Pas op voor oplichter zadelmaker Dordrecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

smoothrp

Die hard MF'er
16 jan 2008
304
0
Noord-Brabant
Omdat een hoop personen een waarschuwing niet waarderen maar meer een reactie geven over de titel en de inhoud van de topic heb ik hem maar weggehaald.
 
Laatst bewerkt:
Jij bent er zelf altijd bij of je hiermee akkoord gaat. Als je het doet ben jij de stomme sukkel. Niet die zadelmaker ;)

Dat hij er 7 uur mee bezig is zet me wel aan het denken over zijn kwaliteiten als zadelmaker overigens!
 
Bedrijf A repareert het zadel.
Bedrijf B maakt een compleet nieuw zadel conform opgegeven specificatie.

Is bedrijf B nu een oplichter?

Vraag: wat is de defenitie van oplichting, en wie is er opgelicht?
 
Misschien kan je de topictitel laten aanpassen: Groot prijsverschil bij zadelmakers! ;)
 
Allemaal laaielichters, doe je toch ff zelf. Nietjes los aan de onderzijde zadel, teveel
aan schuim weghalen en weer vastnieten. Klaar toch.
 
De zadelmaker in Dordrecht zal in elk geval blij zijn dat je hem een oplichter noemt. Misschien was het gewoon een miscommunicatie en dacht hij dat er iets anders moest gebeuren.
Maar goed dat je boos bent geworden (y)
 
Allemaal laaielichters, doe je toch ff zelf. Nietjes los aan de onderzijde zadel, teveel
aan schuim weghalen en weer vastnieten. Klaar toch.

Ja precies, als je 100 euro betaald voor een nieuw overtrekje ben je ook een sukkel.
Mijn vriendin doet het voor en achterzadel voor die prijs ;)
 
Ik snap je probleem niet zo.

Een offerte laten maken is gelijk aan een prijsopgave.
Jij bent degene die beslist of de uit te voeren opdracht voor dat bedrag doorgaat of niet.
Dordrecht vindt jij veel te duur, denk dat zijn werkzaamheden anders zijn als jij wenst.
Hij geeft al aan dat hij het op een goede manier wil doen.
Maar om hem nu een oplichter te noemen is wel heel ver gezocht.
 
Bedrijf A repareert het zadel.
Bedrijf B maakt een compleet nieuw zadel conform opgegeven specificatie.

Is bedrijf B nu een oplichter?

Vraag: wat is de defenitie van oplichting, en wie is er opgelicht?


Bedrijf B repareert het zadel ook. Heb duidelijk uitgelegd wat ik wil, 2 maal zelfs.

En iemand die 12x de normale prijs vraagt valt bij mij onder de definitie oplichter.
 
Ik snap je probleem niet zo.

Een offerte laten maken is gelijk aan een prijsopgave.
Jij bent degene die beslist of de uit te voeren opdracht voor dat bedrag doorgaat of niet.
Dordrecht vindt jij veel te duur, denk dat zijn werkzaamheden anders zijn als jij wenst.
Hij geeft al aan dat hij het op een goede manier wil doen.
Maar om hem nu een oplichter te noemen is wel heel ver gezocht.


Noem het wat je wil, ik probeer alleen te waarschuwen.
 
Weer zo'n "waarschuwingstopic"; Dat iemand meer rekent voor een dienst dan een ander is toch gewoon marktwerking, de een wil betalen voor kwaliteit, de ander doet het het liefst zo goedkoop mogelijk. Dit is net zoiets als zeggen dat een Ferrari dealer een oplichter is omdat je bij Kia 50 auto's kan kopen voor dezelfde prijs als 1 auto bij de dealer. Hij heeft je niet opgelicht, je hebt niet eens wat bij hem gekocht, ik snap het hele probleem niet zo, je bent toch vrij om de oplossing te kiezen waar je je zelf het meest comfortabel bij voelt?
 
Weer zo'n "waarschuwingstopic"; Dat iemand meer rekent voor een dienst dan een ander is toch gewoon marktwerking, de een wil betalen voor kwaliteit, de ander doet het het liefst zo goedkoop mogelijk. Dit is net zoiets als zeggen dat een Ferrari dealer een oplichter is omdat je bij Kia 50 auto's kan kopen voor dezelfde prijs als 1 auto bij de dealer. Hij heeft je niet opgelicht, je hebt niet eens wat bij hem gekocht, ik snap het hele probleem niet zo, je bent toch vrij om de oplossing te kiezen waar je je zelf het meest comfortabel bij voelt?

Niks Ferrari, hij wou de originele overtrek er weer op hebben dus geen maatwerk.
7 uur is gewoon belachelijk maar misschien had meneer werk zat of er gewoon
geen zin in en dacht hij: Dan maar een belachelijke prijs vragen.
Het is max. een uurtje werk.
 
Ok, true, maar dat maakt hem nog niet per definitie een oplichter, je bent vrij om een prijs te vragen ook al is deze veel te hoog, de kans zit er inderdaad gewoon in dat hij niet zo'n zin had in zo'n klein klusje en maar gewoon de hoofdprijs vraagt.
 
Bedrijf B repareert het zadel ook. Heb duidelijk uitgelegd wat ik wil, 2 maal zelfs.

En iemand die 12x de normale prijs vraagt valt bij mij onder de definitie oplichter.
Iemand die na een offerte een 12x hogere prijs vraagt is een oplichter
Deze meneer uit Dort is gewoon eerlijk.
 
Tsja, je kent het :)

Daarom vertrouw ik veel dealers ook niet, wat repartie's aangaat :N

1 uur werk is dus.

  • 10 minuten werk
  • 10 minuten koffie drinken
  • 30 minuten ouwehoren
  • 10 minuten zeiken of bouten

:W
 
Tsja, je kent het :)

Daarom vertrouw ik veel dealers ook niet, wat repartie's aangaat :N

1 uur werk is dus.

  • 10 minuten werk
  • 10 minuten koffie drinken
  • 30 minuten ouwehoren
  • 10 minuten zeiken of bouten

:W

Nou, ik heb wel eens gebeld voor een beurtje die door de telefoon al 80 euro
aan arbeid ging kosten.
Nadat ik hem bracht ben ik met een bakkie koffie de werkplaats in gelopen
om er even bij ta gaan staan kijken en toen was ik in 1x 3 tientjes kwijt aan arbeid ;)
 
Inderdaad: erg voorbarig om meneer een oplichter te noemen. Een aanpassing van de topictitel en je toon zou je sieren. Op deze manier breng je iemand schade toe die helemaal niets fout gedaan heeft. Hij zou je zelfs aan kunnen klagen wegens smaad.
Je bent het gewoon niet eens met zijn prijs, dat is alles.
 
Laatst bewerkt:
Waarschuwen waarvoor ?? Goed lezen ??

Denk dat TS eerst maar eens zijn huiswerk goed moet doen voordat hij iemand zo te kakken zet. De voor oplichter uitgemaakte Dordtenaar maakt alleen maar kwaliteit en alles op maat met nieuw overtrek in de beste materialen. Na 2 minuten op zijn site moet dat wel duidelijk zijn.

Hij wil zich aan de door hemzelf gestelde kwaliteiteisen houden en is terecht gewoon niet geinteresseerd in "het moet zo goedkoop mogelijk" geouwehoer van TS.... :W
 
Laatst bewerkt:
Waarschuwen waarvoor ?? Goed lezen ??

Denk dat TS eerst maar eens zijn huiswerk goed moet doen voordat hij iemand zo te kakken zet. De voor oplichter uitgemaakte Dordtenaar maakt alleen maar kwaliteit en alles op maat met nieuw overtrek in de beste materialen. Na 2 minuten op zijn site moet dat wel duidelijk zijn.

Hij wil zich aan de door hemzelf gestelde kwaliteiteisen houden en is terecht gewoon niet geinteresseerd in "het moet zo goedkoop mogelijk" geouwehoer van TS.... :W

Dan zou je dat ook gewoon kunnen zeggen,
lijkt mij persoonlijk beter voor zijn naam dan dit.
 
Dan zou je dat ook gewoon kunnen zeggen,
lijkt mij persoonlijk beter voor zijn naam dan dit.
Misschien wordt ie helemaal simpel van al die vragen van mensen die het te duur vinden. Ik heb ook vaak zat een lompe mail gestuurd naar iemand die weer €5 bood voor iets dat gewoon €150 waard is op MP. Ik kan me levendig voorstellen dat ie helemaal krankjorum wordt.

Ervaring leert trouwens dat de meeste mensen niet meer dan 2 regels lezen. Dus wat je ook op je site schrijft: het ontgaat de meesten. Dat is gewoon een ervaringskwestie.
 
Bedrijf B repareert het zadel ook. Heb duidelijk uitgelegd wat ik wil, 2 maal zelfs.

En iemand die 12x de normale prijs vraagt valt bij mij onder de definitie oplichter.


Wat is dan de normale prijs?????
Kan best zijn dat de goedkoopste 12 x onder de normale prijs zit, maar jij bent dus er zo 1 die niet naar kwaliteit kijkt maar naar goedkoop, en als de kwaliteit te wensen over laat komt er weer een waarschuwings topic over de goedkope zadelmaker.
 
Wat is dan de normale prijs?????
Kan best zijn dat de goedkoopste 12 x onder de normale prijs zit, maar jij bent dus er zo 1 die niet naar kwaliteit kijkt maar naar goedkoop, en als de kwaliteit te wensen over laat komt er weer een waarschuwings topic over de goedkope zadelmaker.

Het is maximaal een uur werk om wat schuim weg te halen en de
originele weer terug te plaatsen, echt geen minuut meer!
Prijsverschil heeft niks met kwaliteit te maken, dit stelt geen reet voor.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan