Parkeren Sterrenwacht Leiden

Grandia

motociclista da bar
Donateur
27 jun 2006
24.770
795
Amsterdam
Ik moet binnenkort bij de Sterrenwacht in Leiden zijn. Kan ik mijn motor daar in de buurt op de stoep zetten? Met de auto is de Leidse binnenstad geen pretje meer, ik weet niet hoe dat met motoren zit.
 
ah, dat had ook gekund, maar de laatste keer dat ik daar liep was die kant in "verbouwing", wist dus niet of dat ie alweer toegankelijk was.
 
het is inmiddels bewolkt,dus geen sterren te zien,
das wel weer jammer..

hubble-image-of-hh-505-in-orion-full-image.jpg
 
Mijn voormalig kijkertje,de Celestron C14,de GL1500 onder de kijkers.;)
48CB5960-1200x802.jpg

En m,n andere voormalige kijker,een Meade 10inch,
004.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat is een serieuze kijker…..kun je Jupiter (en de manen) goed op de foto krijgen.
Ben meer een visuele kijker,ik heb wel eens foto,s gemaakt maar heb het geduld er niet voor.
Overigens heb je voor goede foto,s niet zo,n beest nodig,80mm is dan al groot zat.
1 van mijn pogingen,links zie je nog een maantje van Jupiter,de grote rode vlek is ook zichtbaar,gemaakt met een ZWO camera en Meade LX200
telescoop.
Capture-4_16_2014-10_42_51-_zpsf18e1e28.jpg
 
Laatst bewerkt:
ooit met het jwg op sterrenkamp geweest in Ootmarsum..
(ik was een jaar of 10)
en ik maar denken dat ik veel van sterren en planeten wist..

enige kamp/ uitje wat ik leuk vond.. ooit.


ben t altijd leuk en interessant blijven vinden.
 
wel met het blote oog gezien, maar geen telecamera/ telescoop...


wil ik wel, maar in nl niet erg interessant ivm lichtvervuiling en zeer grote kans op ☁️☁️☁️☁️
Lichtvervuiling hoeft geen probleem te zijn,ik woonde in het Westland en dat is 1 van de grootste bronnen
van lichtvervuiling,ik heb ondanks dat de mooiste dingen gezien,wel merkte ik een groot verschil tussen waar ik
nu woon in Brabant,ik dacht het is lekker donker hier maar de seeing is hier vreselijk,dat was aan de kust veel beter,
de lucht lijkt daar ook schoner,ik ben daardoor ook gestopt met de hobby,het is hier gewoon slecht.
 
nee, als je weet waar je ongeveer moet kijken, geen probleem.
maar ik heb geen enkele pleyaden meteoren gezien...🙁

maar ik zit 2km van de ring en midden in een woonwijk..

schiet dus niet op
(voor mij)
 
nee, als je weet waar je ongeveer moet kijken, geen probleem.
maar ik heb geen enkele pleyaden meteoren gezien...🙁

maar ik zit 2km van de ring en midden in een woonwijk..

schiet dus niet op
(voor mij)
Ach bv planeten en de maan kan je altijd wel zien ook in de lichtvervuiling,bij mij was de hele hemel verlicht door
licht van tuinbouwkassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan