Pas op op knooppunt Hoevelaken

Ook behoorlijk dom, want op de vluchtstrook ligt meer rotzooi en los split. Je gaat daardoor gemakkelijk onderuit als je daar stevig rijdt. ff w88 todat Darwin ingrijpt. :+
 
Hah, mijn draadje leeft nog :) Toevallig, gisteren de boete werkelijk op de mat gehad :(

Maar inderdaad, het is natuurlijk een beetje preken voor eigen parochie, maar als ik daar de boel passeer, doe ik dat zo netjes mogelijk. Bescheiden vaart, niet teveel slalommen, voorspelbaar bewegen en alleen eventjes over verdrijvingsvlak / vluchtstrook als ik om een auto heen moet.

Ik kan me niet voorstellen dat motorrijders die ook min of meer mijn rijgedrag volgen de reden zijn voor de politie om daar extra te controleren. Figuren zoals jij bent tegengekomen zijn dat volgens mij wel en DIE moeten ze aanpakken. Maar goed, ze moeten natuurlijk één lijn trekken, begrijp ik wel, maar het is evengoed wel zuur.
 
Ja formeel heb je gelijk. Blijft toch iets hangen dat er verschil is tussen echt over een verdrijvingsvak of vluchtstrook knallen, of er even over uitwijken. O-) Net zo als er verschil is tussen iets te hard rijden en veel te hard rijden.
 
Ben toch nog steeds benieuwd. Interpreteer ik het bericht van Kofferrek goed? 'Officieel' mag er niet beboet worden voor rijden naast een auto op één rijbaan? Puur theoretisch natuurlijk.
Jij mag gewoon de auto links voorbij wanneer deze op dezelfde rijbaan rijdt. Mits je de ander niet hindert natuurlijk.
Wat je zelf al aangaf, al ga je 1 cm OVER het lijntje heen het verdrijvingsvlak op KUN je het bokje zijn.
 
150 euris, inderdaad geen goedkope. Zit trouwens nog even in de Boetebase van het OM te neuzen, onder welke categorie valt dit? Kan hem niet vinden.

En nee, dit is niet om alsnog te gaan janken, was gewoon even benieuwd ;)
Wat bedoel je met categorie in dit geval? Hij staat bij mij onder het kopje 'verkeerstekens op het wegdek' mocht je dit bedoelen.
 
@motormaatje
Tja, helemaal mee eens. Politie-agenten hoeven niet grijs te denken en dan is het ineens zwart/wit. Ze hadden me natuurlijk kunnen matsen. Me staande houden is in principe al genoeg signaal naar de automobilisten die geklaagd hebben. Die zien echt niet of ik nou daadwerkelijk een boete heb gekregen. Maar ja, so be it.

@Ferrekau
Klopt ja, en dat is ook precies wat er gebeurd is. Als je op het randje balanceert is er maar een klein zetje nodig om eroverheen te gaan (en een boete te krijgen). Eerder in dit draadje reageerde Kofferrek vergelijkbaar:

Even puur theoretisch, je mag een auto over dezelfde rijstrook aan de linkerkant inhalen. Dus daarvoor kunnen ze je niet bekeuren. Kans is wel groot dat ze je tijdens zo'n gerichte actie voor het kleinste stukje dat je banden een verdrijvingsvlak of redresseerstrook meenemen (en dan bedoel ik dus echt nét aan de verkeerde kant van de lijn zitten) je zullen bekeuren.
 
Wat bedoel je met categorie in dit geval? Hij staat bij mij onder het kopje 'verkeerstekens op het wegdek' mocht je dit bedoelen.

We hebben het nu beide over de boetebase toch? Dat bedoelde ik inderdaad met categorie. Kon hem toen niet vinden en nu ook weer niet :+. Als ik nu kijk staat hij ook weer niet in het lijstje bij 'wat ik logisch vind':

1 Verkeer op de weg
2 Motorfiets
3 Verkeersregels
4 Aanduidingen op wegdek
5 Overschrijding verdrijvingsvlak <-- Iets dergelijks staat er niet, alleen doorgetrokken streep.
 
We hebben het nu beide over de boetebase toch? Dat bedoelde ik inderdaad met categorie. Kon hem toen niet vinden en nu ook weer niet :+. Als ik nu kijk staat hij ook weer niet in het lijstje bij 'wat ik logisch vind':

1 Verkeer op de weg
2 Motorfiets
3 Verkeersregels
4 Aanduidingen op wegdek
5 Overschrijding verdrijvingsvlak <-- Iets dergelijks staat er niet, alleen doorgetrokken streep.
Ik kijk niet in boetebase, maar in het feitenboekje die van 2008 wel te verstaan. Blz A82 en R 618 feitnummer die waarschijnlijk ook ergens op de brief terug te vinden is die je vanuit het zonnige Leeuwarden hebt gekregen :P
Edit: hij valt bij jou onder 4; verkeerstekens op het wegdek
 
Laatst bewerkt:
Heh, die brief heb ik linea-recta op de stapel 'vlak voor vervaldatum betalen' gegooid ;) Nee, heb hem wel even gelezen en die feitcode stond er allicht op. Heb daar verder niet naar gekeken en zeker niet onthouden ;). Toen ik net staande was gehouden heb ik even snel in de boetebase gekeken, daar stond hij niet letterlijk genoemd, vandaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan