Pas op! Bonnensezoen bij pliesie!

"Gewone burgers hoeven (volgens mij) géén klappen op te vangen tijdens het "verbeteren" van de maatschappij. Gewone burgers zijn niet getraind in het oplossen van geweldsdelicten... (ze zijn meestal het slachtoffer)"

Ho ff...... is het dan de maatschappij van de politie, of is het "ONZE" maatschappij? Wie heeft er het meeste voordeel van, dat alles binnen normale grenzen verloopt, JIJ of die politieman, die mogelijk niet eens in jouw wijk woont?
En.... wie is dan de veroorzaker van die geweldsdelicten en de geweldsspiraal, de politieman of weer diezelfde burger??????

De scheiding uit de 70'er jaren, waar de burger z'n goddelijke gang kon gaan en de politie alleen ff kwam als er iets aan het handje was, die zit bij sommigen nog steeds in het koppie..... We leven nog steeds met de gevolgen van die droomwereld.
De verantwoordelijkheid voor onze maatschappij ligt bij ONS allemaal, niet bij de politie.
Loopt het écht uit de klauwen, dan is er (hopelijk...) politie.
Maar je kunt niet achter de gordijnen wegkruipen als er iets gebeurt en er van uitgaan dat een ander het wel voor je oplost..... Daar kan simpelweg nooit genoeg politie voor zijn. Je eigen verantwoordelijkheid nemen, daar begint en eindigt alles mee. Daar kan en mag je nooit een ander mee opzadelen.
 
Als je gelijk hebt, dan heb je gelijk, dan heb ik ook géén probleem om dat te posten.


full




*D
 
"Ja Baksteen ik volg je standpunt en redenering volledig, maar verwacht je nu niet een beetje héél véél van de gemiddelde medemens?"

Misschien verwachten we wel te veel.
Maar verwacht jij dan dat een relatief klein aantal politiemensen wél kunnen wat de maatschappij niet lukt? Je ziet hier al hoe verschillend er over politie en inzet van politie wordt gedacht.
Je hebt gelijk, het is een probleem van ons allen, en elk kan best helpen met de talenten die hij of zij heeft (burgerwacht kan een TIJDELIJKE oplossing zijn???)
Politie aan de andere kant heeft een opleiding gekregen om deze problemen efficiënt aan te pakken (niet altijd oplossen)

Het probleem is dat je niet de straten blauw kunt verven (als dat al zou helpen....) De politie kan beperkt iets doen aan bepaald gedrag. Wat de politie NIET kan is maatschappelijke problemen oplossen.
In de 70'er jaren was dat wel het idee, maar gebleken is wel, dat dit een utopie is.

Tegenwoordig kijken we, en terecht, wie de "eigenaar van het probleem" is.
Als jij wilt dat je spullen veilig zijn tegen diefstal, zul je zélf moeten zorgen voor een paar goede sloten, goede registratie, verzekering etc. Dát is jouw verantwoordelijkheid. Daar hoort ook bij dat je je kinderen leert dat diefstal niet mag enz.
Daar ga ik niet mee akkoord. Als er géén dieven zijn, is er ook géén probleem met diefstal.
Of als er géén spullen zijn is er ook géén probleem met diefstal.

Wat we nog steeds zien, is dat mensen vooral hun eigen verantwoordelijkheden ontlopen en de politie vervolgens de zwarte piet krijgt.
Als jij in de buurtkroeg regelmatig spulletjes "van de vrachtwagen" koopt voor wènig, kun je dan nog anderen, zoals de politie of wie dan ook, verantwoordelijk stellen voor een inbraak in je huis???? Als je kinderen thuiskomen met spullen van onbekende herkomst en je stelt nooit vragen, wie is er dan verantwoordelijk? Kun je van de politie eisen, dat die je kinderen wél goed en fout bijbrengt? Is dat zelfs menselijkerwijs mogelijk?
Je hebt gelijk wat betreft de vrachtwagenspullen. Daar doe ik niet aan mee, want die spullen hebben géén waarborg, dus koop ik ze ook niet. Wat betreft de kinderen, daar heb ik nog géén ervaring mee. Ik hou me echter wel wat bezig met judo-lesgeven en daar probeer ik de jeugd wat waarden en normen bij te brengen.

Hetzelfde geldt in het verkeer. Je rijdt graag en regelmatig te hard en vindt dat daar te streng tegen opgetreden wordt. Je vindt dat de politie boeven moet gaan vangen oid.
Mág je dan nog met droge ogen stellen dat de politie te weinig aandacht aan andere overtredingen geeft? Of ontloop je dan je eigen verantwoordelijkheid?
Daar heb je een punt en weer niet. De regels zijn: je mag niet te hard rijden. OK Dat is de regel.

De regels zijn echter gemaakt omdat: "snelheid is oorzaak van alle ongevallen" NIET OK.

Regels, waar ik niet voor of tegen gekozen heb (waar NIEMAND invloed op heeft), en die in mijn (en vele andere) ogen duidelijk onzin zijn en verkocht worden als leugen, daar heb ik het héél moeilijk mee. Door rood rijden, iemand snijden, voorrang weigeren, zijn overtredingen waar je mij dan weer niet zult kunnen op "pakken".

Wat de gemiddelde Nederlander tegenwoordig wil, is een persoonlijke politieman voor het huis. Die moet er op letten (en STRENG ingrijpen...anders doen die sukkels hun werk niet en ga je klagen) dat er niets gestolen wordt, dat de buren geen afval over de schutting flikkeren of op jouw inrit parkeren en dat je veilig bent.....
Maar wee diezelfde politie als ze JOU op je verantwoordelijkheden wijzen, dan is Leiden in last....... dan moeten die dienstkloppers vooral wat anders gaan doen.....

Natuurlijk chargeer ik het een beetje. Waar ik "je" zeg bedoel ik jou ook niet persoonlijk. En natuurlijk is het beleid inzake snelheid niet perfect..... en bestaan er wel degelijk luie en/of slechte politiemensen die hun werk niet goed doen.

Maar ik hoop dat je inziet dat we niet alleen de politie (en soms ook de overheid....) voor onmogelijke eisen stellen, maar dat we ook behoorlijk hypocriet bezig zijn......

Ik kan je alleen maar gelijk geven.
Het is wel een feit dat een individu weinig kan doen om zaken te veranderen, en dat frustreert MIJ (en ongetwijfeld ook een heleboel andere mensen).
Of er gebeurt een extreme actie/voorval, en dan schiet iedereen wakker en kunnen soms wel dingen in 2 dagen.
 
Als je nou kijkt naar de volgende stelling >>

To get big posters
A funny thing usually happens when a member is promoted: they post more! If you don't trust me, visit any successful forum and view its members. You'll see the moderators are listed within the top 30 members (at least), and it's no coincidence. They feel proud and want to show off their new title around the forums, so they'll post more to get the extra recognition. They'll also feel the weight of their obligation, which will demand their presence at the forum, and will ultimately increase their posting frequency.

Vervolgens kijk je hoevaak Baksteen in dit topic gepost heeft, dan kan je ervan uitgaan dat zijn aantal post heel hoog zijn sinds hij moderator is.

Als je dat nu doortrekt naar een politie agent, en het omgekeerde doet, dus allemaal degraderen, zouden ze in principe minder boetes moeten gaan uitdelen. Voila, probleem opgelost ;)
 
Laatst bewerkt:
"Gewone burgers hoeven (volgens mij) géén klappen op te vangen tijdens het "verbeteren" van de maatschappij. Gewone burgers zijn niet getraind in het oplossen van geweldsdelicten... (ze zijn meestal het slachtoffer)"

Ho ff...... is het dan de maatschappij van de politie, of is het "ONZE" maatschappij? Wie heeft er het meeste voordeel van, dat alles binnen normale grenzen verloopt, JIJ of die politieman, die mogelijk niet eens in jouw wijk woont?
En.... wie is dan de veroorzaker van die geweldsdelicten en de geweldsspiraal, de politieman of weer diezelfde burger??????
Ik heb idd het meeste voordeel als alles normaal verloopt. Maar hoe communiceer je met een vreemdeling/oostblokker (om een eigen ervaring erbij te halen) die geen nederlands spreekt en die een stel vrouwen lastigvalt? (of valt dit onder vreemde cultuur die we moeten omarmen???)
Hoe communiceer je met een klojo die onder de speed zit? Hoe communiceer je met iemand die in een psychose zit?

De scheiding uit de 70'er jaren, waar de burger z'n goddelijke gang kon gaan en de politie alleen ff kwam als er iets aan het handje was, die zit bij sommigen nog steeds in het koppie..... We leven nog steeds met de gevolgen van die droomwereld.
De verantwoordelijkheid voor onze maatschappij ligt bij ONS allemaal, niet bij de politie.
Loopt het écht uit de klauwen, dan is er (hopelijk...) politie.
Maar je kunt niet achter de gordijnen wegkruipen als er iets gebeurt en er van uitgaan dat een ander het wel voor je oplost..... Daar kan simpelweg nooit genoeg politie voor zijn. Je eigen verantwoordelijkheid nemen, daar begint en eindigt alles mee. Daar kan en mag je nooit een ander mee opzadelen.
Dat is juist, dat is 100% juist.
Maar ik kan als eenling niet de rellen in de voorsteden van Parijs gaan oplossen.
(ik heb wel al een paar jongens aangesproken toen ze een prop papier op de parking gooiden)
 
Je hebt gelijk, het is een probleem van ons allen, en elk kan best helpen met de talenten die hij of zij heeft (burgerwacht kan een TIJDELIJKE oplossing zijn???)
Politie aan de andere kant heeft een opleiding gekregen om deze problemen efficiënt aan te pakken (niet altijd oplossen)

Nee, burgerwacht is geen oplossing, dat heeft de proef in Amsterdam wel uitgewezen. Bovendien leg je het probleem dan wéér bij een ander neer....
Het probleem ligt veel dieper, het ligt in ons allemaal. Niemand kan zijn eigen ongelijk bekennen, het is "ikke en de rest kan stikken". Bepaalde normen en waarden zijn vrijwel afwezig en worden onze kinderen ook niet meer bijgebracht. Agressie is eerder regel dan uitzondering. Drugsgebruik, vroeger een probleem van wat junks, is een veel breder probleem geworden. Hele gezinnen aan de crack.....
Wat de politie kan, is de uitwassen aanpakken, niet de dieperliggende oorzaken. Dáár zijn wij zelf verantwoordelijk voor.


Daar ga ik niet mee akkoord. Als er géén dieven zijn, is er ook géén probleem met diefstal.
Of als er géén spullen zijn is er ook géén probleem met diefstal.~~

Er zijn áltijd spullen van waarde. Dús zijn er altijd dieven. Da's een gegeven. Nu maak je je er wel érg makkelijk van af.

Je hebt gelijk wat betreft de vrachtwagenspullen. Daar doe ik niet aan mee, want die spullen hebben géén waarborg, dus koop ik ze ook niet. Wat betreft de kinderen, daar heb ik nog géén ervaring mee. Ik hou me echter wel wat bezig met judo-lesgeven en daar probeer ik de jeugd wat waarden en normen bij te brengen.~~

Realiseer je je wat je hier zegt? Je doet er niet aan mee, omdat ze geen waarborg hebben.....
Je zou er niet aan mee moeten doen omdat het van een strafbaar feit afkomstig is en omdat je met de aankoop van gejatte spullen diefstal en heling in stand houdt.....en de kans vergroot dat je zélf een keer aan de beurt komt.....


Daar heb je een punt en weer niet. De regels zijn: je mag niet te hard rijden. OK Dat is de regel.

De regels zijn echter gemaakt omdat: "snelheid is oorzaak van alle ongevallen" NIET OK.

Regels, waar ik niet voor of tegen gekozen heb (waar NIEMAND invloed op heeft), en die in mijn (en vele andere) ogen duidelijk onzin zijn en verkocht worden als leugen, daar heb ik het héél moeilijk mee. Door rood rijden, iemand snijden, voorrang weigeren, zijn overtredingen waar je mij dan weer niet zult kunnen op "pakken".~~

Dan maak je een keuze gebaseerd op eigenbelang..... Je rijdt wél te hard, dus moet dat niet worden aangepakt, maar pleegt die andere overtredingen niet, dus daar mag wél meer aandacht aan besteed worden..... Da's niet eerlijk, oh nee.....
Regels zijn democratisch vastgesteld..... Ik heb voor die regels ook niet specifiek gekozen (al hélemaal niet als IK op snelheid word gepakt.... :X ), maar ze maken deel uit van het democratische systeem waar ik ook deel van uitmaak.... en jij ook als ik het goed heb....
Ben je het daar niet mee eens, richt een partij op, start een revolutie of.... zoek het gat van de deur.....

Ik begrijp je kritische noten wel en ben het er zelfs voor een belangrijk deel mee eens. Maar dat die regels niet van jou zijn omdat je er niet specifiek voor hebt gekozen is niet reëel. Dat geldt overigens ook voor regels die je mogelijk wél goed uitkomen.....

Ik kan je alleen maar gelijk geven.
Het is wel een feit dat een individu weinig kan doen om zaken te veranderen, en dat frustreert MIJ (en ongetwijfeld ook een heleboel andere mensen).
Of er gebeurt een extreme actie/voorval, en dan schiet iedereen wakker en kunnen soms wel dingen in 2 dagen. ~~

Zeker. Ik deel je frustraties.
Natuurlijk zou ik ook eens "absolute macht" willen hebben om als individu alles beter te maken. Aan de andere kant... weten we allemaal wel waar absolute macht toe leidt. Ik denk niet dat jij het naar je zin zou hebben in mijn dictatuur..... of ik in de jouwe, zelfs al zou ik een "verlichte despoot" zijn.......
 
Laatst bewerkt:
Ff in het algemeen..... het valt me op dat de "haters" (als ik dat nog zo mag noemen....) en de politiemensen best wel een reële discussie kunnen voeren en dat er toch best wat onderling begrip lijkt te zijn ontstaan......

Ik hou evengoed m'n hart vast voor de volgende bashtopic, maar...... peace, brothers...... *O*
 
Als je nou kijkt naar de volgende stelling >>

To get big posters
A funny thing usually happens when a member is promoted: they post more! If you don't trust me, visit any successful forum and view its members. You'll see the moderators are listed within the top 30 members (at least), and it's no coincidence. They feel proud and want to show off their new title around the forums, so they'll post more to get the extra recognition. They'll also feel the weight of their obligation, which will demand their presence at the forum, and will ultimately increase their posting frequency.

Vervolgens kijk je hoevaak Baksteen in dit topic gepost heeft, dan kan je ervan uitgaan dat zijn aantal post heel hoog zijn sinds hij moderator is.

Als je dat nu doortrekt naar een politie agent, en het omgekeerde doet, dus allemaal degraderen, zouden ze in principe minder boetes moeten gaan uitdelen. Voila, probleem opgelost ;)

Boefje, JIJ bent een relnicht....... :+
 
Boefje, JIJ bent een relnicht....... :+


:+
Baksteen is wel stil sinds ik dat gepost heeft, hij zou het toch niet te serieus nemen

Kan niet hebben dat ie dadelijk bij mij in de straat parkeer boetes komt uitdelen ;)
 
Laatst bewerkt:
:+
Baksteen is wel stil sinds ik dat gepost heeft, hij zou het toch niet te serieus nemen
Kan niet hebben dat ie dadelijk bij mij in de straat parkeer boetes komt uitdelen ;)

Bakstra parkeerboetes uitdelen in jouw straat? Nee hoor, hoe kom je er bij.

Als je nu even uit het raam kijkt staat ie net je velgen te demonteren......Hij is trouwens goed bezig, hij heeft zélfs je motor gewassen.... met verfafbijt..... :+
 
Je hebt gelijk, het is een probleem van ons allen, en elk kan best helpen met de talenten die hij of zij heeft (burgerwacht kan een TIJDELIJKE oplossing zijn???)
Politie aan de andere kant heeft een opleiding gekregen om deze problemen efficiënt aan te pakken (niet altijd oplossen)

Burgerwacht is slechts een verzameling burgers die doen wat iedere burger al ZOU moeten doen. Goed opletten in hun eigen woonomgeving.


Daar ga ik niet mee akkoord. Als er géén dieven zijn, is er ook géén probleem met diefstal.

Klopt *O*




Je hebt gelijk wat betreft de vrachtwagenspullen. Daar doe ik niet aan mee, want die spullen hebben géén waarborg, dus koop ik ze ook niet. Wat betreft de kinderen, daar heb ik nog géén ervaring mee. Ik hou me echter wel wat bezig met judo-lesgeven en daar probeer ik de jeugd wat waarden en normen bij te brengen.

:} :}



Daar heb je een punt en weer niet. De regels zijn: je mag niet te hard rijden. OK Dat is de regel.

De regels zijn echter gemaakt omdat: "snelheid is oorzaak van alle ongevallen" NIET OK.

BS, snelheidsverschil tussen verkeersdeelnemers onderling heeft een zeer duidelijk aanwijsbare oorzaak in het ontstaan van aanrijdingen.
Ook manouvre's hebben een zeer duidelijke oorzaak daarin, waarbij dan een hoger snelheidsverschil weer een zeer duidelijke reden zijn van meer dan nodige schade en/of letsel. Als snelheid dus niet op zich al een oorzaak is....dan heeft het in veel gevallen iig een duidelijk cuasaal verband tot de schade en/of het letsel !!



Regels, waar ik niet voor of tegen gekozen heb (waar NIEMAND invloed op heeft), en die in mijn (en vele andere) ogen duidelijk onzin zijn en verkocht worden als leugen, daar heb ik het héél moeilijk mee. Door rood rijden, iemand snijden, voorrang weigeren, zijn overtredingen waar je mij dan weer niet zult kunnen op "pakken".

Niet voor gekozen...??

Toch zijn ze er, en niet omdat niemand daarvoor heeft gekozen!!

Weliswaar zal op bv dit forum er misschien een meerderheid voor te vinden zijn om de max snelheden met 50% te verhogen, als je dezelfde vraag stelt op een forum voor nabestanden van verkeersslachtoffers zal de uitslag geheel anders zijn.


Ik kan je alleen maar gelijk geven.
Het is wel een feit dat een individu weinig kan doen om zaken te veranderen, en dat frustreert MIJ (en ongetwijfeld ook een heleboel andere mensen).
Of er gebeurt een extreme actie/voorval, en dan schiet iedereen wakker en kunnen soms wel dingen in 2 dagen.

Een individu heeft op alles net zoveel invloed dat iets niet gebeurd als dat het heeft dat iets wel gebeurd.
Je moet alleen zien dat je je meestanders organiseert.
Mocht je niet genoeg meestanders hebben, functioneert het democratische geheel dus precies zoals het hoort.
 
Het is me idd opgevallen dat er buitengewoon veel gecontroleerd wordt. Vooral roodlichtcontroles, helaas blijven ze sneaky in hun auto zitten en noteren alleen kentekens. Laat ze dan de overtreders meteen staande houden :Z
(overigens heb ik absoluut niets tegen roodlichtcontroles)
 
Ik heb idd het meeste voordeel als alles normaal verloopt. Maar hoe communiceer je met een vreemdeling/oostblokker (om een eigen ervaring erbij te halen) die geen nederlands spreekt en die een stel vrouwen lastigvalt? (of valt dit onder vreemde cultuur die we moeten omarmen???)
Hoe communiceer je met een klojo die onder de speed zit? Hoe communiceer je met iemand die in een psychose zit?Dat is juist, dat is 100% juist.
Maar ik kan als eenling niet de rellen in de voorsteden van Parijs gaan oplossen.
(ik heb wel al een paar jongens aangesproken toen ze een prop papier op de parking gooiden)

Zeer kort en duidelijk *D



Als die jongeren vanaf het eerste moment dat zij ooit een prop papier op de grond gooiden bij ieder volgend incident, hoe klein dan ook...of juist VOORAL hoe klein dan ook!!!!!..waren aangesproken en daarmee dus ook door de maatschappij opgevoedt...dan waren die rellen helemaal niet ontstaan. Dan hadden ze uit zichzelf een andere tijdsbesteding gevonden, 1 waarbij ze de maatscahppij tot nut waren geweest ipv tot last, gewoon...omdat ze dat vanuit hun aangeleerde inborst liever deden dan rellen.


Het gaat er JUIST om kleine jongens op dat soort kleine dingen aan te spreken, niet om diegene die met 10 tegelijk een auto in de fik steken!! Als je het aan het begin al de kop indrukt hoeft het helemaal niet zover te komen en juist voor die enkeling die dankzij een hersenkronkel dan TOCH zover komt....daar is de politie voor.
 
Ff in het algemeen..... het valt me op dat de "haters" (als ik dat nog zo mag noemen....) en de politiemensen best wel een reële discussie kunnen voeren en dat er toch best wat onderling begrip lijkt te zijn ontstaan......

Ik hou evengoed m'n hart vast voor de volgende bashtopic, maar...... peace, brothers...... *O*

Klopt !!

Het probleem ligt ook juist bij diegene die alleen schreeuwen en zich dan weer omdraaien en niet de confrontatie aan durven gaan.
 
:+
Baksteen is wel stil sinds ik dat gepost heeft, hij zou het toch niet te serieus nemen

Kan niet hebben dat ie dadelijk bij mij in de straat parkeer boetes komt uitdelen ;)

Ik sta nr 1 in de top 100 van posters van M-F.


Iedereen die ik serieus neem heeft wat boete's betrefd weinig van mij te vrezen.... :P
 
Het is me idd opgevallen dat er buitengewoon veel gecontroleerd wordt. Vooral roodlichtcontroles, helaas blijven ze sneaky in hun auto zitten en noteren alleen kentekens. Laat ze dan de overtreders meteen staande houden :Z
(overigens heb ik absoluut niets tegen roodlichtcontroles)

Dit stadium van de discussie ligt al een dag of twee teurg... :+
 
Oeps, Nouja beter te langzaam dan te snel... kan je iig geen boete oplopen _O-


Jawel hoor, als jij met je motortje 50 op de autosnelweg gaat rijden, wil een collega van Baksteen je vast wel even spreken voor het noteren van wat essentiele gegevens. })
Afgezien van het feit natuurlijk dat hij dan ernstig gaat twijfelen aan je verstandelijke vermogens. :P
 
Jawel hoor, als jij met je motortje 50 op de autosnelweg gaat rijden, wil een collega van Baksteen je vast wel even spreken voor het noteren van wat essentiele gegevens. })
Afgezien van het feit natuurlijk dat hij dan ernstig gaat twijfelen aan je verstandelijke vermogens. :P

Ligt eraan.....voor een stilstaande file is 50 ertussendoor ook al wel erg snel.... :P
 

:?

Die tijd is besteed aan het uitwisselen van een mening, op grond van een serieus onderwerp.

Daar vind ik dan minder tijd aan "teveel" besteed als aan jouw reply... O-);)



nee mij wouden ze niet hebben vanwege foute verre famlie aan mijn moeders kant anders was ik er ook een geworden;) dus ben ik maar vliegtuigtechnicus geworden

Antecenteonderzoek bij aanname beperkt zich volgens mij tot familie 1e graad...dus of de familie zat iets dichertbij...of er was een andere reden... ?? ;)

Maar vliegtuigtechnicus lijkt me ook leuk..?? :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan