Pas op ze jatten je slip-on pijp!

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
1
Wat me (nou ja een vriendin) is overkomen:

Kom ik thuis, parkeer de motor naast die van de Fazer 600 van een vriendin die hem voor de veiligheid in mijn afgesloten complex-garage stalt, blijkt haar slip-on pijp gejat te zijn :( :( :( . Het was zo'n prijzige Bos oval carbon pijp. Je begrijpt dat zij en ik behoorlijk chagrijnig zijn omdat zelf in een afgesloten ruimte je spullen niet veilig zijn.

Verder durft ze nu geen sportuitlaat meer te kopen omdat ze door slechts 1 bout los te draaien dat ding eraf hebben. Weten jullie misschien een oplossing om dit tegen te gaan?

Verder: hij is gejat in Enschede. Dus mochten jullie een slip-on van het type Bos Carbon Oval met dB eater aangeboden zien worden (een veer en de 40 cm verbindingspijp ontbreken) of iemand vol trots sinds kort dat ding op z'n motor of brommer zien showen, dan ben ik zeer geinteresseerd 8-)
AUSPUFF115_556.jpg

Zo een was het dus '(
 
:r tering, wat moet je nou weer tegen dat soort dingen doen. Het houdt een keer op hoever je je kan beschermen tegen diefstal. bij een vriend van me hadden zo ook al de monosit kap erafgejat. Als je je motor goed beveiligd jatten ze gewoon de losse onderdelen eraf :( :( .
Kut die dingen zijn duur. Mischien verzekeringszaakje?
 
Tsssssssssssss niet te geloven :( t enige wat zou kunnen helpen is de bout vast lassen aan de moer mocht ie er weer af moeten is t slijpen geblazen :( wat een eikels ............
 
Wat me (nou ja een vriendin) is overkomen:

Kom ik thuis, parkeer de motor naast die van de Fazer 600 van een vriendin die hem voor de veiligheid in mijn afgesloten complex-garage stalt, blijkt haar slip-on pijp gejat te zijn :( :( :( . Het was zo'n prijzige Bos oval carbon pijp. Je begrijpt dat zij en ik behoorlijk chagrijnig zijn omdat zelf in een afgesloten ruimte je spullen niet veilig zijn.

Verder durft ze nu geen sportuitlaat meer te kopen omdat ze door slechts 1 bout los te draaien dat ding eraf hebben. Weten jullie misschien een oplossing om dit tegen te gaan?

Verder: hij is gejat in Enschede. Dus mochten jullie een slip-on van het type Bos Carbon Oval met dB eater aangeboden zien worden (een veer en de 40 cm verbindingspijp ontbreken) of iemand vol trots sinds kort dat ding op z'n motor of brommer zien showen, dan ben ik zeer geinteresseerd 8-)
(Afbeelding)
Zo een was het dus '(
Aangifte gedaan ?

En zo niet, zeg dan niet ze doen er niks aan want dat is onzin.
 
Die gasten die dat flikken zou ik promoten tot mijn nieuwe slipon..wel achterstevoren natuurlijk..
 
Ongelovelijk :( Hier wordt je toch moedeloos van ??? Ipv koekblikken op bestelling nu maar slip-ons op bestelling ??? Tjez*s wat een fuckers !!
Hoop dat je er nog wat van weer ziet, maar ben er bang voor....
 
Ik gebruik meestal afbreekboutjes (die ook vaak voor contactsloten worden gebruikt). Je kunt er ook een lasje op laten leggen. En dan maar hopen dat ze geen accu slijper bij zich hebben....
 
Ja zwaar klote. Ze heeft idd. aangifte gedaan bij de politie (met foto's) al werd ze wel moedeloos van van de ongeinteresseerdheid voor haar probleem B| . Dus echt veel hoop dat we de pijp terug krijgen hebben we niet, maar misschien is het nog goed voor de criminaliteitsstatistieken. Ook zal ik maandag de woningbouwvereniging (de eigenaar van de garage) op de hoogte stellen.

Helaas zat er geen bewegingsalarm op de motor, maar na dit voorval zit ik er zelf wel aan te denken. Kost allen wel weer 500 Euro's. Zou zo'n alarm hiertegen werken?
 
Helaas zat er geen bewegingsalarm op de motor, maar na dit voorval zit ik er zelf wel aan te denken. Kost allen wel weer 500 Euro's. Zou zo'n alarm hiertegen werken?
Schrikt af en waarschuwt, maar voorkomt het niet 100%
 
Tja, ik weet dat 't onzin is maar ik laat mijn bike nooit onbeheert achter, alleen in de schuur maar als ze daar in zijn dan motten ze zoveel moeite doen........... dan nemen ze m helemaal mee :( Zoals ze merken jatten van een auto zo kan t dus ook gaan met motoren |( Heb al verhalen gehoord dat er stikkers gejat worden :( die zijn ook behoorlijk prijzig maar erg gewild voor op een brommertje........ of een opknap motor natuurlijk
 
Misschien had een torx geholpen omdat ze het koppelstuk niet mee hebben genomen. Deze zat nl. met een inbus vast en die hebben konden ze denk ik niet los krijgen. Voor de zekerheid heb ik deze pijp er maar even afgehaald voordat ze terug komen om hun werk af te maken. Ik denk ook dat het een stel pubers zijn want in het stof wat op de motor lag hadden de hufters geschreven "steel mij" en "te koop".

Dat systeem van afbreekbouten ken ik niet. Hoe krijg je zelf de pijp eraf als dat nodig is?
 
dat is kloote voor je ik zou o.a. marktplaats.nl goed in de gaten houden als er een bij jou in de buurt word aangeboden heb je groote kans dat het jou pijp is heeft een kennis van mij ook gehad en heeft eerst netjes een afspraak gemaakt en daarna wat minder vriendelijk het pijpje opgehaald(hoezo geen eigenrechter spelen het help wel heel goed) })
 
Anderhalf jaar geleden hebben ze ze Remus slip-on ook van mijn toenmalig Cat gejat :( Alarm was wel afgegaan, maar pas op het moment dat ze hem er het laatste stukje afgetrokken hadden. Kon vanuit het raam niet zien dat mijn uitlaat eraf was, dat merkte ik pas toen ik m'n Cat 's ochtends wilde starten ... net als de rest van de straat ;)
Aangifte gedaan (agentje kon z'n lach amper inhouden :( ), gelukkig de nieuwe slip-on volledig vergoed gekregen van de verzekering :}
De bout van de nieuwe slip-on net voorbij het moertje met een scherpe koevoet 'opengespleten', die kreeg je er niet zomaar met een steeksleuteltje vanaf.
Later bij mijn Tuono voor de zekerheid ook maar elke avond het zeil erover heen ... en toen jatte die #$%# het zeil, maja de uitlaat zit er nog op ;)
 
Zelf zat ik meteen aan locktite te denken maar aan de andere kant, als ze het willen proberen ze hem toch te jatten. Dan zou ik liever hebben dat ze hem er gewoon afschroeven dan dat ze een paar goed uitschieten terwijl ze een poging doen.

Als ik mezelf afvraag wat erger zou zijn zie ik een motor liever terug zonder slipon dan met krassen overal terwijl de slipon er nog op zit.
 
Helpt niet, word al te vaak gebruikt overal.
En zit in elke bitset, dus zo gedaan om los te krijgen dan.
ja help wel ,we hebben op het werk "anti-inbraak schroeven met torx met de een t40 bit je kunt er een "ster" inslaan
een t40 torxbout is volgens mij wel te krijgen!
het is echter geen garantie ,maar je kunt het ze wel zo moeilijk maken.
 
Wat me (nou ja een vriendin) is overkomen:

Kom ik thuis, parkeer de motor naast die van de Fazer 600 van een vriendin die hem voor de veiligheid in mijn afgesloten complex-garage stalt, blijkt haar slip-on pijp gejat te zijn :( :( :( . Het was zo'n prijzige Bos oval carbon pijp. Je begrijpt dat zij en ik behoorlijk chagrijnig zijn omdat zelf in een afgesloten ruimte je spullen niet veilig zijn.

Verder durft ze nu geen sportuitlaat meer te kopen omdat ze door slechts 1 bout los te draaien dat ding eraf hebben. Weten jullie misschien een oplossing om dit tegen te gaan?

Verder: hij is gejat in Enschede. Dus mochten jullie een slip-on van het type Bos Carbon Oval met dB eater aangeboden zien worden (een veer en de 40 cm verbindingspijp ontbreken) of iemand vol trots sinds kort dat ding op z'n motor of brommer zien showen, dan ben ik zeer geinteresseerd 8-)
(Afbeelding)
Zo een was het dus '(

Waar was dat gebeurt in Enschede?
 
Gewoon een klein hecht lasje geven van de demper op het tussenstuk die krijgen ze er nooit meer afgeschoven dan ... als je hem er zelf af moet halen kan je hem dan gewoon even los slijpen !! ... en als hun een slijptol bij zich hebben tsja daar is niets tegen bestand ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan