Parkeren

Bremsco

MF'er
3 jun 2006
49
0
Soest
Laat ik eens een topic openen over parkeren. Alles over parkeren kan hier in, wat mij betreft.

'k Zit even met een vraagje. Doen motorrijders eigenlijk aan betaald parkeren? 'k Moet straks naar een plaats, waar het waarschijnlijk betaald is. Als ik hem nou gewoon bij een kerk zet, aan een lantaarnpaal geketend?
 
Betaald parkeren met een motor? :o
Gewoon op de stoep zetten, daar waar hij niet in de weg staat en klaar ben je :)
 
Laat ik eens een topic openen over parkeren. Alles over parkeren kan hier in, wat mij betreft.

'k Zit even met een vraagje. Doen motorrijders eigenlijk aan betaald parkeren? 'k Moet straks naar een plaats, waar het waarschijnlijk betaald is. Als ik hem nou gewoon bij een kerk zet, aan een lantaarnpaal geketend?
Voor zover ik weet gelden voor motoren dezelfde regels voor parkeren als voor auto's.

Op de stoep geparkeerde motoren worden meestal wel gedoogd, zolang ze niet in de weg staan.
 
Voor zover ik weet gelden voor motoren dezelfde regels voor parkeren als voor auto's.

Op de stoep geparkeerde motoren worden meestal wel gedoogd, zolang ze niet in de weg staan.

idd. voor moteren gelden dezelfde regels.

echter: daar waar hij niet mag staan wordt hij over het algemeen gedoogd zolang hij niet in de weg staat. (denk aan op de stoep, waar hij helemaal niet mag komen)

waar hij wel mag staan volgens de wet wordt hij over het algemeen niet gedoogd door de automobilisten.

meeste risico op datmensen met je motor gaan slepen heb je dus als je hem legaal parkeerd. de kans op een bon bij netjes illegaal parkeren is nihil
 
Hoi Koffiejunk :W

En zet hem ook niet te dicht bij brandblussers/kranen etc.

PTT heeft ook ee hekel aan tweewielers bij brievenbussen en verder moet je vooral je bealingsbewijs achter je voorruit leggen. :+
 
Voor zover ik weet gelden voor motoren dezelfde regels voor parkeren als voor auto's.

Op de stoep geparkeerde motoren worden meestal wel gedoogd, zolang ze niet in de weg staan.


voor zover ik weet is het niet toegestaan jouw motor op een voor auto's bestemde (betaalde) parkeerplaats neer te zetten, dus lijkt me dat de regels voor auto's en motoren toch wel even verschillen. Juist daarom moeten ze parkeren op de stoep gedogen, omdat er geen officiele plaatsen voor motoren in de meeste steden/dorpen/centra zijn.
Ga maar eens in France kijken, en dan met name centrum Parijs, St Tropez, Cannes.... overal voldoende parkeergelegenheid speciaal voor motoren, en ALTIJD gratis :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Parkeren in een betaald parkeren vak.
Vaak genoeg gedaan. ook die gasten dan wel eens langs zien lopen. (parkeerbeheer) Nog nooit een bon voor gekregen. meestal bewonderen ze je motor ff, meer niet. Daarbij; waar laat ik mijn kaartje dan?

Maar idd is het beter om in drukke gebieden niet in zo'n vak te staan.
Zijn koekblikkers niet zo blij mee
 
voor zover ik weet is het niet toegestaan jouw motor op een voor auto's bestemde (betaalde) parkeerplaats neer te zetten, dus lijkt me dat de regels voor auto's en motoren toch wel even verschillen. Juist daarom moeten ze parkeren op de stoep gedogen, omdat er geen officiele plaatsen voor motoren in de meeste steden/dorpen/centra zijn.
Ga maar eens in France kijken, en dan met name centrum Parijs, St Tropez, Cannes.... overal voldoende parkeergelegenheid speciaal voor motoren, en ALTIJD gratis :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}




Same story here in the UK.
Alleen mogen d'r wel nog een paar bij.
 
voor zover ik weet is het niet toegestaan jouw motor op een voor auto's bestemde (betaalde) parkeerplaats neer te zetten, dus lijkt me dat de regels voor auto's en motoren toch wel even verschillen. Juist daarom moeten ze parkeren op de stoep gedogen, omdat er geen officiele plaatsen voor motoren in de meeste steden/dorpen/centra zijn.
Ga maar eens in France kijken, en dan met name centrum Parijs, St Tropez, Cannes.... overal voldoende parkeergelegenheid speciaal voor motoren, en ALTIJD gratis :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
Volgens mijn theorieboek:

Parkeren is toegelaten
[*] op parkeerplaatsen die speciaal zijn aangelegd om te parkeren
[*] in parkeerhavens en parkeerstroken
[*] aan de linker- en rechterkant van de rijbaan, mits dit niet verboden is

Parkeren is verboden
[*] op alle plaatsen waar het reeds verboden is het voertuig te laten stilstaan
[*] op het trottoir en op een voetpad
[*] aan die zijde van de weg waar het bord E1 is geplaatst
[*] in een parkeersverbodszone
[*] binnen een afstand van 5 m van een kruispunt
[*] voor een inrit of uitrit
[*] op de rijbaan van een voorrangsweg buiten de bebouwde kom
[*] langs een gele onderbroken streep
[*] langs een reeds geparkeerd voertuig
[*] op bepaalde parkeerplaatsen (bestemd voor doelgroepen: taxi's, bussen, gehandicapten etc)

Volgens hetzelfde boek mogen bestuurders hun voertuig parkeren bij een parkeermeter/automaat mits ze aan de gestelde voorwaarden voldoen (kaartje halen en zichtbaar in het voertuig achterlaten). En dat is nou net het probleem met motoren..... -O-
 
Ik weet niet beter dat voor een motor dezelfde regels gelden als voor een fites wat parkeren betreft :?
En als dat in de afgelopen 15 jaar veranderd is hebben ze mij daar dan geen brief over gestuurd dus geld dat voor mij nog wel 8-)
 
ik zat me dat ook laatst af te vragen... want als je op een blek staat waar je moet betalen, waar laat je je bonnetje dan? dan kan je altijd zeggen dat je er wel een had maar dat ie waarschijnlijk door iemand is weggehaald :?
 
Op de stoep geparkeerde motoren worden meestal wel gedoogd, zolang ze niet in de weg staan.

Hier in het straat staan/stonden ze op het voetpad, goed aan de kant dus niet hinderlijk voor voetgangers.
Toch hebben ze een tijdje terug allemaal een bon gekregen voor het parkeren op het voetpad, 1 van die motoren was een Dax met een moterplaat.
 
trouwens... als je een bon krijgt op je motor, kan je ook niet betalen en gewoon doen of je nix hebt gezien en iemand hem dus weg heeft gehaald

maar goed... krijg je alleen maar meer post van denk ik :9
 
trouwens... als je een bon krijgt op je motor, kan je ook niet betalen en gewoon doen of je nix hebt gezien en iemand hem dus weg heeft gehaald

maar goed... krijg je alleen maar meer post van denk ik :9
:? nee hoor, gewoon een acceptgiro, zoals altijd.. dat gele bonnetje is alleen maar ter info :9
 
Gewoon op de stoep parkeren en de doorgang vrijhouden voor voetgangers....

Alleen was ik vorig jaar voor het eerst in mijn leven met mijn motor in Amsterdam en kreeg wel gelijk commentaar van een amsterdammer althans zo klonk het wel bij mij.....
 
Als ik me mijn theorieboek goed herinner moet je gewoon zoals een auto parkeren. Je moet je motor steeds in de lengte parkeren, je mag hem bijvoorbeeld niet in de breedte of schuin tussen een rij auto's zetten. Je moet ook betalen, hoewel me nog steeds niet duidelijk is hoe ik een parkeerticket achter m'n voorruit zou moeten leggen. Als ik hem voor de deur zet betaal ik dus eigenlijk nooit.
Ik zeg wel, ALS ik hem voor de deur zet, want als ik dat doe heb ik gegarandeerd na een half uurtje één van mijn buren aan de deur. 'Kan je je motor niet even verplaatsen en hem op het trottoir zetten waar je hem altijd zet? Anders moet ik m'n auto twee straten verder gaan parkeren...' Allemaal goed en wel, maar als ik zou gaan klagen dat hun zoontje z'n fiets weer op de plaats waar ik altijd m'n motor parkeer heeft gezet, je zou wat meemaken...
 
Ik was laatst met de motor in de stad ( weert ) en wou m'n motor netjes (echt wel O-) ) op de stoep zetten.
Komt er zo'n stadswacht aan: "meneer, u mag uw motor hier niet neerzetten.als u dat wel doet geef ik u een boete" Ik moest m maar in een (betaald) parkeervak zetten.
Als hij daar blij mee is.....

Paar dagen later, ik weer in de stad met de motor. Het was lekker druk en de auto's hadden al moeite met een plek vinden. loopt er weer stadswacht rond.
Ik krijg jullie wel. })
(betaald) parkeervak gezocht,netjes bonnetje gehaald en naar die gasten gelopen. "meneer mag ik u iets vragen?, ik heb net een bonnetje voor mijn motor gehaald maar waar moet ik die laten??"
Stadswacht: "maar meneer u gaat uw motor toch niet op een parkeerplaats zetten, u moetn gewoon op de stoep hoor".

Ik dacht dat mijn theorie wel goed was (ben rij-instructeur) maar snap t ff niet meer -O-
 
ik zat me dat ook laatst af te vragen... want als je op een blek staat waar je moet betalen, waar laat je je bonnetje dan? dan kan je altijd zeggen dat je er wel een had maar dat ie waarschijnlijk door iemand is weggehaald :?
In Valkenburg hadden ze daar plastic zakjes voor die met een helastiekje aan je stuur werd gedaan... B|
 
In Valkenburg hadden ze daar plastic zakjes voor die met een helastiekje aan je stuur werd gedaan... B|


Dat zijn normaal de zakjes om de hondepoep op te ruimen. :+


Tja,dat parkeerbeleid hier is echt k#$@%.Die sufferds liggen gewoon te loeren dat de motorrijders verkeerd parkeren,en dan komen ze uit hun schulp om er snel een bon op te plakken.


Heb al vaak met ze in de clinch gelegen,en nog geen bon gekregen }) 8-)
 
waar hij wel mag staan volgens de wet wordt hij over het algemeen niet gedoogd door de automobilisten.

meeste risico op datmensen met je motor gaan slepen heb je dus als je hem legaal parkeerd. de kans op een bon bij netjes illegaal parkeren is nihil

Overigens geldt in veel gemeenten met betaald parkeren ook dat je een motor niet neet mag zetten op een betaalde parkeerplaats bedoeld voor auto's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan