Pas ik op een r1?

3 mrt 2013
30
0
Barneveld
Hoi allemaal,

even een vraagje. Ik ben aan het kijken voor een leuke fiets en nou vroeg ik me af of ik op een R1 2001 zou passen? (specs geven aan zithoogte 815mm) Ik ben 1.68m
Vroeger een rf600r gehad. dit ging prima, maar een r1 is toch een stuk hoger. Zo jammer als ik ergens ga kijken en moet zeggen ja sorry maat, pas er niet op haha.

Groetjes Michelle
 
Met de site Cycle-ergo kan je kijken of je erop past.. zo te zien bij beide motoren, zowel de RF600R en de R1 kun alleen met je tenen bij de grond.
Ligt natuurlijk ook aan de lengte van je benen.. even goed op de site invullen wat je lengte is en lengte van de benen. Verder ook even rekening houden met laarzen, dit helpt ook wel iets.

https://cycle-ergo.com/
06wm0858H4T9JUyUyUyUyUy0n1.png



06wm0808H4T9JUyUyUyUyUy0n1.png
 
Hoi allemaal,

even een vraagje. Ik ben aan het kijken voor een leuke fiets en nou vroeg ik me af of ik op een R1 2001 zou passen? (specs geven aan zithoogte 815mm) Ik ben 1.68m
Vroeger een rf600r gehad. dit ging prima, maar een r1 is toch een stuk hoger. Zo jammer als ik ergens ga kijken en moet zeggen ja sorry maat, pas er niet op haha.

Groetjes Michelle
je kan ook kijken of de motor is te verlagen. dmv aanpassen vering of zadel.
 
Zou moeten kunnen, maar is ook afhankelijk van hoe lang je benen zijn. Ik ben zelf 1.69m en pas er ook prima op, rij nu zonder problemen op een Tiger 1200 met een zithoogte van 835 mm.
 
Zou moeten kunnen, maar is ook afhankelijk van hoe lang je benen zijn. Ik ben zelf 1.69m en pas er ook prima op, rij nu zonder problemen op een Tiger 1200 met een zithoogte van 835 mm.

Vrouwen hebben over het algemeen een iets andere vorm van de bovenbenen dan mannen, waardoor er meer beenlengte nodig is voor een gelijke zithoogte.
 
Ik rij toch al een tijdje op een '99 R1. Ben 1m68. Ik kan wel niet met de voeten plat op de grond maar ik vind dat ook niet nodig. Mijn KTM 690 SM was hoger ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan