Passagier meenemen

Sjoerdos

MF'er
26 aug 2005
169
0
Vandaag ben ik met mijn vriendin naar het werk gereden. We hebben elkaar daar ook leren kennen.
Probleem was alleen dat zij telkens naar voren schoof tijdens het rijden. Dus niet alleen tijdens het remmen.
Ik heb hier al gelezen dat ze zich moet tegenhouden tegen de tank als er geremd wordt. Maar wat te doen tegen dat glijden?
Ik rijdt op een CBR600F en ben zelf 1.85 lang. Ik zit alleen altijd vrij strak tegen de tank aan. Dat rijdt het prettigst (vind ik). Daardoor is er op de seat nog best veel vrije ruimte en dan komt pas de ophoging naar de duo. Hierdoor ziet mijn vriendin telkens kans om naar voren te glijden.

Nog tips om iets dergelijks te voorkomen?!
 
Ik zou het niet willen verkomen...
Je kent zijn vriendin helemaal niet :P

Je kan heel simpel even dit proberen:
Anti_Slip_Mat.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook CBR600f en had hetzelfde probleem, nu houd ze zich aan de handgrepen vast. Daarna geen problemen meer mee gehad en ze vind het zelf ook veel fijner zo.
 
Tips:

1. Voorkant verhogen, zodat de motor rechter/horizontaler staat ( niet nose-down)
2. Achterkant verlagen, om dezelfde reden
3. Zadel laten bekleden met stroevere bekleding, of een custom zadel laten maken/kopen.
4. Dikkere billen kweken
 
ik heb jaren lang achterop gezeten, en het probleem is niet te voorkomen..

alleen op de tank leunen is enige optie!
ook met iets op het zadel tegen glijden heeft geen nut!

laat haar zelf rijden, is de enige oplossing...
 
Hierdoor ziet mijn vriendin telkens kans om naar voren te glijden.

Nog tips om iets dergelijks te voorkomen?!

Dat gebeurt 1 x en daarna lekker blijven zitten. :)

Anders 1 hand tegen de tank en 1 aan het handvat achter. En zij een beetje mee oplet dan weet ze wanneer je gaat remmen en/of optrekken.

Scheelt overigens wel wat voor een broek ze aan heeft. Als ik in mijn spijkerbroek op de motor zit dan schuif ik ook veel meer dan wanneer ik mijn koe aan heb.
 
Draagt ze textiel? Dat glijdt namelijk wat meer dan leer. Dan zou een leren broek het wellicht oplossen. Ook kan het zijn dat ze al te ver naar voren zit als jullie opstappen, juist omdat jij zo ver naar voren zit. Probeer het eens door haar zo ver mogelijk naar achter op de buddy te laten zitten en dan voorover leunen naar jou toe. Vasthouden is in mijn ervaring alleen nodig bij hard optrekken en bij remmen, verder lekker handjes op de eigen knie (oid), dan hoeft ze niet tegen je aan te kruipen en blijft ze wellicht wat beter zitten. Beetje meer met de benen klemmen wil ook nog wel eens helpen (ik blijk achterop te kunnen blijven zitten met een wheelie zonder vast te houden), maar dat hangt denk ik af van de motor en de zithouding of dat verstandig is.
 
Een andere motorbroek met een anti-slipstuk?
Een andere houding: handen op jouw heupen? Vasthouden aan de handgrepen?


Je kan heel simpel even dit proberen:
[afbeelding]
:^ Al zul je altijd een beetje bewegen, als het het maar met je bovenlijf *tonk!*
 
Laatst bewerkt:
Tja, is ook een kwestie van gewenning. Een onervaren duo glijdt in het begin alle kanten op. Dat gaat vanzelf beter na een paar keer te hebben gereden.

Ik had hetzelfde met m'n vrouw toen die in het begin achterop klom. Dan had je van die tegen elkaar klotsende helmen als je ff afremde. Niet leuk......
Al na aan paar ritjes leerde ze veel beter te anticiperen op het bewegen van de motor.
 
Je kent zijn vriendin helemaal niet :P

Je kan heel simpel even dit proberen:
[afbeelding]
Dat spul is best stroef kan ik je zeggen. Kost 50 cent bij de blokker, dus ff proberen wordt je niet arm van. Niet echt een permanente oplossing natuurlijk, tenzij je het fatsoenlijk aan je buddy kunt fixen.
 
Er zijn van die grip overtrekken voor je buddy op de markt. Weet alleen even niet meer waar maar moet je even googlen. Een leren broek wil wel helpen met de grip en idd een hand achter en 1 hand voor... dat laatste is bij mijn motor meestal voldoende... ook moet je duo wel wennen gaat vanzelf beter
 
Terug
Bovenaan Onderaan