Parkeren

Ik was laatst met de motor in de stad ( weert ) en wou m'n motor netjes (echt wel O-) ) op de stoep zetten.
Komt er zo'n stadswacht aan: "meneer, u mag uw motor hier niet neerzetten.als u dat wel doet geef ik u een boete" Ik moest m maar in een (betaald) parkeervak zetten.
Als hij daar blij mee is.....

Paar dagen later, ik weer in de stad met de motor. Het was lekker druk en de auto's hadden al moeite met een plek vinden. loopt er weer stadswacht rond.
Ik krijg jullie wel. })
(betaald) parkeervak gezocht,netjes bonnetje gehaald en naar die gasten gelopen. "meneer mag ik u iets vragen?, ik heb net een bonnetje voor mijn motor gehaald maar waar moet ik die laten??"
Stadswacht: "maar meneer u gaat uw motor toch niet op een parkeerplaats zetten, u moetn gewoon op de stoep hoor".

Ik dacht dat mijn theorie wel goed was (ben rij-instructeur) maar snap t ff niet meer -O-

Mogen Stadswachten boetes uitdelen dan ? :?

Ik zou em ook lekker op de stoep plempen. De discussie over parkeerkaartjes ga ik graag een keer aan met een agent (/ Stadswacht :X _O- :W )
 
ben die discussies meer dan zat..

heb een zijspan en heb dus al meer dan genoeg allende gehad wat betrefd
parkeren..

Amsterdam.. staan en rijtje motoren geparkeerd, dus wil de mijne er naast zetten.
"meneer u mag hier niet staan" ik':" maar er staan er al een stel"
"ja maar die hebben geen zijspan" ik:" maar een motor blijft toch een motor??"
"meneer als u en discussie wil aangaan schrijf ik hem gelijk uit"

ben maar weggegaan :N
word er soms zo moe van..
 
Ik wordt er ook een beetje moe van. Iedereen in een uniform meent mij op mijn parkeergedrag te moeten aanspreken, terwijl de regels voor betaald parkeren zeer onduidelijk zijn. Ivm een bezwaarschrift tegen een bekeuring (voor op de stoep rijden. Wegrijden na geparkeerd te hebben) heb daarom via email navraag gedaan bij de vier grootste gemeentes: Den Haag, Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. De regels voor betaald parkeren zijn vastgelegd in de APV. (Algemene Plaatselijke Veroordening, voorheen Algemene Politie Veroordening) DUS IN IEDERE GEMEENTE KAN HET WEER ANDERS ZIJN!

Den Haag: Parkeren op betaalde parkeerplekkies is toegestaan. Betalen hoeft niet. Bekeuringen voor motoren worden niet geschreven. (Als ik de letterlijke tekst van de APV doorneem klopt dit antwoord echter niet omdat er staat dat het betalingsbewijs achter de voorruit moet liggen. Motoren worden niet apart genoemt)

Amsterdam: Parkeren op betaalde parkeerplekkies is toegestaan, maar er moet wel betaald worden. Op mijn vraag hoe je daaraan invulling moet geven kreeg ik als antwoord dat dat mijn verantwoordelijkheid is. (Ook hier wordt in de APV tekst alleen "voertuig" genoemt en alweer duidelijk zichtbaar achter het voor raam)

Rotterdam en Utrecht hebben de vraag nooit beantwoord.

Volgens mij wordt het tijd voor een paar proefprocesjes....
 
Laatst bewerkt:
iedere keer als het over dergelijke onderwerpen gaat word ik weer schijtziek van het fenomeen APV


het lijkt wel een complete vrijbrief voor een gemeente om de burger eigen regels op te leggen in daarover in het ongewisse te laten. De regering zou hier echt eens wat beperkingen aan op moeten leggen en apv's enkel toestaan voor tijdelijke toepassing ivm evenementen etc.
 
...

Rotterdam en Utrecht hebben de vraag nooit beantwoord.

Een vriend van mij heeft een tijd geleden ook navraag gedaan bij de gemeente Utrecht, je schijnt daar op betaalde parkeerplekken te mogen gaan staan zonder te betalen. Ik geloof alleen dat hij het niet zwart op wit heeft, dus wat die uitspraken van een ambtenaar dan waard zijn...

En er is altijd wel een stoep waar genoeg ruimte is, dus daar zet ik 'm gewoon neer, scheelt voor de koekblikkers toch weer een parkeerplekje.

O ja, in Utrecht hebben ze een motorparkeerplaats bij het Vredenburg, maar daar kom je door eerst over een fietspad en dan over de stoep te rijden. *O*
 
in Utrecht hebben ze een motorparkeerplaats bij het Vredenburg, maar daar kom je door eerst over een fietspad en dan over de stoep te rijden. *O*

en waar dus vaak bussen geparkeert staan van muziekcentrum publiek
en als je er weer weg wilt rijden moet je OF tegen het verkeer in of over 100 meter fietspad.

slim he die utrechters??
 
en waar dus vaak bussen geparkeert staan van muziekcentrum publiek
en als je er weer weg wilt rijden moet je OF tegen het verkeer in of over 100 meter fietspad.

slim he die utrechters??

Ik ben een keer aan komen rijden daar (over het fietspad) en toen stonden er twee agenten te kijken. Ik reed door naar de parkeerplek en toen gingen ze weer vrolijk verder met het bekeuren van voetgangers die door rood liepen. *O*

Dus in Utrecht zijn er in ieder geval een paar agenten die het snappen.
 
Ik ben een keer aan komen rijden daar (over het fietspad) en toen stonden er twee agenten te kijken. Ik reed door naar de parkeerplek en toen gingen ze weer vrolijk verder met het bekeuren van voetgangers die door rood liepen. *O*

Dus in Utrecht zijn er in ieder geval een paar agenten die het snappen.

stations gebied is DE plek waar agentjes in opleiding les krijgen in het geven van bekeuringen.
en als de opdracht is voetgangers kijken ze ook nergens anders naar...
 
Gisteren in Texel geweest, bij de veerboot wordt door het personeel gezegd: Ga maar vooraan staan, das veiliger dan tussen de auto's.

Sta je vooraan gaan een paar van die koekies lopen zeiken dat je vooraan staat!
Iedereen moet op zijn beurt wachten zeiden ze.

Oftewel zij lopen altijd te zeuren omdat ze zelf vooraan willen staan of dus wel betaald moeten parkeren.
 
In Valkenburg hadden ze daar plastic zakjes voor die met een helastiekje aan je stuur werd gedaan... B|

Kan je niet gewoon enkele koekblikkers nalopen om hun oude ticketje te vragen? Daarmee stuur je dan een mooi briefje dat je wel degelijk een ticketje had gekocht, maar, vermits je het nergens achter de ruit kon laten, bijgehouden hebt.
 
Bij betaald parkeren stop ik t kaartje in mn broek.

Netjes achter de voorhuid.

jij maakt net zo'n flauwe woordgrapjes als ik :N

als ik ooit een bekeuring krijg van onbetaald parkeren ga ik per direct aangifte doen van diefstal van mn parkeerbonnetje.
 
Laatst bewerkt:
Kan je niet gewoon enkele koekblikkers nalopen om hun oude ticketje te vragen? Daarmee stuur je dan een mooi briefje dat je wel degelijk een ticketje had gekocht, maar, vermits je het nergens achter de ruit kon laten, bijgehouden hebt.
Dat werkt op zeker, aangezien de meeste gemeenten het parkeergeld gefiscaliseerd hebben. Als je niet betaald krijg je geen bon volgens het strafrecht, maar een navordering met verhoging volgens de belastingwet. En in die belastingwet staat dat als je kunt aantonen dat je wel betaald hebt, er geen navordering en geen verhoging mag worden opgelegd })
 
iedere keer als het over dergelijke onderwerpen gaat word ik weer schijtziek van het fenomeen APV


het lijkt wel een complete vrijbrief voor een gemeente om de burger eigen regels op te leggen in daarover in het ongewisse te laten. De regering zou hier echt eens wat beperkingen aan op moeten leggen en apv's enkel toestaan voor tijdelijke toepassing ivm evenementen etc.

idd, we hebben veel meer strak omlijnde regels nodig in Nederland !!




PPpffftt...let it be, ik heb me er nog nooit druk over gemaakt, waar dan ook, snap geen hout van de regeltjes over het parkeren van motoren, zoek altijd een plekje waar ik niemand in de weg sta en krijg nooit een boete.


APV: er is 1 "model-APV" en alle gemeente's kunnen sommige delen daarin aanpassen aan de plaatselijke omstandigheden, Amsterdam is nou eenmaal anders dan Lauwersoog, zeg maar...die ruimte om zelf dingen aan te passen is dus toe te juichen en moet vooral zo blijven!!
En stel je voor dat ze het aanpassen en universeel zo maken dat je voortaan overal een kaartje moet kopen...dan ben je helemaal het haasje ;)
 
in utrecht heb je bij de jaarbeur nog een paar motor plaatsen vlak voor de jaarbeus bij het gebouw van de beveiliging. en om er te komen mag je van de parkeerwachters gewoon tussen de slagbomen doorrijden. ik heb dat bij het wegrijden dus ook maar ingevoert. in amsterdam vind ik de beste plek nog steeds vlak voor een politieauto op de stoep bij het amerikaanse ambassade. als ze je motor stelen doen de agenten niks (ze beveiligen alleen de ambassade) behalve misschien getuigen maar het schrikt wel lekker af.
 
... in amsterdam vind ik de beste plek nog steeds vlak voor een politieauto op de stoep bij het amerikaanse ambassade. als ze je motor stelen doen de agenten niks (ze beveiligen alleen de ambassade) behalve misschien getuigen maar het schrikt wel lekker af.
Het is de Amerikaanse consulaat en ik kan je vertellen dat je netjes in de gaten wordt gehouden ;)
(Kwam daar wel eens bij de buren :) )
Ga maar eens op het bankje liggen voor de deur dan komt iemand in burger controleren wat je uitspookt :)
 
Laatst bewerkt:
...... in amsterdam vind ik de beste plek nog steeds vlak voor een politieauto op de stoep bij het amerikaanse ambassade. als ze je motor stelen doen de agenten niks (ze beveiligen alleen de ambassade) behalve misschien getuigen maar het schrikt wel lekker af.

Moet je eens tikkende wekker onder je zadel steken. Wedden dat ze hem dan wel heel goed voor je in de gaten gaan houden. Misschien zetten ze de omgeving ook nog wel even voor je af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan