Particulier motor kopen

24 mrt 2020
10
1
Dag motorfanaten,

ik wil een motor kopen die ik online heb gezien op autoscout24. Hoe kan ik er het beste voor zorgen dat ik geen kat in de zak koop. De motor staat in Keulen ( Duitsland ). Niet dat ik voor een grap naar daar moet rijden.Hij heeft me al een soort van bewijs van onderhoud gestuurd maarja dat is duits dus heb geen idee. Hopelijk kunnen jullie me helpen hiermee.
zie bijlage
 

Bijlagen

  • 0B68FB43-71E6-4BA7-B311-E08F917E0E60.jpeg
    0B68FB43-71E6-4BA7-B311-E08F917E0E60.jpeg
    102,8 KB · Weergaven: 12
Wat wil je weten?
het document kun je vergelijken met een apk keuring.
Hoe hoog stationair toerental is en wat de motortemp is,
en dat die waarden binnen de tolerantie van de keuring vallen.
 
Je spreekt geen woord Duits maar je wilt in Duitsland een motor kopen? En ondanks deze verbale barriere wil je wel met de verkoper kunnen communiceren over de staat van de motor?

Is zo'n oude R6 niet ook gewoon in Nederland te vinden?
 
Dit bewijst helemaal niks over de staat van het onderhoud. Alleen dat de motor op moment van Prüfung/keuring veilig is.
Wat hierboven al aangegeven wordt. Ik denk dat je net zo goed in Nederland kan kijken voor een soortgelijke motor. De leeftijd, import en kosten en die er bij komen lijkt me dit niet de moeite waard.
 
dat rapport zou ik niet erg veel waarde meer aan hechten dat is 2 jaar oud ondertussen. en het is waarschijnlijk niet voor niks dat er nu verkocht wordt want hij zit weer vlak voor de volgende keuring en als je een vermoeden hebt dat je veel geld moet gaan uitgeven om hem door de keuring heen te krijgen is het een mooi tijdstip om de problemen aan een ander door te verkopen.
en de prijs moet behoorlijk voordelig zijn wil je in nederland niet voor het zelfde geld een motor kunnen kopen waar je alle invoerkosten en transportkosten niet meer aan hebt.
en wil je echt zekerheid dan moet je gaan kijken met iemand die verstand heeft van motoren. misschien is heeft Erik van Lent motorkeuringen wel zin om even naar keulen te rijden als je niemand in je omgeving hebt met kennis van zaken die gratis wil werken.
 
Dit bewijst helemaal niks over de staat van het onderhoud. Alleen dat de motor op moment van Prüfung/keuring veilig is.
Wat hierboven al aangegeven wordt. Ik denk dat je net zo goed in Nederland kan kijken voor een soortgelijke motor. De leeftijd, import en kosten en die er bij komen lijkt me dit niet de moeite waard.
Oke, bedankt voor de reactie. Ik zoek een R6 dus laat maar weten als iemand een R6 heeft. Liefst niet te gekke kleuren
 
Boys, laat me weten als je een R6 hebt of iemand kent. Zoek er eentje. Liefst niet te gekke kleuren. En zou ik die op 35kw kunnen laten zetten op PAPIER? Als het op papier maar staat toch
 
je kan hem vast wel op 35 kw op papier krijgen met een hoop moeite maar dan mag je er nog steeds niet op rijden met A2 want origineel heeft hij meer als 70 kw en dus niet geschikt voor A2
 
Als het op papier maar staat toch
Nee.

Als je op een motor rijdt waar je geen rijbewijs voor hebt en je maakt/krijgt een ongeluk, ben je mooi de sjaak. Beste geval een boete, slechtste geval betaalt de verzekering niets en draai jij voor alle kosten op. Zou zelfs kunnen dat je op de zwarte lijst wordt gezet bij verzekeraars, maar dat kan ik even niet zo snel vinden.

De regels met verschillende rijbewijzen zijn er niet voor niets. Nee het is niet ideaal en het is niet altijd even eerlijk, maarja...

Toen ik mijn rijbewijs haalde gold nog een oudere regeling waardoor ik de eerste 2 jaar op een 25kW moest rijden; daar heb ik prima plezier aan gehad en ook een paar momenten gehad waar ik blij was dat ik niet meer vermogen ter beschikking had...
 
Dag motorfanaten,

ik wil een motor kopen die ik online heb gezien op autoscout24. Hoe kan ik er het beste voor zorgen dat ik geen kat in de zak koop. De motor staat in Keulen ( Duitsland ). Niet dat ik voor een grap naar daar moet rijden.Hij heeft me al een soort van bewijs van onderhoud gestuurd maarja dat is duits dus heb geen idee. Hopelijk kunnen jullie me helpen hiermee.
zie bijlage
Heb je de datum op die “rekening” gezien?
Er is al bijna 2 jaar niks aan die motor uitgevroten.
 
Dag motorfanaten,

ik wil een motor kopen die ik online heb gezien op autoscout24. Hoe kan ik er het beste voor zorgen dat ik geen kat in de zak koop. De motor staat in Keulen ( Duitsland ). Niet dat ik voor een grap naar daar moet rijden.Hij heeft me al een soort van bewijs van onderhoud gestuurd maarja dat is duits dus heb geen idee. Hopelijk kunnen jullie me helpen hiermee.
zie bijlage

Waarom zou je zoveel risico nemen en zoveel moeite doen voor een R6 uit 2003?
Er zijn zat van die motoren te vinden hier in NL en dan heb je geen gedoe met importeren..
Als ik jou was dan had ik gewoon even lekker doorgezocht binnen onze eigen grenzen, zitten genoeg leuke motoren tussen.
 
Als mensen een bewijs van onderhoud sturen dat twee jaar oud is, is dat alleen maar een reden om die motor niet te kopen. Daarnaast, 35 kW is er niet voor niks en zoals gezegd kun je serieuze problemen krijgen als je motor meer vermogen blijkt te hebben bij een ongeval. 35 kW kan echt heel leuk zijn, maar dan vooral in een lekker licht motorfietsje. Het gaat niet om pk's, het gaat om pk-gewichtsverhouding. Een afgeknepen en zware R6 is helemaal niet leuk als die geknepen is.
 
Dat zal, maar mijn punt is dat een motor die ontworpen is om 48 pk te hebben eigenlijk bijna altijd leuker is dan eentje die het dubbele heeft en is afgeknepen.
 
Mijn rijbewijs gehaald voordat er een vermogensbeperking voor beginnend bestuurders was. Mijn eerste motor was toen al een oldtimer en had fabriek af 50 pk bij +200 kg droog. Dat was een rechtop zit motor, geen racer. Ik moet zeggen, snel zat voor een beginner. Maar wellicht rijd TS al jaren op het circuit. Dan snap ik wel dat je een beetje bedroeft bent met het geknepen vermogen. Toch zou ik het risico niet nemen en lekker op gesloten circuits blijven rijden en wachten tot je onbeperkt mag afrijden.

Of de periode tot die tijd verkeerservaring op doen met de mogelijkheden die er zijn.
 
Die oude R6'jes zijn tikkende tijdbommen, toch? Iets met afbrokkelende cilinderwanden.

post-41784-0-04078300-1481368361.jpg
 
Zo te lezen geeft TS geen drol om die 35kW grens, zolang de motor maar alszodanig op papier staat....
Recipe for disaster...
Zeker als het een Duitse R6 is, want daar begrijpt TS toch geen bal van. (zoals ie zelf zegt)

Na een ongeval met een 35KW-R6 die niet echt 35KW is, daarmee is disaster zeker te verwachten!
Ik heb een technische man van de verzekeraar het wrak zien keuren of die werkelijk 35KW was!

Die R6 was aan voorzijde echt heel krom. Zou die inmiddels al weer gewoon rondrijden???? (weet kenteken niet meer)
 
Een R6 uit 2003, waarom zoek je die in Duitsland? Die staan met bosjes op marktplaats, en zo heel duur zijn ze daar ook weer niet
 
Zeker als het een Duitse R6 is, want daar begrijpt TS toch geen bal van. (zoals ie zelf zegt)

Na een ongeval met een 35KW-R6 die niet echt 35KW is, daarmee is disaster zeker te verwachten!
Ik heb een technische man van de verzekeraar het wrak zien keuren of die werkelijk 35KW was!

Die R6 was aan voorzijde echt heel krom. Zou die inmiddels al weer gewoon rondrijden???? (weet kenteken niet meer)
Ik hoorde dat die als Tracer 900 opnieuw is opgebouwd en door een Hongaar in Duitsland is gekocht. Wat er daarna mee is gebeurd? Geen idee toch @Gwiedert
 
Terug
Bovenaan Onderaan