particulier motor kopen

ronaldbvd

Rookie
7 mrt 2015
3
0
ede
Hallo.

Ik heb zins kort mijn motorrijbewijs a2 behaald. Ik weet dat ik geen motor mag kopen met meer dan 70 Kw dus heb een suzuki sv650 op het oog die minder dan 70 Kw heeft.
Deze motor heb ik particulier gevonden maar is nog niet begrensd tot 35 Kw.

Is het dan mogelijk om de motor toch particulier te kopen en te verzekering op mijn eigen naam en ermee direct naar een garage te rijden en het te laten begrenzen?

En kan ik de motor samen met de verkoper laten overschrijven op mijn naam?

groet
Ronald
 
Laatst bewerkt:
Zolang je niet door de politie staande wordt gehouden of betrokken raakt in een ongeval/aanrijding kan alles natuurlijk, maar je kunt de motor toch ook door iemand anders laten besturen, of op een aanhanger in een busje vervoeren of misschien wel als voorwaarde bij de koop stellen dat de vorige eigenaar/bedrijf het transport naar ''jouw'' garage regelt.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie.

maar is het ook mogelijk om de motor te kunnen overschrijven op mijn naam? aangezien ik een a2 rijbewijs heb en de motor nog niet begrensd is of heeft dat er niks mee te maken?
 
Voor zover ik weet wordt daar niet naar gekeken, volgens mij kun je n.l. zelfs een voertuig op je naam schrijven zonder een geldig rijbewijs te hebben, maar er zal wel door anderen hier gereageerd worden wanneer ik ongelijk heb.
 
Nee, mag niet..
Als je wordt aangehouden / bij een ongeluk betrokken raakt dan rijd jij op een te zware motor.

Dus iemand anders laten rijden of een aanhanger.
 
bedankt voor je reactie.

maar is het ook mogelijk om de motor te kunnen overschrijven op mijn naam? aangezien ik een a2 rijbewijs heb en de motor nog niet begrensd is of heeft dat er niks mee te maken?

Overschrijven kan altijd. Met een autorbw kun je ook een motor overschrijven, en zonder rbw met uittreksel uit het bevolkingsregister.

Verzekeren hangt van de controle van de maatschappij af. Maar weet dat als je op een onbegrenste motor rijdt, als is het rechtstreeks naar de garage. Je rijdt zonder rijbewijs, en dus zoiezo niet verzekerd. Als oom agent je staande houd is de schade honderden euro's, maar raak je betrokken bij een ongeval, dan kun je met een beetje pech je hele leven betalen.

Liever die motor kopen, verzekeren, iemand anders erop naar de garage.
 
Geen probleem, als je een Nederlander bent ( Nederlandse ID / inschrijving ) kan je
*elk* voertuig op je naam zetten, ongeacht of je er een rijbewijs voor hebt.

Hoe je verzekering erop reageert is weer wat anders. ( geen idee )

Let op, zet hem niet alleen op je naam en gok het op zonder verzekering, die prent komt vanzelf
( naast dat het erg onhandig is, onverzekerd rondrijden )

De motorgarage heeft vast wel een busje die hem even voor je kan ophalen ( als je daar toch de ombouw laat doen )
 
JE kan hem op jouw naam zetten en schorsen, dit zonder in het bezit te zijn van rijbewijs voor dat voertuig.
wel is het zo dat deze dan op eigen terrein gestald moet staan, zonder dat het voertuig direct benaderbaar is vanaf de openbare weg.

Ik zou de motor op een aanhangertje naar de garage brengen, veiligheid voor alles :)
 
Je kunt elk apparaat op je naam zetten, en verzekeren. Geen enkel probleem.
Rijden kan ook mits je geen rare acties maakt O-)
Je bent dan verzekeringstechnisch niet verzekerd aangezien je voor dat apparaat geen rbw hebt.
 
Maar zo'n SV 650 heeft toch maar 70 PK? 70Kw is nogal wat.
 
Op je naam zetten kan en mag, verzekeren kan en mag. De motor is dan verzekerd en mag rijden, alleen jij niet (op die motor dan). Dus even iemand ritselen die hem voor je naar de motorboer rijdt als je geen risico wilt lopen.
 
Hij moet 35kw rijden maar niet elke motor mag terug gevoerd worden naar 35kw. De grens is dat een motor maximaal 70kw vol vermogen mag hebben als die naar 35kw bregrenst wordt.

De motor mag op jouw naam gezet worden en als jij je verhaal uitlegt aan jouw verzekeringsmaatschappij zullen ze hem ook verzekeren maar ik zou er zelf niet op gaan rijden ivm boetes en ongelukken. Een motoraanhanger huren is nog geen 25 euro per dag of je moet iemand in je vriendenkring hebben die de motor wil besturen naar de garage die de motor gaat begrenzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan