatsen zetten. Dat is een extra gepuzzel vooraf natuurlijk.
In Nederland is het toegestaan mits je niemand hindert met je motor (iemand in een scootmobiel moet er gewoon normaal langs kunnen dus), TENZIJ de APV van de desbetreffende gemeente dit verbiedt. Meestal geldt dit alleen voor hele toeristische plaatsen zoals badplaatsen of Valkenburg.
 
't Is veel makkelijker.
Parkeren voor de deur op het trottoir.
Prachtig uitzicht en midden in de stad.
Ook op weg naar de Ferry.

Waarom denk je dat ze de ballentent heten? juist ja, een aanrader.
Ik ben een geboren Rotterdammrt, als je vragen hebt....
 
Ja ik kan hem natuurlijk ook ergens op de stoep zetten. Hier in België is dat overal toegestaan. Maar in Nederland niet dacht ik, want ik was eens jaren geleden in Valkenburg en die maakten daar toen een hele heisa van. Moest zelfs parkeergeld op de parking betalen daar geloof ik.
Valkenburg is een uitzondering, dat is een lokale verordening.
Als je b.v op de Coolsingel parkeert, gewoon op de stoep, die zijn daar breed zat en heeft niemand er last van.
 
Ik woon in Rotterdam en ik zet hem altijd (gratis) op de stoep in de buurt van de tent waar ik ga eten. Nog nooit problemen gehad.
Zou ik ook doen, hoor. Overdag in het centrum op een punt waar veel mensen lopen zal er niks gebeuren. Zo erg is het nou ook weer niet in de stad ;)

In het donker, op een stille plek, is het misschien anders.
 
Ben geboren en getogen Rotterdammer maar zou gewoon keihard doorrijden,heb er nog nooit wat mee gehad en dat wordt zelfs steeds minder.
 
O ja joh? Lekker wegblijven dan. :W

Voor alle anderen: het zal je zeker je zeker bevallen in onze mooie stad. Tip: doe een tochtje met de watertaxi.
Mooi? Grijze grafstad! :+
Ik wil wel de rattenboot een keer proberen.
Ratterdam!

Doe mij maar Den Haag!
:)
 
Ik wil wel de rattenboot een keer proberen.
Ja, past wel bij jou zo te horen, die boot :P
 
De reacties met parkeren voor de eet tent zijn mischien het beste. Kan je zicht houden. Besides, jullie zijn met zijn 2 of meerdere mannen / vrouwen. Dus 1 of 2 achterlaten bij de motoren en de rest naar binnen om te kopen. Dan misschien op straat eten, of in meerdere etappes. 2 eten 2 wachten, etc. Bedenk wa. Hoe dan ook: geniet ervan, het eten en het rijden!
 
Ja, ik ga met mijn zoon van 16 op de pan naar Lake District. Hij is ondertussen al 1m 94 dus heel wat groter als ikzelf. We gaan zeker genieten,👍
 
De reis duurt 12 uur vertrek Rotterdam Hull maandag tot vrijdag 20.30 zaterdag zondag 21.00.
De volgende morgen kom je aan.
Denk je dat je niet eten kunt op de boot.
Die keren dat wij met de ferry van Rotterdam naar Hull gingen gewoon lekker eten op de boot biertje beetje rond lopen wat spullen kopen die je niet nodig hebt en gaan slapen.
Volgende morgen een lekker buffet Engels ontbijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan