Pas op!!!

nyckle

Rookie
15 mrt 2006
11
0
Jubbega
Het is warm.... veel automobilisten hebben blijkbaar slecht geslapen en kijken niet goed uit hun doppen.... Gisteren de keuze, of hard remmen en op mijn bek gaan, of een straal gas geven. Ik heb gekozen voor het laatste. Het scheelde een haar van en oude snor, en ik had hier niet zitten tikken.
Vandaag een vrachtauto, die een tractor moest inhalen en niet goed keek....., en een mobilist, die dacht voorrang te hebben.
Ik rijd gvd met groot licht. Tweemaal door het oog van de naald... Oppassen motorrijders!
 
Voer dan ook gewoon normaal licht joh.

Verblind je je mede weg gebruikers niet zo en hoef jij geen topic te openen B|
 
Zet dat grote licht eens uit. Dat helpt.

Mensen zijn nu al gauw geïrriteerd en als ze dan nog zo'n viool met groot licht op tegenkomen, hebben ze het helemaal gehad. ;)
 
Zet dat grote licht eens uit. Dat helpt.

Mensen zijn nu al gauw geïrriteerd en als ze dan nog zo'n viool met groot licht op tegenkomen, hebben ze het helemaal gehad. ;)
[me]LCB heeft daar geen warm weer voor nodig ;)
[/me]


Swinters irriteer ik me ook aan sukkels die groot licht voeren (of beide koplampen) :X

Het zou verboden moeten worden *O*
 
Je hebt helemaal gelijk ten aanzien van dat slecht geslapen en dat (ook) automobilisten daardoor minder concentratie hebben. Daarvoor is het voor ons oppassen geblazen want ze gaan idd elke kant op zonder enige vorm van kijken. Maar dat doen er ook al veel al hebben ze de nacht(rust) van hun leven gehad. Nu kan ik hier alles wel weer gaan op lopen sommen waarom wij als motorrijders beter moeten oppassen dan automobilisten maar dat haalt toch niets uit en we weten het zo onderhand wel.

hou'm heel. :z
 
Je hebt helemaal gelijk ten aanzien van dat slecht geslapen en dat (ook) automobilisten daardoor minder concentratie hebben. Daarvoor is het voor ons oppassen geblazen want ze gaan idd elke kant op zonder enige vorm van kijken. Maar dat doen er ook al veel al hebben ze de nacht(rust) van hun leven gehad. Nu kan ik hier alles wel weer gaan op lopen sommen waarom wij als motorrijders beter moeten oppassen dan automobilisten maar dat haalt toch niets uit en we weten het zo onderhand wel.

hou'm heel. :z
Daar komt nog bij dat er ook een hoop recreatieverkeer op de weg is. Toeristen, vakantiegangers. Die mensen zijn meer met de omgeving enzo bezig dan met de weg. En een aantal van die mensen komen normaal al niet regelmatig op de weg...

Vertrouw dus niemand... Zeker niet op de buitenwegen.
 
Denk dat motorrijders nu ook niet zo fris op hun motor zitten. Weet het eigenlijk wel zeker. Niemand functioneert bij deze temperaturen goed :N
 
Volgens mij moet je niet enkel met warm weer opletten, maar is dat een feit dat altijd van toepassing is! Deze dagen dus niets meer dan anders :X 8-) ;)
 
Kwam vanmorgen om 07:00 de nacht uit
Reed met een collega op en bij de eerste oprit van de rijksweg die we tegenkwamen reed er al een ouwe tr.t met een Ford Ka (dat zijn de ergste) zo de meest linkse baan in......
Vol in de ankers en vlak langs d'r raampje toen ze weer op zij ging
En dan gewoon met een stalen (plat gesmeerde) smoel voor je uit blijven kijken
En het was nog niet eens echt warm toen
 
Nou .... Hier dan maar wat tegen de warmte!
Hou vol jongens en meisjes, nog heel even doorzweten...

:W

full
 
Daar komt nog bij dat er ook een hoop recreatieverkeer op de weg is. Toeristen, vakantiegangers. Die mensen zijn meer met de omgeving enzo bezig dan met de weg. En een aantal van die mensen komen normaal al niet regelmatig op de weg...

Vertrouw dus niemand... Zeker niet op de buitenwegen.
Omg....vakantietoerroristen, dat zijn de errugsten. -O-
 
Het is warm.... veel automobilisten hebben blijkbaar slecht geslapen en kijken niet goed uit hun doppen.... Gisteren de keuze, of hard remmen en op mijn bek gaan, of een straal gas geven. Ik heb gekozen voor het laatste. Het scheelde een haar van en oude snor, en ik had hier niet zitten tikken.
Vandaag een vrachtauto, die een tractor moest inhalen en niet goed keek....., en een mobilist, die dacht voorrang te hebben.
Ik rijd gvd met groot licht. Tweemaal door het oog van de naald... Oppassen motorrijders!

Pfff, en moet je daarvoor een topic openen :Z

Het is algemeen bekend dat met dit soort temperaturen iedereen die zonder airco rondrijdt (ook motorrijders dus!) zich slechter kan concentreren (en dat omdat je lichaam voornamelijk bezig is met zich af proberen te koelen en er veel meer bloed aan de huidoppervlakte is dan normaal, hoe het precies technisch in elkaar zit weet ik ook niet, maar weet wel dat je concentratie daardoor ernstig verstoord wordt)... er gebeuren met warm weer ook relatief meer ongelukken.

En zet gvd je grootlicht uit, dat is moeilijk zwaar irritant! B| :r
 
Ik ben 7 weken geleden onderuit geracht, let wel door een taxi.. profs. zou je zeggen. Ze deed het er niet om.... en moest hard huilen.... goed knie stuk. en m'n motor aan gort... Wat doe je dan? groot licht aan.. zien ze je. Maar wat ik nu zie..? heb ik nog de schuld.. moet je maar gen groot licht voeren.. jongens, maak nog maar eens een wheely...
 
Mijn eerste gedachte is meer dat het met jou (niet) anticiperen en vooruit kijken te maken heeft dan met alle anderen of grootlicht.

Grootlicht voeren is zeer irritant en zijn wel veel incidentjes heh :?

Just my 2 cents.

[me]LCB die niet wheelied en stoppied :+ [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan