PAS OP Daytona met frame schade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Racekip #1

MF veteraan
9 mrt 2003
49.880
507
Hallo mede mfers,

Ik kwam deze advertentie tegen op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/288202769

En het betreft een Daytona uit 2007 met nog geen 10k op de teller met een "een beetje" glijschade. Nou valt de glijschade ook wel heel erg mee, maar er zit ook schade aan het frame. Bij het balhoofd zit een scheurtje bij de nokjes die de stuuruitslag begrenzen. Deze schade staat niet vermeld op de site en ik dacht ik breng mijn mede mfers ervan op de hoogte, omdat deze motor echt een uitzonderlijk mooie staat verkeerd (op de schade na dan.)
Aangezien de vorige eigenaar een goede vriend van mij is weet ik dus precies wat er met de motor is gebeurt. Aangezien ik de motor heb zien staan bij de motorzaak waar de schade kwestie is afgehandeld en dus ook de schade heb gezien weet ik dus ook wat er aan mankeert.

Ik heb de motorzaak ook al een emailtje gestuurd, misschien is deze daarvan niet eens op de hoogte. Dus ik hou de site in de gaten.

Gr. Jurris

Email van de motorzaak in kwestie :}



Hallo Jurris,



Deze informatie is voor mij nieuw,

Morgenvroeg als ik op de zaak ben ga ik dit natuurlijk gelijk checken.

Indien dit klopt (dit zal wel t geval zijn ,anders reageer je niet)ga ik de advertentie verwijderen ,

En dan kijken we wel of de 675 nog te repareren is ,of dat we hem demonteren.



In ieder geval bedankt voor de info.



Met vriendelijke groeten,





Marco Opheij

 
Laatst bewerkt:
is zeer vriendelijk .
maar hoe weet je dat eigelijk ? ben je in de zaak geweest ? of heb je hem van de vorige eigenaar willen kopen ?
 
Hallo mede mfers,

Ik kwam deze advertentie tegen op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/288202769

En het betreft een Daytona uit 2007 met nog geen 10k op de teller met een "een beetje" glijschade. Nou valt de glijschade ook wel heel erg mee, maar er zit ook schade aan het frame. Bij het balhoofd zit een scheurtje bij de nokjes die de stuuruitslag begrenzen. Deze schade staat niet vermeld op de site en ik dacht ik breng mijn mede mfers ervan op de hoogte, omdat deze motor echt een uitzonderlijk mooie staat verkeerd (op de schade na dan.)
Aangezien de vorige eigenaar een goede vriend van mij is weet ik dus precies wat er met de motor is gebeurt. Aangezien ik de motor heb zien staan bij de motorzaak waar de schade kwestie is afgehandeld en dus ook de schade heb gezien weet ik dus ook wat er aan mankeert.

Ik heb de motorzaak ook al een emailtje gestuurd, misschien is deze daarvan niet eens op de hoogte. Dus ik hou de site in de gaten.

Gr. Jurris

En die vriend van je zit ook op MF ? of heb jij die sticker er stiekem op geplakt?
en die motorzaak waar de schade is afgehandeld, is niet de zaak waar die nu te koop staat? kwestie van verkeerd ingelicht van de ene motorzaak naar de andere.
 
En die vriend van je zit ook op MF ? of heb jij die sticker er stiekem op geplakt?
en die motorzaak waar de schade is afgehandeld, is niet de zaak waar die nu te koop staat? kwestie van verkeerd ingelicht van de ene motorzaak naar de andere.

Zit, zat op mf.
Niet heel actief.
Andere zaak dan waar het is afgehandeld.
Daarom heb ik ook eerst de zaak gemaild voordat ik het poste. ;)
Of verkeerde inlichtingen van de verzekeringsmaatschapij naar de opkoper. ;)

Maar het zou lullig zijn dat er morgen iemand van mf naar die zaak toe gaat om dat ding te kopen, om vervolgens 's avonds op mf te lezen dat er een scheur in het frame zit.
Daarom post ik het ook gelijk hier.
 
vind jij dat er met de schade te rijden is? of is het levens gevaarlijk?

Ik zelf zou niet gaan rijden met een scheur in het frame.
Want door de trillingen enz word die alleen maar groter en voor hetzelfde geld breekt het balhoofd een keer af/scheurt door, met alle gevolgen van dien.

Die glijschade stelt inderdaad niks voor, daar zou ik zeker wel mee gaan rijden, maar met frame schade moet je niet spotten vind ik. Omdat je dan namelijk met mensenlevens kan gaan spelen.


Edit: Ik post dit ook niet om een bedrijf zwart te maken, ik post dit alleen om een potentiële koper te behoeden voor een serieuze kosten post of een gevaarlijke situatie.
 
Laatst bewerkt:
Zit, zat op mf.
Niet heel actief.
Andere zaak dan waar het is afgehandeld.
Daarom heb ik ook eerst de zaak gemaild voordat ik het poste. ;)
Of verkeerde inlichtingen van de verzekeringsmaatschapij naar de opkoper. ;)

Maar het zou lullig zijn dat er morgen iemand van mf naar die zaak toe gaat om dat ding te kopen, om vervolgens 's avonds op mf te lezen dat er een scheur in het frame zit.
Daarom post ik het ook gelijk hier.
Super info :Y
 
die nokjes scheuren makkelijk of breken af,dat is gemakkelijk te lassen.
dit zegt niks over de kwaliteit van de motor
als de prijs goed is gewoon kopen die motor.
 
die nokjes scheuren makkelijk of breken af,dat is gemakkelijk te lassen.
dit zegt niks over de kwaliteit van de motor
als de prijs goed is gewoon kopen die motor.

De scheur zit niet in het nokje, of door het nokje of in richting het nokje.
Het is niet zo dat alleen het nokje eraf zou scheuren.
De scheur gaat het frame in. ;)

Voor de rest is die motor voor zo ver ik weet helemaal top!
Hij glimt je al te gemoed op de foto's en de eigenaar is er erg zuinig op geweest.
 
Laatst bewerkt:
Netjes dat je het even vermeld Jurris, desondanks denk ik dat een expert moet oordelen of het werkelijk gevaar oplevert. Mijn ZX6-R uit '99 had ook een afgebroken stuurnok. Wel lekker dichtbij trouwens Veghel, ik denk dat ik maar eens een kijkje ga nemen :9 .
 
Netjes dat je het even vermeld Jurris, desondanks denk ik dat een expert moet oordelen of het werkelijk gevaar oplevert. Mijn ZX6-R uit '99 had ook een afgebroken stuurnok. Wel lekker dichtbij trouwens Veghel, ik denk dat ik maar eens een kijkje ga nemen :9 .


Ik heb het niet over afgebroken of afgescheurde stuurnokjes, maar op een daadwerkelijk scheurtje in het frame. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het niet over afgebroken of afgescheurde stuurnokjes, maar op een daadwerkelijk scheurtje in het frame. ;)
Hmmm, dacht al... druk maken om een paar afgescheurde nokjes... nieuw erop laten lassen en klaar...

Maar een scheur.... is different cook..... |(
 
Hmmm, dacht al... druk maken om een paar afgescheurde nokjes... nieuw erop laten lassen en klaar...

Maar een scheur.... is different cook..... |(

Over zoiets zou je mij ook niet horen, en dan zou ik er zeker ook niet speciaal een topic voor aanmaken.
 
Ik kreeg net een emailtje terug van die motorzaak!

Hallo Jurris,



Deze informatie is voor mij nieuw,

Morgenvroeg als ik op de zaak ben ga ik dit natuurlijk gelijk checken.

Indien dit klopt (dit zal wel t geval zijn ,anders reageer je niet)ga ik de advertentie verwijderen ,

En dan kijken we wel of de 675 nog te repareren is ,of dat we hem demonteren.



In ieder geval bedankt voor de info.



Met vriendelijke groeten,





Marco Opheij

 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan