parkeren van een zijspan

Elsjo

Die hard MF'er
17 jun 2001
631
0
Amsterdam
zoals het onderwerp al aangeeft, waar parkeer je je zijspan. Ik ben me wat aan het orienteren op zijspannen zodat de hond ook eens een ritje mee kan, en omdat het me geweldig leuk lijkt. Maar waar zet ik het span neer na de rit, voor m'n huis op de stoep is geen optie = te smal, en in een parkeervak zal parkeerbeheer niet blij mee wezen (woon in Amsterdam). Waar zetten jullie je span neer?
 
Elsjo geen span |( koop dan een open vierwiel. :+
Zie Buurman bij voorbeeld. Dat is niks voor jou. :P

Ik weet niet hoe groot je hond is maar heb jaren met iemand gereden die begonnen is met hond in mand voor en achterop en later stond dat beest altijd los op de tank en hij is er nooooooooooit afgevallen. Had wel altijd leren petje en bril op. Beestje was later ook Mascotte van de club.
Maar er zijn wel meer mensen die dat met honden doen. Natuurlijk niet met sint berhards of zware rotweilers.
 
Laatst bewerkt:
hplaverda, hond is niet zoooooooooo groot maar al dertien jaar, geloof niet dat ze nog een carriere wil beginnen als tank-acrobate :+
 
Na 13 jaar zitten ze wel lekker stil *D

EEEEEEEENNNNN hij gaat zeker weten er een stuk vrolijker van kijken :P
Dus lekker mandje.
 
Een vriendin van mij neemt der hond altijd mee in de tanktas en hij wil het zelf.
Als ze de autosleutels pakken komt hij niet overeind maar oh wee als ze de motorsleutels pakken dan staat hij al bij de deur.
 
Parkeren Span in A'dam kost volgens mij net zoveel als een vierwiel en is dus niet te doen voor de lol.

Koop gewoon vier redelijke magneten en wat klitteband. Doe dat om de vier pootjes en zet hem op de tank. (zit ze goed vast) Gaan met die handel. :P :]

Wel zijn kop richting koplamp want anders is zij steeds je visier aan het schoonlikken van vreugde. :+
 
Maar als je gewoon een span wil om de zeeeeeeeeeeer knappe brikke stuntteam stuurman en zijn lelijke lange magere hulpje af en toe te ontmoeten zou ik wel een span aanschaffen :X

:) :+
 
Navraag bij parkeerterreur sorry parkeerbeheer van stadstoezicht Amsterdam leert, dat in Amsterdam niet opgetreden wordt tegen een motor met zijspan op een betaald parkeervak/plaats/plek.
Reden is, dat het niet een motorvoertuig op 4 wielen is. Tevens is het een praktisch probleem, omdat je een kaartje c.q. parkeervergunning nergens kwijt kunt, omdat je het binnen de kortste keren kwijt bent. Gewoon nerzetten dus.
 
Overigens is dit over het algemeen het beleid in heel Nederland op betaald parkeergebied. Althans als het gaat om een parkeerkaartje.
Er zijn ook parkeervakken zonder kaartjes maar met vaknummers. Aangezien je daar geen kaartje krijgt maar het vaknummer in de parkeerpaal wordt opgeslagen, zal het verhaal van het kaartje niet opgaan.
Informeer overigens altijd even als je ergens heen gaat. De ene stad is de andere niet.
 
Navraag bij parkeerterreur sorry parkeerbeheer van stadstoezicht Amsterdam leert, dat in Amsterdam niet opgetreden wordt tegen een motor met zijspan op een betaald parkeervak/plaats/plek.
Reden is, dat het niet een motorvoertuig op 4 wielen is. Tevens is het een praktisch probleem, omdat je een kaartje c.q. parkeervergunning nergens kwijt kunt, omdat je het binnen de kortste keren kwijt bent. Gewoon nerzetten dus.

Dank je wel :} Denk dat ik binnenkort maar es span-les ga volgen 8-)
 
Annexeer een plek en hang er dit bord bij :)
full


Te koop bij Motorrad-Gespanne.
http://www.motorrad-gespanne.de

Bij de weg: Als het echt alleen om het hondje te doen is, Schuring maakt aanhangers voor hondenvervoer. Dat is eurovriendelijker dan een span.
http://www.h-schuring.nl/aanhangers.htm

Sidecarmaniac.
 
Bij de weg: Als het echt alleen om het hondje te doen is, Schuring maakt aanhangers voor hondenvervoer.

Sidecarmaniac.
Nee hoor, 't is eigenlijk alleen voor mezelf O-) Probeerde alleen wat extra redenen te bedenken waarom ik ontzettend nodig een motor erbij wil hebben..... })
 
Navraag bij parkeerterreur sorry parkeerbeheer van stadstoezicht Amsterdam leert, dat in Amsterdam niet opgetreden wordt tegen een motor met zijspan op een betaald parkeervak/plaats/plek.
Reden is, dat het niet een motorvoertuig op 4 wielen is. Tevens is het een praktisch probleem, omdat je een kaartje c.q. parkeervergunning nergens kwijt kunt, omdat je het binnen de kortste keren kwijt bent. Gewoon nerzetten dus.

Yes weer een reden voor een zijspan ! Ik ga parkeerbeheer helemaal gek maken met me zijspan ! :9
 
Wel effe oppassen met die parkeertickets: In België krijg je wél die boete. Als je nu een kaartje hebt kan je daarmee, samen met de bekeuring, naar het politiekantoor stappen en je uitleg gaan doen. Je weet wel, kaartje op zak anders toch gejat, enz. Meestal word je boete verscheurd.Dus altijd effe controleren of niet links of rechts een niet bekeurde koekblikrijder instapt en om z'n ticket vragen, kan veel centjes opbrengen.
 
Dat vind ik nou een legitieme Reden om een
Zijspan te kopen. En een Span raak je altijd ergens op de Stoep
kwijt, ook in Amsterdam.
full

 
Kijk, dat was nou net niet de bedoeling, span op de stoep parkeren, is net zo breed als een auto en kan worden weggesleept.
Waarom op de stoep als je gratis in het parkeervak kan staan.
 
Kijk, dat was nou net niet de bedoeling, span op de stoep parkeren, is net zo breed als een auto en kan worden weggesleept.
Waarom op de stoep als je gratis in het parkeervak kan staan.

Het is mischien niet de Bedoeling, maar het mag wel
als er genoeg Plaats is.
Ik zet mijn Span regelmaatig aan het Eind van de Weteringschans
neer om naar de Albert Kuip te gaan. Ik heb het Span een keer
op een betaalde Plek gezet en een Bon te pakken, da word je niet
vrolijk van.
Ook in Amsterdam is een Span een Motor en die mag, mits genoeg Plaats,
op de Stoep staan.
full
 
Ik ben overstag gegaan O-) , vandaag voor mijn hond Guus een Guzzi V50 Nato met velorex-bakje gekocht, moet nog even kijken hoe ik de motor naar Amsterdam vervoer, daar ik mijn zijspan-rijles nog niet geboekt/gevolgd heb :o
Maar het is een prachtig ding, alarmverlichting, mist-achterlicht, oorlogsverlichting (als ik de lamp glaasjes te pakken krijg) lederen tassen, origineel boekje, passagierszeiltje (zodat Guus droog kan zitten :+ Ik ben erg blij!!!!
 
Ik ben overstag gegaan O-) , vandaag voor mijn hond Guus een Guzzi V50 Nato met velorex-bakje gekocht, moet nog even kijken hoe ik de motor naar Amsterdam vervoer, daar ik mijn zijspan-rijles nog niet geboekt/gevolgd heb :o
Maar het is een prachtig ding, alarmverlichting, mist-achterlicht, oorlogsverlichting (als ik de lamp glaasjes te pakken krijg) lederen tassen, origineel boekje, passagierszeiltje (zodat Guus droog kan zitten :+ Ik ben erg blij!!!!

Gelukgewenst met zo'n baasje , Guus !! (nu nog PLAATJES !!!!!!!!)
 
Ik ben overstag gegaan O-) , vandaag voor mijn hond Guus een Guzzi V50 Nato met velorex-bakje gekocht, moet nog even kijken hoe ik de motor naar Amsterdam vervoer, daar ik mijn zijspan-rijles nog niet geboekt/gevolgd heb :o
Maar het is een prachtig ding, alarmverlichting, mist-achterlicht, oorlogsverlichting (als ik de lamp glaasjes te pakken krijg) lederen tassen, origineel boekje, passagierszeiltje (zodat Guus droog kan zitten :+ Ik ben erg blij!!!!

heee, een Guzzi met bak
full


geweldig :) :9~

gefeliciteerd met je aankoop en dat je er maar veel plezier mee zult hebben

full
full
full


enne ... idd ... ploaties groag :9

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan