Parkeren voor flat

Papoega

MF veteraan
7 mei 2008
4.589
0
Maassluis
Facebook
Hoi :W

Ik vroeg me af hoe andere flat/appartement bewoners hun motor stallen?

Ik woon zelf in een flat waar opzich wel ruimte voor de deur gemaakt kan worden om een motor te stallen maar tot nu toe heb ik hem altijd wel ergens bij iemand in de schuur kunnen plaatsen.

Nu ben ik een beetje aan het oriënteren naar een nieuwe motorfiets en alle modellen die ik gaaf vind passen natuurlijk nooit niet in de schuur waar mijn huidige motor nu staat. Qua ruimte wel, alleen nooit niet door de deur (+/- 100cm breed)

Ik ben zelf bang dat als ik een nieuwe(re) motorfiets voor de deur zet, ookal netjes onder een degelijke hoes toch snel aangetast zal worden door de regen/sneeuw/kou/roest/etc en dat is natuurlijk zonde ;(

Zijn er mensen die wel hun redelik nieuwe (vanaf 2011 ong.) motorfiets gewoon buiten voor de deur aan het slot hebben die eventueel tips hebben om het voor de stalen ros wat dragelijker te maken?

:W
 
Ik ben gewoon gestopt met de hoes over de motorfiets. Vond het teveel gedoe en leverde te weinig op. Geen enkel probleem qua roest of wat dan ook, staat altijd buiten. Leeftijd heeft daar weinig mee te maken. Onderhoud wel.
Je mag er ook in de regen mee rijden dus moet hij er gewoon tegen kunnen. Ik zou mij drukker maken over diefstal als je een gewilde motor hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi :W

Ik vroeg me af hoe andere flat/appartement bewoners hun motor stallen?

Ik woon zelf in een flat waar opzich wel ruimte voor de deur gemaakt kan worden om een motor te stallen maar tot nu toe heb ik hem altijd wel ergens bij iemand in de schuur kunnen plaatsen.

Nu ben ik een beetje aan het oriënteren naar een nieuwe motorfiets en alle modellen die ik gaaf vind passen natuurlijk nooit niet in de schuur waar mijn huidige motor nu staat. Qua ruimte wel, alleen nooit niet door de deur (+/- 100cm breed)

Ik ben zelf bang dat als ik een nieuwe(re) motorfiets voor de deur zet, ookal netjes onder een degelijke hoes toch snel aangetast zal worden door de regen/sneeuw/kou/roest/etc en dat is natuurlijk zonde ;(

Zijn er mensen die wel hun redelik nieuwe (vanaf 2011 ong.) motorfiets gewoon buiten voor de deur aan het slot hebben die eventueel tips hebben om het voor de stalen ros wat dragelijker te maken?

:W

Regen/sneeuw/kou/roest/etc lijken mij de minste van je zorgen...... :X
 
Ik zou zelf geen mooie fiets buiten zetten. Heb ook bewust gewacht met aanschaf duurdere motor tot ik m binnen kon zetten. Maar het zal je nog verbazen wat er door een normale deur kan hoor. Er zijn niet veel motoren breder dan 100cm. Let ff op dat je de spiegels in kan klappen.
 
Ik zal hem sowieso goed op slot moeten zetten natuurlijk, ketting erop, deze kan in ankeren aan een metalen hek wat voor de deur staat. Verder is het een vrij rustige wijk maar dit zegt natuurlijk niks. Straat staat vol met relatief nieuwe scootertjes en ik heb ik de 5 jaar tijd dat ik hier woon nog nooit iets over diefstal gehoord.

Natuurlijk is diefstal verzekeren maar toch, als hij weg gehaald zal worden doet het toch wel zeer '(

EDIT: Het gaat trouwens om een Honda Crossrunner type 2011 wat ik op het oog hem, Zelf nog niet gemeten of hij zou passen maar met het oog op. Mijn huidige Transalp 2008 heeft al heel wat klappen gehad met het in/uit rijden van de schuur :9
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor staat in de parkeergarage van een appartementen complex onder een hoes. Staan nog veel meer motoren daar en leuke auto's waar nog nooit iets mee is gebeurt dus voor diefstal ben ik niet zo bang. Ik kan um ook in de schuur zetten, maar dat is me teveel moeite. Alleen af en toe haal ik de motor naar boven voor onderhoud. Dat betekent dat ik door 4 deuren en de lift in moet met de motor. Allemaal vrij smalle deuren, maar dat gaat redelijk goed hoor. Ik zet meestal gewoon een motormover onder mijn achterwiel en dan gaat dat allemaal vrij gemakkelijk. Schuur lijkt me dan toch een fijner gevoel hebben dan buiten in de kou.
 
Hoi :W

Ik vroeg me af hoe andere flat/appartement bewoners hun motor stallen?

Ik woon zelf in een flat waar opzich wel ruimte voor de deur gemaakt kan worden om een motor te stallen maar tot nu toe heb ik hem altijd wel ergens bij iemand in de schuur kunnen plaatsen.

Nu ben ik een beetje aan het oriënteren naar een nieuwe motorfiets en alle modellen die ik gaaf vind passen natuurlijk nooit niet in de schuur waar mijn huidige motor nu staat. Qua ruimte wel, alleen nooit niet door de deur (+/- 100cm breed)

Ik ben zelf bang dat als ik een nieuwe(re) motorfiets voor de deur zet, ookal netjes onder een degelijke hoes toch snel aangetast zal worden door de regen/sneeuw/kou/roest/etc en dat is natuurlijk zonde ;(

Zijn er mensen die wel hun redelik nieuwe (vanaf 2011 ong.) motorfiets gewoon buiten voor de deur aan het slot hebben die eventueel tips hebben om het voor de stalen ros wat dragelijker te maken?

:W
Heb je geen berging?
 
Ik zou me met een vrij nieuwe motor meer zorgen maken over diefstal dan het weer. En welke eisen stelt de verzekering als het gaat om sloten en dergelijke? Kan me voorstellen dat ze niet zo maar diefstal verzekering afsluiten als die motor buiten staat. Hij is zo weg.
 
Laatst bewerkt:
en waarom zou die niet door een deur willen. zelfs met een bmw 1200gsa kom je nog door een normale deur van 80cm al kost het wel wat oefenen. en dat ding is nog behoorlijk wat lomper als zo'n crosstourer
 
De crosstourer is toch wel een heel stuk zwaarder dan een gsa en juist bij manoeuvreren is dat een nadeel! Honda 275 BMW GSA 256
 
Laatst bewerkt:
die van mij staat gewoon binnen in een gemeenschappelijke berging met nog een andere motor en een scooter. er ligt zelfs een grondanker als ik er gebruik van wil maken :P
 
2,5 jaar een FZS600 uit 2000 voor de deur gehad.
Nu sinds 2 weken een SV650S '05.

Gestald voor de flat onder een hoes, met ART4ketting en schijfremslot.
 
Hoi :W

...
Nu ben ik een beetje aan het oriënteren naar een nieuwe motorfiets en alle modellen die ik gaaf vind passen natuurlijk nooit niet in de schuur waar mijn huidige motor nu staat. Qua ruimte wel, alleen nooit niet door de deur (+/- 100cm breed)

...

:W

Als 'ie '...nooit niet...' in de schuur past of door de deur gaat, dan zie ik geen problemen!!

:P :+
 
De crosstourer is toch wel een heel stuk zwaarder dan een gsa en juist bij manoeuvreren is dat een nadeel! Honda 275 BMW GSA 256
-knip-

EDIT: Het gaat trouwens om een Honda Crossrunner type 2011 wat ik op het oog hem, Zelf nog niet gemeten of hij zou passen maar met het oog op. Mijn huidige Transalp 2008 heeft al heel wat klappen gehad met het in/uit rijden van de schuur :9
Het blijft lastig he :P Crossrunner is rijklaar 240 kg

On-topic
Met hoes gaat je motor vaak juist harder achteruit dan zonder. Een vieze motor onder een hoes, in de wind = krassen bijvoorbeeld. Een slechte hoes ventileert niet: meer roest dan zonder hoes. Enige echte voordeel dat ik ervan zie: je motor is minder herkenbaar/shiny wat wellicht de diefstalgevoeligheid verkleint.
 
Laatst bewerkt:
Dat met een hoes en roest herken ik niet. Vroeger toen we nog in de flat woonde had ik er eentje 4 jaar lang onder de hoes staan.
Op de bok met het achterwiel vast aan de lantarenpaal. Destijds wel de auto gejat zien worden maar de motor nooit, (het zou ook kunnen omdat op 1 hoog een Belgische helder daar het huis bewaakte en altijd aansloeg).
Investeer je in een stevige ketting en dito sloten dan zal het wel loslopen.
 
Moet zeggen dat ik mij aansluit bij het hoes verhaal, die van mij staat ook voor de flat geketend aan een muuranker. Ik heb er een hoes voor gehaalt toen ik hem kocht en de eerste week heb ik hem nog onder de hoes gezet. Echter aangezien ik al maanden elke dag op de motor naar mijn werk ga is die 15-20 minuten per dag mij teveel werk.
 
Moet zeggen dat ik mij aansluit bij het hoes verhaal, die van mij staat ook voor de flat geketend aan een muuranker. Ik heb er een hoes voor gehaalt toen ik hem kocht en de eerste week heb ik hem nog onder de hoes gezet. Echter aangezien ik al maanden elke dag op de motor naar mijn werk ga is die 15-20 minuten per dag mij teveel werk.
Hoes eraf halen 7.5/10 minuten werk
Hoes erop doen 7.5/10 minuten werk
......
Serieus? Duurt dat zo lang ?
 
het er op en er af halen gaat wel iets sneller maar je moet dat ding ook ergens opbergen. en als dat niet op de begane grond kan sta je ook elke keer 2 op de lift te wachten en deuren te openen en sluiten. en dan is 10 minuten zo voorbij.
en even een paar verdiepingen de trap nemen in je motorpak is ook niet een fijne exercitie een paar keer per dag.
 
Zoon motor structureel buiten parkeren bij een flat is vragen om problemen lijkt mij,
Bij de ene stad maar als bij de andere.
Het is wachten op je volgende topic, mijn motor is gestolen
 
Zoon motor structureel buiten parkeren bij een flat is vragen om problemen lijkt mij,
Bij de ene stad maar als bij de andere.
Het is wachten op je volgende topic, mijn motor is gestolen

Ja, dat heb ik heel goed in mijn achterhoofd. Echter heb ik gewoon straks misschien geen ander alternatief. Wij hebben in de stad maar 1 motor stalling en hier durven ze volgens mij ver over de 100,- per maand te vragen. dit vind ik gewoon veel te veel |(
 
Laatst bewerkt:
Wat een genuil zeg. Ik rijd elke dag, elke dag de hoes eraf evenals 2 sloten. 1! minuut mee bezig?
Koop een fatsoenlijke hoes, verheul bijvoorbeeld en dan krijg je ook geen last van roest.

De hoes gooi je vervolgens op een plek waar hij niet in de weg ligt, gejat word dat ding toch niet.
Leg hem onder de trap neer bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor staat in de parkeergarage van een appartementen complex onder een hoes. Staan nog veel meer motoren daar en leuke auto's waar nog nooit iets mee is gebeurt dus voor diefstal ben ik niet zo bang.
Als je Het overzicht van gestolen motoren van MF-ers volgt zul je zien dat er helaas best wel wat uit parkeergarages weggehaald wordt. Het is er vaak lekker rustig en een bewakingscamera doet die $%! niets.
 
Hoi :W

Ik vroeg me af hoe andere flat/appartement bewoners hun motor stallen?

Ik woon zelf in een flat waar opzich wel ruimte voor de deur gemaakt kan worden om een motor te stallen maar tot nu toe heb ik hem altijd wel ergens bij iemand in de schuur kunnen plaatsen.

Nu ben ik een beetje aan het oriënteren naar een nieuwe motorfiets en alle modellen die ik gaaf vind passen natuurlijk nooit niet in de schuur waar mijn huidige motor nu staat. Qua ruimte wel, alleen nooit niet door de deur (+/- 100cm breed)

Ik ben zelf bang dat als ik een nieuwe(re) motorfiets voor de deur zet, ookal netjes onder een degelijke hoes toch snel aangetast zal worden door de regen/sneeuw/kou/roest/etc en dat is natuurlijk zonde ;(

Zijn er mensen die wel hun redelik nieuwe (vanaf 2011 ong.) motorfiets gewoon buiten voor de deur aan het slot hebben die eventueel tips hebben om het voor de stalen ros wat dragelijker te maken?

:W

Ik zou de motorkeuze (is er toch volop?) dan toch afstemmen op het passen in de berging en i.c.m. een goede motormover zorgen dat de motor veilig binnen kan staan. Dan loop je minder kans op diefstal en kun je bij verkoop ook nog eens zeggen dat ie 'altijd binnen heeft gestaan'.
 
Hoes eraf halen 7.5/10 minuten werk
Hoes erop doen 7.5/10 minuten werk
......
Serieus? Duurt dat zo lang ?

Nee, zeker niet. Ik kon de hoes kwijt in de koffer. Dat maakte het ietsjes makkelijker qua tijd misschien. Maar dan nog, voorste deel over de voorwiel en dan in een beweging naar achterlopen, links en rechts wat strak trekken en aan de onderkant een knoopje leggen. Het op de bok en aan de paal leggen duurde langer, denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan