Passen alle dempers op alle fietsen?

Jasper,

Uiteraard is elke uitlaat passend te maken. Ik weet echt niet wat voor een invloed dit heeft op het vermagoen. Ik weet wel dat je in belgië bij jacco Vrins in Rijkevorsel (net over de grens bij breda) goedkoop allerlei leuke dempers kunt halen. Aanbod van tweedehands is aanzienlijk en heeft zelfs enkele nieuwe dempers. Zelf een open pijp gehaald voor 125 euro.

Heb zo snel geen telefoonnummer bijdehand. Als je interesse hebt kan ik dat wel voor je opzoeken.

lambik
 
Waarom kan je dan geen eigen uitlaten bouwen? Het is toch geen tweetakt? Ik dacht dat een viertakt het best rijd als er gewoon een rechte pijp naar achter zit. Je hebt toch kleoppen, dan heb je toch geen tegendruk nodig? Ja, een beetje om te zorgen dat er geen lucht bij de kleppen komt zodat ze niet verbranden.
Hoe zit dat, waarom zou je er niet alles op kunnen klussen? :?
 
Waarom kan je dan geen eigen uitlaten bouwen? Het is toch geen tweetakt? Ik dacht dat een viertakt het best rijd als er gewoon een rechte pijp naar achter zit. Je hebt toch kleoppen, dan heb je toch geen tegendruk nodig? Ja, een beetje om te zorgen dat er geen lucht bij de kleppen komt zodat ze niet verbranden.
Hoe zit dat, waarom zou je er niet alles op kunnen klussen? :?

In een uitlaat heb je allerlei drukpulsen... Die kunnen je meehelpen om het verbrande mengsel uit de cilinder te zuigen en ook tegen je werken dat het mengsel er niet meer zo makkelijk uit wil.
Als je nu een veels te grote pijp monteert, zijn de drukpulsen veel minder hoog doordat je een groter volume hebt. Daardoor kan ie rot gaan lopen.

Ach, het kan allemaal wel en alles is passend te maken, maar het ziet er niet uit en het werkt ws toch niet goed.
 
Op zaterdag 16 november 2002 17:24 schreef Rage het volgende:Ach, het kan allemaal wel en alles is passend te maken, maar het ziet er niet uit en het werkt ws toch niet goed.

niet mooi ;(

wat is er mis met een pijp van bsm, (verchroomd) en een mooie demper van leo, bsm oid?
Is toch wel mooi? en de eventueel te beunen aansluiting laat ik gewoon mee verchromen dus dat is ook wel mooi denk.

van die andere demper nog geen bericht gehad :?
 
Ik bedoelde niet dat ik die dempers op zich lelijk vind... kun je zo mooi maken als je zelf wil...

Maar een pijp die bedoeld is voor een 750cc fiets lijkt veels te lomp op een 400.
Je sleept alleen maar onnodig gewicht mee wat relatief natuurlijk weer redelijk veel is voor een 400...
 
misschien heb je hier wat aan, ik had namelijk een tijdje geleden alle 2ehands-motoronderdelen winkels opgezocht. Ze sturen die uitlaat van je zo onder rembours naar je toe.
Succes

SPAR-PARTS                        
t Woud 57, 3232 LN BRIELLE
Tel.: 0181-412951       Fax.: 0181-412951
---------------------------------------------------------------------------------
BOLMAN MOTOREN                  
Zonweg 47, 2516 AK DEN HAAG
Tel.: 070-3836000       Fax.: 070-3819499
---------------------------------------------------------------------------------
JONG, de                        
Gouwsluisseweg 80, 2405 XS ALPHEN a/d RIJN
Tel.: 0172-492036       Fax.: 0172-494142
---------------------------------------------------------------------------------
KRUIS MOTOREN, PIET            
Dam 53, 4241 MB ARKEL
Tel.: 0183-562377       Fax.: 0183-563004
---------------------------------------------------------------------------------
KOPPEJAN MOTOREN                  
Langeweg 10, 4431 CG S GRAVENPOLDER
Tel.: 0113-311359       Fax.: 0113-312495
---------------------------------------------------------------------------------
DIJK                              
Hillegommerdijk 506 A, 2144 KW BEINSDORP
Tel.: 0252-522899       Fax.: 0252-522450
---------------------------------------------------------------------------------
SCHADEHERSTELBEDRIJF MOTOPORT DRUTEN      
Industrieweg 39, 6651 KR DRUTEN
Tel.: 0487-516151       Fax.: 0487-512171
---------------------------------------------------------------------------------
ROUKAMA MOTORCYLCE PARTS      
Westknollendam 122, 1525 PT WORMERVEER
Tel.: 075-6400370       Fax.: 075-6403568
--------------------------------------------------------------------------------
LAURENSE MOTOREN                  
Bovenstehuis 7, 5427 RL BOEKEL
Tel.: 0492-322004       Fax.: 0492-323715
---------------------------------------------------------------------------------
TERMAAT MOTOREN                  
Hertogstraat 74, 6511 SE NIJMEGEN
Tel.: 024-3229575       Fax.: 024-3237536
---------------------------------------------------------------------------------
JOPPEN MOTOREN                  
Strijperdijk 3 D, 5595 XM LEENDE
Tel.: 040-2062033       Fax.: 040-2062066
---------------------------------------------------------------------------------
UPS APELDOORN                  
Hoofdweg 53, 8166 AD EMST
Tel.: 0578-662442       Fax.: 0578-662389
-------------------------------------------------------------------------------
WOESTHOFF MOTOREN            
Hazenberg 18e, 6971 LC Brummen (Gelderland)
Tel: 0575-560015
--------------------------------------------------------------------------------
KALSBEEK MOTOREN                  
Katwolderweg 3, 8041 AC ZWOLLE
Tel.: 038-4211701       Fax.: 038-4226771
--------------------------------------------------------------------------------
MOTORHUIS LIMBURG B.V.            
Van Laerstraat 45, 5922 AA VENLO
Tel.: 077-3872211       Fax.: 077-3872761
---------------------------------------------------------------------------------
BOR MOTORDEMONTAGE            
Luttermolenweg 5, 7587 RG DE LUTTE
Tel.: 0541-552626       Fax.: 0541-551368
---------------------------------------------------------------------------------
MEERLO MOTORSLOPERIJ            
Parallelweg 83, 7782 PJ DE KRIM
Tel.: 0524-572097       Fax.: 0524-572711
---------------------------------------------------------------------------------
BOONSTRA MOTORONDERDELEN      
Weibuorren 120, 9247 BD URETERP
Tel.: 0512-302264       Fax.: 0515-3022364
---------------------------------------------------------------------------------
DELTA MOTORS                  
Hoofdweg 176, 9628 CV SIDDEBUREN
Tel.: 0598-432432
-------------------------------------------------------------------------------
SICCAMA SALES                  
Stoitsweg 7, 9983 PJ ROODESCHOOL
Tel.: 0595-413553       Fax.: 0595-413100
 
Experiment!! Twee standaard zo te zien nauwelijks gebruikte (want vervangen voor grotere lawaaischoppers) Harley absorptiedempers op de kop getikt om eens te proberen op mijn slechts 500 cc grote Guzzi Monza. Van Guzzis gaat nogal het verhaal dat je er naar hartelust kunt experimenteren met diverse dempers. Afijn ik starten en er komt nu gewoon een donkerbruin zwaar geluid uit. Als van een 1000 cc. Niet meer dat schreeuwerige van mijn open uitlaten waar ik problemen van verwachtte bij staandehouden. Stationair loop en gasaanname zo al no problemo.

Stukkie mee gereden. Trekt goed/beter dan voorheen in de hogere toerentallen, maar vergeet maar tuffen in de lagere toertentallen. Da's terugschakelen geblazen. En vanuit stilstand optrekken is moeilijker geworden, moet nu met de nodige slippende koppeling. Dempers zien er wel billegaaf uit. Ad andere kant lijkt dit verschijnsel heel sterk op wat je hoort van auto's die getuned zijn voor het race circuit. Bij een lager toerental onwillig, geen trekkracht met risico van afslaan en bij hogere toerentallen souplesse en koppel. M.a.w. ademhaling en performance gericht op meer toeren draaien.

 
Laatst bewerkt:
Stationair loopt ie als het spreekwoordelijke zonnetje. Zonder wijziging toerenloop. Ik kan me herinneren dat dit bij Japanse 4 cilinders heel nauw luisterde. Ff voor het geluid een gaatje boren in de dempers en het toerental daalde merkbaar. Iemand zei ook dat de motor te 'lean' gaat lopen (teveel lucht staat tot brandstof) en dat daardoor de kleppen verbranden.... Loop ik daar nou kans toe bij mijn V50?... Als ik zo naar plaatjes kijk van Harleys, komen die van mij van een Dyna Super Glide, dat zou dacht ik een cil.inhoud van bijna het 3 voudige inhouden van die van mij....!! Oi.

Teo Lamers ff gebeld, die zei dat de Monza (inderdaad) opnieuw moet worden afgesteld, en dat een mooie stationair loop niet maatgevend is.
 
In een uitlaat heb je allerlei drukpulsen... Die kunnen je meehelpen om het verbrande mengsel uit de cilinder te zuigen en ook tegen je werken dat het mengsel er niet meer zo makkelijk uit wil.
Als je nu een veels te grote pijp monteert, zijn de drukpulsen veel minder hoog doordat je een groter volume hebt. Daardoor kan ie rot gaan lopen.

Ach, het kan allemaal wel en alles is passend te maken, maar het ziet er niet uit en het werkt ws toch niet goed.



Het ziet er niet uit!!Als je een beetje je best doet lukt het best wel heb het bij me eigen ook gedaan en in ieder geval ik vind het een leuke uitlaat en hij gaat als een speer,en geluidje hmmmmmmmmm
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan