Parkeren

Elja

MF'er
18 jun 2001
39
0
Nijmegen
Ik heb nog niet zo lang een motor en vraag me nog elke keer af waar ik mijn motor wel en niet kan parkeren.

Op de rijles hebben we het daar namelijk nooit over gehad en ook in het theorieboek kan ik er niks over vinden.

Ik heb het al een keer aan zo'n parkeeragent gevraagd en die melde me dat ik "em gewoon neer kon zetten" op de parkeerplaats waar ik toen was. Dit was namelijk zo'n parkeerplaats met algemene betaalautomaat waar zo'n kaartje uitkomt. Die kun je natuurlijk moeilijk op je motor achterlaten.
Ook zie ik regelmatig motoren op de stoep staan, maar in hoeverre is dit ook wettelijk toegestaan?

Nouja, al met al dus:

Waar en hoe parkeren jullie je motor ?

 
Ik vroeg me dat laatst ook af.
In principe geldt hetzelfde als voor de auto. dus in de stad in een parkeerhaven en parkeergeld betalen(waar je het bonnetje moet laten wordt er niet bijgezegd ;) )

volgens de wet:
http://www.safe-traffic.nl/RVV.htm

ik kijk nog ff verder...

Sommige gemeentes hebben een apparte verordening waarin staat dat je je motor oveal mag zetten, zolang die maar niet in de weg staat

 
Hmm.. hier zat ik de laatste tijd ook al mee in m'n maag..
Ik heb op dit moment ook rijles en ik kan hem straks alleen
maar voor de deur op de stoep kwijt en in het weekend zou
er in principe ook betaald moeten worden bij mij in de straat.

Ik ben benieuwd wat hier uit komt... Ik vraag het van 't weekend
wel aan 1 van de bonnenschrijvers (ze komen standaard in 't weekend
om een uur of half tien 's avonds, aangezien je moet betalen tot tienen) :(
Vorig weekend had ik mooi uitzicht op zo'n gele wielklem.
 
Ik pleur mijn motor gewoon daar neer waar ik moet zijn. Over het algemeen gewoon op de stoep op een veilig plekje en waar niemand er last van heeft. Een van de mooiste plekken: op een volle parkeerplaats zonder kaartje netjes naast de parkeerautomaat })

Oja, ik maak er ook een sport van een mijn fietsje zo dicht mogelijk bij de plaats van bestemming te parkeren. Mijn beste plekje ooit: heb ik net een versterker, cd-speler en videorecorder gekocht zegt de verkoper terwijl met mijn helm in de hand in mijn motorpak sta weg te zweten "Ik neem aan dat U de spullen meteen wil meenemen?" |( Ik vervolgens heel droog: "Ziet U dat gele ding dat uw halve ingang blokkeert? Da's mijn motor" :loveit:

 
pwoah, lachen man, zegt wel iets over de gemiddelde nederlander over motoren.
net als parkeren naast de automaat , cool
 
Ik zet hem zo dicht mogelijk bij de bestemming. Zolang je hem niet dwars op de stoep zet is er volgens mij niet veel aan de hand. Ik heb nog nooit betaalt om de motor te mogen parkeren. In Duitsland wel een parkeerboete gehad (samen met nog 4 andere motoren) omdat we hem op een groot parkeerterrein neer hadden gezet waar blijkbaar alleen maar bussen mochten komen.... en hij stond nog wel zo netjes aan de rand waar niemand er last van had. Het blijven vervelende lui die duitser maar ze hebben toch hele leuke wegen.
:) :)
 
Vorig jaar was er een kennis van mij in Valkenburg en die kreeg een bon voor op de stoep pakeren terwijl die van zijn vriend de dag daarvoor notabene op de parkeerplaats was gestolen ;( . Snappen jullie dat??
 
K$%zakken zijn het, dieven en die snorrmans ook

het is iig nooit goed wat ze doen en wij schijnbaar dus ook niet |(
 
Ik zet hem altijd zo dicht mogelijk bij waar ik moet zijn. Dus liefst recht voor de deur of wat ook. Wel zorg ik dat hij (of zij???) niet in de loop staat. Voor een paaltje of zo. Maar ik kijk dus niet naar stoep of wat ook, zolang mijn motor niet zomaar beschadigd wordt.

Enne op een overvolle parkeerplaats naast de betaalautomaat, die vind ik erg leuk altijd, als dat even kan... })

Maar ben vast niet de enige.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Daemon op 2001-06-20 22:37 ]
 
Ik parkeer hem gewoon waar ik zin in heb, zo min mogelijk lopen dus }) Beetje aan de kant zodat een rolstoel of kinderwage er langs kan en dan is er geen probleem.
 
hoi
ik heb er laats wat over gelezen waar weet ik zo niet meer
maar je mag je motor oficeel niet op stoep enz plaatsten
maar het word toe gelaten als die niks en niemand in de weg staat of in fietsen stalling.
er stond nog wel bij van leuk een motor bekeuren maar waar moet je het bonnetje laten van daar dat ze er ook niet echt moeilijk over doen.
ik zet hem zelf meestal naast een fietsen stalling of zo
 
ja, en die fietsers hebben een mooi steuntje om hem er tegenaan te leggen...
 
hehehe
dat is me nog niet gebeurd en als het me gebeurd en ik zie het dan zal die persoon nooooooit meer zijn fiets tegen een motor aan zetten >:(
 
Kheb ff in de algemene verkeerswet gekeken, ofzoiets stond er op dat boekie.. :) en daarin komt telkens de zin: voertuigen op MEER dan 2 wielen in terug, er zijn dus bijna GEEN regels voor het parkeren van je 2wieler. Maar er staat wel dat parkeren op de stoep NIET mag, :( maar hier in lelystad word het gedoogd, en in andere steden waar ik kom zet ik hem ook altijd op de stoep, nog nooit problemen mee gehad!
 
Terug
Bovenaan Onderaan