Pas op: Pinnen aan de pomp in het buitenland!

vliegende baksteen

MF veteraan
30 jan 2005
2.841
43
goes
Even een kleine waarschuwing voor iedereen die nog op vakantie gaat. Als je bij een onbemande pomp tankt met je pincode altijd een recu opvragen na het tanken!

Ik heb in Zwitserland 2x bij een onbemande pomp getankt en omdat ik dat in nederland ook altijd doe (en daar nooit wat mee fout gaat) geen bonnetje opgevraagd. Nou hebben ze per tankbeurt 130 CHF (bijna 90 euro) afgeschreven, terwijl er in mijn motortje maar 20 liter past (is 36CHF/ 25 euro).
Ik ga zo even naar de bank om te proberen om er nog iets van terug te halen. In principe heb ik geen bonnetje, maar ik kan wel bewijzen dat ik geen 72 liter getankt kan hebben en er ook maar 1x geweest ben.
O ja, de adressen staan er niet bij en de omschrijving is zo onduidelijk dat je na een tijdje echt niet meer weet dat het een tankbeurt was. ik heb het adres en telefoonnummer uit het zwitserse handelsregister moeten halen om aan te kunnen tonen dat het een tankstelle is! Het vervolg typ ik er straks nog even bij.

U zijt gewaarschuwd!
 
Bedankt voor de tip....6.5 eur per liter is inderdaad best een boel. Succes met verhalen!
 
kan idd zijn dat de pomp niet is afgesloten, als je of de slang niet goed terughangt of degene na jou begint vrij snel met tanken dan tikt ie gewoon door maar dit is volgens mij 1 of 2 min nadat jij voor t laatst een druppel uit de pomp hebt gehaald.

bonnetje is handig ja, dan sluit de pomp iig ook af..
dit weekend bij een texaco nieuwegein snel getankt en geen bon meegenomen, beetje stom maar t bedrag klopte op mn bankrekening

*O*
 
Net even bij de bank geweest. Het schijnt via het buitenland normaal te zijn dat er eerst een bedrag wordt afgeschreven dat in ieder geval de lading dekt, daarna wordt het teveel betaalde teruggestort. Ik moet het even in de gaten houden, maar volgens de bank is het tot nu toe normaal.

Mocht het trouwens niet zo gaan als de bank zegt, dan kunnen hun diegene die het teveel betaalde niet teruggestort heeft alsnog dwingen hun afspraken na te komen want dan raken ze hun licentie kwijt.

Dit verhaal wist ik niet, nu dus wel.. (en ik hou de boel even goed in de gaten natuurlijk)
 
Net even bij de bank geweest. Het schijnt via het buitenland normaal te zijn dat er eerst een bedrag wordt afgeschreven dat in ieder geval de lading dekt, daarna wordt het teveel betaalde teruggestort. Ik moet het even in de gaten houden, maar volgens de bank is het tot nu toe normaal

:? :? :? BELACHELIJK !
 
Fury, ik vind dat niet belachelijk. Het is voor de pomphouder een ideale manier om fraude te voorkomen. (en heel makkelijk om zelf fraude mee te plegen B| )
 
maar ik kan wel bewijzen dat ik geen 72 liter getankt kan hebben
Hoe ga je dat bewijzen dan? Je zou het toch in een jerrycan gepompt kunnen hebben, bijvoorbeeld? Of bij iemand anders in de tank.. of de plantjes "water" gegeven kunnen hebben...

Maar goed, zo te horen komt alles toch wel goed *O*
 
Ik heb dit ook ooit eens gehad bij een onbemand tankstation in duistland. Schrok me ook kapot van het bedrag dat van mn rekening was afgehaald. Ook de bank (postbank) gebeld en die meldde mij ook dat dit de normale gang van zaken was.

Vind het zelf ook erg raar...
 
Hoe ga je dat bewijzen dan? Je zou het toch in een jerrycan gepompt kunnen hebben, bijvoorbeeld? Of bij iemand anders in de tank.. of de plantjes "water" gegeven kunnen hebben...

Maar goed, zo te horen komt alles toch wel goed *O*
:^
 
Hoe ga je dat bewijzen dan? Je zou het toch in een jerrycan gepompt kunnen hebben, bijvoorbeeld? Of bij iemand anders in de tank.. of de plantjes "water" gegeven kunnen hebben...

Maar goed, zo te horen komt alles toch wel goed *O*

Heel simpel, ik heb getuigen die mij hebben uitgezwaaid op zaterdag morgen, zaterdag middag heb ik op weg naar de Furka getankt. Foto's onderweg hebben een datum en bevestigen mijn route, bonnetje van de camping geeft aan waar ik geslapen heb, op de weg naar de grimsel ook getankt en 's avonds weer thuis gekomen. Verder heb ik geen alzheimer, epilepsie of een andere storing die aannemelijk maakt dat ik met 52 liter benzine heb staan strooien, en heb ik op de motor een tank van 20 liter en geen jerrycan waar 52 liter in past.
Het kan dus onderbouwd worden. Verder reis ik alleen, dus andermans tankjes moeten ze zelf maar vullen.

Maar het zal wel goed gaan.. was enkel nogal geschrokken van de flinke bedragen..
 
daarom gebruik ik onderweg meestal bemande tankstations en mijn creditcard... Creditcards zijn verzekerd voor zulke 'extra' kosten.
 
Heel simpel, ik heb getuigen die mij hebben uitgezwaaid op zaterdag morgen, zaterdag middag heb ik op weg naar de Furka getankt. Foto's onderweg hebben een datum en bevestigen mijn route, bonnetje van de camping geeft aan waar ik geslapen heb, op de weg naar de grimsel ook getankt en 's avonds weer thuis gekomen. Verder heb ik geen alzheimer, epilepsie of een andere storing die aannemelijk maakt dat ik met 52 liter benzine heb staan strooien, en heb ik op de motor een tank van 20 liter en geen jerrycan waar 52 liter in past.
Het kan dus onderbouwd worden. Verder reis ik alleen, dus andermans tankjes moeten ze zelf maar vullen.

Maar het zal wel goed gaan.. was enkel nogal geschrokken van de flinke bedragen..

Misschien heb je wel voor iemand betaald/getankt die je het later terug zou betalen...een mede-hotel/camping gast oid ;)


Ik zeg niet dat het zo is, maar ik noem maar een tegen-argument! :Y
 
Heel simpel, ik heb getuigen die mij hebben uitgezwaaid op zaterdag morgen, zaterdag middag heb ik op weg naar de Furka getankt. Foto's onderweg hebben een datum en bevestigen mijn route, bonnetje van de camping geeft aan waar ik geslapen heb, op de weg naar de grimsel ook getankt en 's avonds weer thuis gekomen. Verder heb ik geen alzheimer, epilepsie of een andere storing die aannemelijk maakt dat ik met 52 liter benzine heb staan strooien, en heb ik op de motor een tank van 20 liter en geen jerrycan waar 52 liter in past.
Het kan dus onderbouwd worden. Verder reis ik alleen, dus andermans tankjes moeten ze zelf maar vullen.

Maar het zal wel goed gaan.. was enkel nogal geschrokken van de flinke bedragen..

Misschien heb jij wel aangeboden om die automobiliste achter je ook even vol te gooien en heeft zij dit te letterlijk opgevat en haar auto volgegooid.

20 Liter + auto (gewoonlijk 50) = 72 liter, asjeblieft
 
daarom gebruik ik onderweg meestal bemande tankstations en mijn creditcard... Creditcards zijn verzekerd voor zulke 'extra' kosten.

Volgens mij je pinpas ook. Zo'n pinpas is niet gratis, je betaald voor de service. Omdat het een betaalde dienst is, mag je eisen dat deze goed wordt uitgevoerd en mocht dat niet zo zijn heb je recht op schadevergoeding. Als de pinpas gratis zou zijn, ligt de zaak een beetje anders.
Dat heet wanprestatie en volgens de wet is daar de uitvoerende en betaalde dienstverlener voor verantwoordelijk (de bank dus).
 
hoe zit dat in nederland? ik trek ook vaak geen bonnetje want ik ga ervan uit dat zodra ik het pistool terug in zijn houder druk de pomp wordt afgesloten. ik heb in ieder geval nog nooits iets geks beleefd met rare afschrijvingen op de bank.
 
ik trek ook vaak geen bonnetje want ik ga ervan uit dat zodra ik het pistool terug in zijn houder druk de pomp wordt afgesloten. ik heb in ieder geval nog nooits iets geks beleefd met rare afschrijvingen op de bank.
:^
We tanken hier vaak bij de TANGO-Enkhuizen, maar ik pak zelden tot nooit een bonnetje :N
 
Ik zelf kijk hier altijd verdomd goed mee uit.... Als ik ergens een flesje drinken ga halen in het buitenland dan kijk ik altijd vooraf wat bijvoorbeeld een krant kost... als een krant 4 zimbabwaanse toingtoings kost, dan weet ik zeker dat mijn flesje AA drink geen 324 zimbabwaanse toingtoing kost om maar een voorbeeldje te geven.

Wel bedankt voor de tip!
 
Ik heb hier in nederland bij meerdere tankstations gewerkt en allemaal maken ze gebruik van hetzelfde computerprogramma, wat na het terughangen van de slang automatisch de tankbeurt 'afsluit'. Wanneer je 2 keer achter elkaar tankt (dus met terughangen van de slang tussendoor) is het met geen mogelijkheid voor elkaar te krijgen dat deze 2 tankbeurten als 1 tankbeurt gezien worden. In dat opzicht zit het dus wel goed ;)
 
Ik heb hier in nederland bij meerdere tankstations gewerkt en allemaal maken ze gebruik van hetzelfde computerprogramma, wat na het terughangen van de slang automatisch de tankbeurt 'afsluit'. Wanneer je 2 keer achter elkaar tankt (dus met terughangen van de slang tussendoor) is het met geen mogelijkheid voor elkaar te krijgen dat deze 2 tankbeurten als 1 tankbeurt gezien worden. In dat opzicht zit het dus wel goed ;)

Als je de slang terug hangt en hij blokt niet, dus de pomp blijft lopen wat regelmatig wel gebeurd bij verschillende benzinepompen, kan de volgende gewoon tanken. Want bij een bemande pomp heb je dan dat je niet kan afrekenen omdat de slang er niet goed in hangt.

Ik hoop voor je dat dit niet het geval is en dat je je geld nog terug krijgt.
 
dat extra bedrag is vast en zeker de service van het tankstation, het wassen van je voorruit en bijvullen van de ruitenvloeistof :+



[me] Sheldon had dat grietje ook wel genomen voor die 50 euro extra :X [/me]
 
Fury, ik vind dat niet belachelijk. Het is voor de pomphouder een ideale manier om fraude te voorkomen. (en heel makkelijk om zelf fraude mee te plegen B| )
Betaal jij ook 50 euro meer als je boodschappen doet bij de supermarkt, of 5000 euro meer als je een motor koopt zodat de verkopende partij zeker weet dat ze hun geld binnen hebben :?

:N dat dacht ik al :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan